Inca de la prima vedere, cand vorbim despre X2, ne gandim automat ca este vorba de un model superior unui X1, insa realitatea este complet diferita, pentru ca X2 se claseaza imediat sub X1.
BMW a ales sa-si numeasca aceasta masina X2, pentru ca, tehnic aceasta se bazeaza pe noile modele Seria 2 Active Tourer si automat trebuia sa primeasca si cifra 2 pe langa X. De asemenea, trebuie sa nu uitam ca BMW X1 a fost lansat inainte de X2 si BMW pur si simplu nu mai avea cifre in nomenclatura modelelor X.
DESIGN
X2 reprezinta in acest moment o masina destinata celor tineri, care nu vor sa-si cumpere un Seria 1 sau un Seria 3, pentru ca acele modele sunt oarecum clasice marcii. Scaderea varstei pentru clientii celor de la BMW, reprezinta un pas normal pentru simplul fapt ca aceeasi situatie se regaste si la Audi cu Q2 sau Mercedes cu GLA, bazat pe clasa A.
Fata de acestia, cei de la BMW au dezvoltat o platforma tehnica noua, pe care se bazeaza X1 si Seria 2 Active Tourer, numitorul comun al acestei platforme fiind montarea motorului transversal fata de cel longitudinal, conform masinilor clasice bavareze.
Aceasta platforma aduce astfel o regandire completa a habitacului, care este acum mult mai spatios, pentru ca motorul si transmisia sunt pozitionate pe puntea fata, in comparatie cu platformele mai vechi, cu transmisii care sunt pozitionate in mijlocul masinii, pentru ca au tractiune pe puntea fata standard.
Da, noul X2 este unul dintre putinele modele BMW cu tractiune pe puntea fata, gama xDrive fiind doar optionala.
COMPORTAMENT RUTIER
Una dintre cele mai bune detalii care te fac sa nu uiti ca esti la volanul unui BMW, este comportamentul rutier, feeling care este in mare parte asemanator cu cel al unui model BMW traditional cu tractiune pe puntea spate.
Trenul de rulare setat diferit fata de cel al unui BMW traditional, permite soferului unui X2 sa beneficieze de o stabilitate de top, insa chiar si asa, noua platforma nu are cum sa atinga performantele dinamice ale unei caroserii tipice BMW cu tractiune pe puntea spate si masele distribuite ideal 50-50 fata-spate.
Fanii veritabili BMW, vor spune ca acest X2, ca si X1, sunt masini compromis in ciuda faptului ca vorbim de masini crossover sau SUV, insa BMW a decis ca este timpul a realiza o masina concurenta cu gama Audi Q2 sau Mercedes GLA.
Pe scurt, spunem ca daca vrei un SUV de top BMW, cu un feeling tipic marcii, trebuie neaparat sa-ti cumperi un X3 sau X5, insa daca vrei un SUV de mici dimensiuni cu performante de top, trebuie sa-ti cumperi un X2 sau X1.
MOTORIZARE DIESEL DE TOP
Sub capota masinii de fata se ascunde un motor diesel de ultima generatie, de doi litri, diesel, care nu are nici o legatura cu vechiul N47. De fapt, acest nou diesel, tot de doi litri, are o putere maxima de 190 CP si este echipat standard cu sistemul AdBlue, pentru a corespunde emisiilor de top.
Fata de vechiul diesel de doi litri gasit pe gama E90 sau chiar si F30, acest motor este mult mai silentios si performant, in comparatie cu precedentele generatii.
Momentul motor de 400 Nm este oferit incepand cu o turatie de 1.750 rpm si ramane constant pe o plaja de turatie mult mai mare, pentru ca masina sa afiseze un dinamism si in gama superioara de turatii.
CUTIE AT8 DE ORIGINE JAPONEZA
Sub capota montata transversal, se gaseste o cutie de viteze automata, semnata de catre japonezii de la Aisin, transmisie clasica cu 8 rapoarte si convertizor de cuplu traditional.
Aceasta functioneaza cu setarile BMW aproape la fel de bine precum celebra ZF8 Plus, gasita pe toate masinile BMW cu tractiune pe puntea spate.
Consumul mediu afisat de noul X2 este de 8 litri, intr-un mediu extrem de aglomerat precum cel din Bucuresti si doar 4.5 litri atunci cand iesim in afara sa.
Cu un rezevor de 51 litri poti parcurge fara probleme peste 800 de km atunci cand mergi in afara orasului, performanta datorata transmisiei AT8, cu un ultim raport cu o demultiplicare lunga.
PRO
Imagine de marca
Motor diesel de 190 CP extrem de rafinat
Consum foarte bun pentru o masina de 190 CP transmisie integrala si AT8
Cutie AT8 de provenienta japoneza
Calitate de fabricatie de top
Pret de achizitie in versiunile de baza
Valoare mare de revanzare
Cea mai buna transmisie integrala din segment
CONTRA
Pret achizitie al versiunii de top
Dotarile importante sunt toate optionale
Vizibilitate precara fata-spate din cauza montantilor masivi