Tinand cont de aceste detalii Citroen a decis ca este timpul sa aibe in gama un SUV de clasa medie suficient de performant si moden pentru a concura cu succes un Koleos al lui Reanult sau un durabil Tiguan al lui Volkswagen.
Pentru a depasii problemele intalnite la capitolul platforma tehnica si sistem de transmisie integrala, Grupul PSA ( Peugeot-Citroen) a stabilit un fructuos parteneriat de colaborare cu specialistul Mitsubishi.
Rezultatul este evident pentru cei care conduc un Mitsubishi Outlander, francezii punand la bataie un grup propulsor performant si rafinat.
Privind masina din punct de vedere tehnologic putem spune ca acest C-Crosser, cat si fratiorul sau Peugeot 4007, sunt in proportie de 80% niste masini japoneze cu o generaosa inima diesel de origine franceza.
Outlander, 4007 si acum C-Crosser
Pentru a integra noul C-Crosser in aceasta gama foarte asemanatoare din punct de vedere tehnologic Citroen a dezvoltat cel mai mult masina lor la capitolul design exterior.
Asul din maneca lui Citroen se regaseste clar la capitolul prezenta, unde noul C-Crosser este singurul din acest trio care are cu adevarat ceva de spus. Linile inovative ale partii frontale cu chevron-ul prelungit spre blocurile optice fac diferenta.
Pe scurt, Citroen C-Crosser este cel mai neconformist dintre cele trei, detaliu care conteaza din ce in ce mai mult pe o piata din ce in ce mai pretentioasa si individualista.
C-Crosser este SUV-ul momentului, acesta avand cea mai mare carisma, fapt care promoveaza masina Citroen drept o solutie de fericita pentru cei care doresc un SUV premium insa care nu dispun de componenta financiara necesara pentru achiztionarea unui Land Rover Freelander sau BMW X3.
C-Crosser vs Koleos vs Tiguan Chiar daca privim aceste masini cu o aura diferita trebuie sa mentionam ca acest C-Crosser este mai mare decat un Koleos sau Tiguan ca spatiu interior, iar in punct de vedere al motorizarii, HDI-ul de sub capoata este clar cel mai puternic si rafinat dintre cele trei mentionate mai sus.
C-Crosser este un produs „hibrid” al scolii japoneze din punct de vedere al tehnologiei 4×4 si un french cuisine desavarsit.
MOTORIZARE
Sub capoata lui C-Crosser se ascunde un HDI de ultima generatie care are o cilindree de 2.2 litri.
Puterea dezvoltata de acesta este de 159 CP, iar momentu motor de 380 Nm este mai mult decat suficient pentru a misca elegant caroseria de 1.8 tone.
Pentru a pune la roata eficient acest moment motor Citroen utilizeaza o transmisie integrala dezoltata de specialistul Mitsubishi, sistem care foloseste in proportie de 90% din timp tractiunea fata.
Acest lucru inseamna ca pe un parcurs norma de trafic urban si extraurban masina este capabila sa consume doar 7 litri pentru 100 de km.
Mai mult dupa efectuarea a mai bine de 500 km in mediul urban putem sa spunem ca acest C-Crosser este pe departe cel mai economic SUV al momentului. Consuml maxim de motorina afisat de computerul de bord este de 11 litri.
CONTRASTE INTERNE!
Placerea de a avea un Citroen se raporteaza de fiecare data la doua dimensiuni clare, respectiv cea exteriora si cea interioara. Daca prima corespunde nomelor Citroen in totalitate, cea interiora nu prea are nici o legatura cu imaginea de marca promovata de modele francezilor.
Pur si simplu un Citroen trebuie sa socheze pozitiv si la interior pentru a satisface gusturile fanilor adevarati, iar acest C-Crosser poate satisface doar gusturile fanilor Mitsubishi.
De vina este evident platforma tehnica Mitshibishi si implementarea unor clare reduceri de costuri. Mai mult, acest C-Crosser beneficiaza la interior doar de o calitate de fabricatie medie cu mult plastic dur si inestetic.
Singurul detaliu care a placut inca din primul moment a fost sistemul audio semnat Rockford Fosgate, sistem care beneficiaza de un subwoofer potent.
Citeste si test-ul Autolatest cu Peugeot 4007 HDI!
Test efectuat in 2010