Acesta face parte din segmentul mare si vine sa inlocuiasca in gama vechoul Epica. Mai mult decat atat trebuie spus ca acest noul Malibu 2012 este o berlina de clasa mare care trebuie sa inlocuiasca si disparitia vechiului Opel Omega care a fost comercializat cu motorizari diesel BMW si in SUA sub brand-ul Cadillac Catera.
Design-ul noii masini aduce o linie a caroserie clasica in partea frontala si un spate care aduce mult cu cel al noului Chevrolet Camaro 2011.
Sub capota modelul benefeciaza de aportul unui motor pe benzina cu 4 cilindri de 2.4 litri care dezvolta o putere maxima de 182 CP. Transmisia este de tipul manuala cu 6 rapoarte sau una automata Hydra-Matic 6T40 cu aceelasi numar de viteze. Repriza de la 0-100 km/h este atinsa de noul Malibu in doar 8.7 secunde.
Clientii din Romania vor putea sa-si achizitioneze masina si cu o motorizare diesel de doi litri care este realizata de italienii de la VM Motori. Acest propulsor dezvolta o putere maxima de 160 CP si este intalnit si pe fratiorul european Opel Insignia, model care nu reueste din pacate sa se ridice la novelul de rafinament al unui motor diesel modern semnat de Renault, PSA sau Ford.
Constructia masinii care vine in Romania incepand cu anul viitor este efectuata in uzina Daewoo-Chevrolet din Coreea de Sud, aceeasi uzina care realizeaza modelele Chevrolet Epica si Captiva.
In concluzie putem spune ca masina ar avea o sansa reala daca era echipata cu motorizarea GM de 3.6 litri si 252 CP, insa acest micut 2.4 litri se vede depasit de greutatea mare a masinii la gol. Diesel-ul italian este economic si realtiv performant insa are un nivel al zgomotului si al vibratiilor peste ceea ce ofera masinile europene.
La capitolul costuri de utilizare amintim utilizarea unei distributii pe curea care are costuri mari de schimbare! Renault 2.0 dCI ofera inca de acum 4 ani o distributie pe lant. Principalul concurent al acestui nou Chevrolet Malibu este noul Renault Latitude care este de fapt un Samsung SM5 realizat mult mai bine calitativ tot in Coreea de Sud. Acesta din urma are un pret de achizitie care porneste de la 15.800 euro cu TVA inclus, pret greu de concurat chiar si de catre europeanul Opel Insignia.
In Europa aceasta versiune hibrid nu vine insa noi putem doar sa ne consolam cu motorizare diesel.
PRO
Caroserie mare, spatiu interior foarte mare, portbagaj peste limita clasei, suspensie comfortabila
CONTRA
Pret de achizitie mare in versiunea de top, diese economic insa foarte galagios si costisitor la intretinere, calitate de fabricatie mult sub ceea ce ofera concurenta europeana, cutie manuala usor imprecisa.