Masina de fata face parte din noua serie de modele Chevrolet care trebuie sa reprezinte un nou start pentru General Motors atat pentru pietele din SUA cat si pentru cele din Europa unde marca are de cativa ani buni o prezenta din ce in ce mai importanta.
Pentru a avea o sansa in fata concurentei din Europa din partea unor branduri precum Renault, PSA, Fiat sau Volkswagen General Motors ofera clientilor europeni un Aveo complet nou, o masina care nu mai are nici o legatura cu ceea ce a reprezentat vechiul Aveo bazat pe un defunct Daewoo Kalos lansat la inceputul anilor 2000.
CARE SUNT SCHIMBARILE?
Daca spunem Aveo in Romania aproape toti clientii vor aduce aminte de o calitate de fabricatie precara si de o gama de motorizari care nu s-a ridicat la nivelul celei oferite de masinile europene. Pentru a schimba aceasta mentalitate Chevrolet Europe arunca in lupta noul Aveo 2012 care de fapt este un Chevrolet Sonic complet nou lansat in premiera la inceputul anului pentru piata din SUA.
Acolo masina a trecut cu brio toate testele de siguranta de la NHTSA castigand un punctaj maxim de 5 stele pentru protectia pasagerilor. In Europa noul Aveo are la randul sau un punctaj maxim din partea EuroNCAP, aceasta caracteristica fiind deosebit de importanta pentru succesul masinii daca tinem cont de rezultatele slabe ale primei generatii Aveo I.
DESIGN
Fata de vechiul Aveo Sedan noua masina se prezinta intr-o forma complet noua printr-un design moder al caroseriei. La interior vechiul Aveo suferea clar de o monotonie clasica loc unde masina de fata vine sa socheze intr-o oarecare masura. Plansa de bord nu mai are nici o legatura cu masinile Chevrolet din precedenta generatie, aceasta fiind mult mai bine asamblata si ofera o senzatie de spatiu superioara.
Sistemul audio este imprumutat din banca de organe GM si ofera o calitate medie a sunetului insa aici nu trebuie sa uitam si care este gama de preturi a masinii de fata, preturi care realmente concureaza cu cele ale unui model Dacia Logan 2 intr-o echipare de top.
CAROSERIE
Masina aceasta se comercialieaza cu succes in SUA si benefeciaza pentru prima data de conceputl cab-forward lansat de concurentii de la Chrysler in urma cu 10 ani pe modelul 300M.
Acest detaliu anunta de fapt un habitaclu mult mai spatios in comparatie cu ceea ce ofera concurenta prin simplu fapt ca intreaga cabina a fost mutata cat mai mult in partea din fata pentru a avea o consola a motorului cat mai mica. Marele avantaj al solutiei cab-forward este un spatiu mai mare pentru toti pasagerii si de un portbagaj gigantesc care masoara peste 500 de litri.
MOTORIZARE DIESEL EXTREM DE EFICIENTA
Sub capota modelului din acest test se ascunde noul motor diesel de 1.3 litri care este de fapt un Multijet al celor de la Fiat care se produce si de catre specialistul VM Motori detinut de General Motors.
Propulsorul de fata are o cilindree de 1.248 cmc si dezvolta o putere maxima de 95 CP la o turatie de 4.000 rpm. Acest propulsor a mai fost testat de echipa Autolatest in urma cu 3 ani pe un model Lancia Ypsilon insa masina italienilor nu avea decat o transmisie clasica cu 5 rapoarte.
Noul Aveo vine standard la aceasta versiune de putere cu o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte foarte bine sincronizata cu momentul motor de 210 Nm incepand cu 1.750 rpm.
Singurul regret este acela ca transmisia are o timonerie care nu poate sa concureze ca rafinament modelele celor de la Renault, PSA sau Ford Europe.
Chiar si asa, masina se comporta admirabil in mediul urban unde treptele I si II sunt relativ lungi ca sincronizare pentru a permite un condus decent in modul bara la bara.
Pe autostrada la o viteza constanta de 130 km/h in ultima treapta a cutie turatia nu depaseste granita a 2.500 rpm, detaliu care face din acest model un adevarat cruise de vacanta.
Un alt plus al motorului lui Aveo este acela ca italienii de la VM Motori echipeaza acest propulsor cu o distributie pe lant care nu mai necesita o schimbare nici cand masina depaseste 200.000 de km.
CONSUM DE MOTORINA
In ciuda faptului ca motorul nu are in realitate decat 1.2 litri si masina celor de la Chevrolet nu este una foarte usoara consumul afisat pe computerul de bord a fost de 6.4 litri in Bucuresti si doar 3.4 litri atunci cand am mers cu o viteza constanta de 90 km/h in treapta a IV-a in mediul extraurban.
La fel ca si la modelele Renault si acest diesel necesita o turatie constanta de peste 2.300 rpm pentru a avea un consum cat mai mic de combustibil.
PRET DE ACHIZITIE SI CONCURENTA
Noul Chevrolet Aveo are un pret de achizite in versiunea de intrare cu diesel-ul de 75 CP si 190 Nm doar de 11.970 euro cu toate taxele incluse.
Daca mai punem si un discount de aproximativ 800 euro care reprezinta dovada de casare ajungem cu un astfel de model la un pret de achizitie de aproximativ 11.000 euro.
Daca echipam cu se cuvine un model Dacia Logan 2 Laureate 1.5 dCI de 90 CP ajungem sa platim fara sistem de navigatie sau vopsea metalizata peste 11.950 euro TVA inclus.
Masina de fata este un Aveo LT+ Red care are un pret de achizitie de 11.200 cu ofertele Chevrolet Romania si cele ale dealerului Chevrolet DI-Bas. In plus fata de Logan-ul romanesc clientii primesc un automobil care este creditat cu o siguranta de 5 stele si un sistem Stop & Start care aduce mari avantaje atunci cand vrem sa facem o economie de combustibil in mediul urban.
Versiunea de baza a noului Chevrolet Aveo este cea echipata cu motorul pe benzina realizat de Opel 1.2 care dezvolta o putere maxima de 70 CP si care are un pret de achizitie cu toate taxele de 9.500 euro cu dovada de casare.
PRO
Pret de achizitie concurent cu cel al Daciei Logan 2
Spatiu interior foarte mare
Calitate de fabricatiei superioara vechiului Aveo
Motor diesel cu distributie pe lant puternic si foarte economic
Portbagaj gigantesc
Optional cutie de viteze automata clasica cu 6 trepte
CONTRA
Valoare mica de revanzareAntifonare precara a caroseriei
Tren de rulare setat prea mult pentru confort in detrimentul agilitatii
Cutie de viteze automata disponibila doar pentru motarele pe benzina
Calitatea materialelor la nivelul concurentei Dacia
Garda la sol mica