Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul BMW Seria 4 Gran Coupe facelift 2017! 420xd 190 CP 2017-La Vita e Bella

Spunem “good life” pentru ca masina din acest test drive este considerata de toata lumea drept cel mai bun Seria 3 din istorie, in ciuda faptului ca avem de fata un Seria 4 Gran Coupe 2017.


Tehnic, noul BMW Seria 4 Gran Coupe, nu este altceva decat un Seria 3 F30, care a suferit ample modificari pentru a ajunge cea mai buna masina din segmentul sau din toate punctele de vedere.

Poate parea usor fortata aceasta concluzie, insa cine nu a mers cu un 4 Gran Coupe in versiunea sa M Pack si cu transmisie xDrive, nu stie ce inseamna sa conduci o masina premium cu un tren de rulare extrem de dinamic care ofera un feeling de GT veritabil.

CE INSEAMNA DE FAPT UN GRAN COUPE BMW?


La aceasta intrebare cei care conduc un “banal” Seria 3 nu stiu sa raspunda, pentru simplul fapt ca acest 4 Gran Coupe este o masina complet atipica chiar si pentru marca germana.

In primul rand, avem patru portiere fara rame, adica vorbim de un model construit sa fie extrem de rigid si care sa ofere un feeling celui din spatele volanului, chiar mai bun decat al unui Seria 4 Coupe.


In al doilea rand, un 4 Gran Coupe este o masina realmente practica, pentru ca pe langa cele patru portiere, are si un hayon de mari dimensiuni, care permite incarcarea unui volum mare de bagaje fara a avea impedimentul unui Sedan sau Estate.

Ultimul si cu siguranta nu cel din urma criteriu pentru care modelul de fata este superior unui Seria 3 sau chiar si Seria 4, este faptul ca toti cei patru pasageri au o pozitie mult mai joasa, un spatiu interior mult mai bine gandit si un confort de top, asemenea unui GT veritabil, cand se parcurg distante mari pe autostrazi.

 

DESIGN INTERIOR

 

Pentru a pastra masina la un nivel de pret decent, cei de la BMW au pastrat in totalitate plansa de bord a modelului coupe si acest lucru nu inseamna neaparat ceva rau, pentru ca BMW realizeaza in continuare printre cele mai ergonomice posturi de conducere din intreaga industrie auto.

Modelul de fata este un 4 Gran Coupe aflat intr-o versiune Pachet M, adica trenul de rulare este mult mai dinamic si toti cei patru pasageri stau pe scaune sport cu o sustinere laterala foarte buna.


Pozitia la volan este asa cum spuneam mai sus, cea mai buna din segmentul coupe-urilor cu patru portiere, BMW reusind sa ofere aici o “placere de a conduce” si mai bine evidentiata decat la alte modele care provin tehnic pe platforma lui F30.

ECHIPAMENTE DE TOP TIPICE UNUI MODEL PREMIUM

Daca am mentionat de Pachetul M, trebuie spus ca masina de fata are si multe dotari aflate pe lista de optionale, viata la bord-ul lui 4 Gran Coupe fiind de-a dreptul de top, indiferent de pozitia din care admiram sau calatorim cu acest model.

Una dintre cele mai importante dotari tehnice optionale ale lui BMW Seria 4, este celebra transmisie xDrive, care se dovedeste o alegere fericita cand vorbim de soselele din Romania.


Aceasta a evoluat foarte mult de la vechiul sistem gasit pe gama E46, acum xDrive oferind un comportament rutier pe uscat asemenea unui masini cu tractiune spate si un comportament extrem de sigur, atunci cand aderenta suprafetei de rulare este precara.

Noi am mers peste 1.000 de km la bordul masinii,  pe toate suprafetele, si putem spune ca in zonele muntoase cu zapada si gheata pe sosea, xDrive a devenit unul dintre cei mai buni prieteni pe care poate sa-i aibe un sofer in Romania.

Sistemul reactioneaza extrem de rapid si impreuna cu ultima generatie a sistemului de stabilitate DSC, ofera un compromis ideal in alegerea sistemului pe o masina GT, in detrimenului unui SUV mult mai costisitor si mai putin dinamic.

DIESEL-UL M47 ESTE ECHILIBRAT IMPREUNA CU ZF8 PLUS

Motorul de sub capota masinii se numeste M47 si reprezinta o versiune mult imbunatatita a faimosului N47, care a avut multe rechemari in service pentru cateva probleme tehnice.

Acum, BMW a trecut la o generatie noua a motorizarii, care ofera o fiabilitate mult superioara atat la capitolul distributie cat si componente anexe motorului.

Versiunea de fata 420xd, are o putere maxima de 190 CP si 400 Nm, caracteristici bune pentru a avea un bun compromis performante si consum real de motorina.


Cine vrea o versiune de top, poate alege un 435 xd cu 6 cilindri sau un motor pe benzina, incredibil de performant, precum cel care echipeaza versiunea 440xi.

Pe sosea, noul motor diesel de doi litri, exceleaza la capitolul consum real de motorina pentru ca este cuplat la cea mai noua versiune a transmisiei ZF8 Plus. Aceasta este capabila a merge in modul Coasting atunci cand nu mai este nevoie ca motorul sa fie cuplat la transmisie, mod care aduce un consum real de combustibil, extrem de mic.

De fapt, la o viteza de croaziera de 130 km/h, turatia nu sare de 2.000 rpm si consumul se stabilieaza undeva in zona de 5.2 litri pentru fiecare 100 de km, cifra foarte buna pentru o masina cu tractiune integrala care mai si are greutate la gol de peste 1.6 tone.


Reprizele sunt suficiente pentru aceasta clasa de motorizari, insa si aici fanii vor alege motoarele cu 6 cilindri in linie daca vor ca masina aceasta sa devina realmente sportiva.

CUMPARA ACEST MODEL DE AICI!

 

PRO

Tren de rulare setat excelent asemenea unui GT premium

Spatiu interior suficient pentru 4 pasageri si bagajele aferente

Motor diesel suficient de puternic pentru un comportament dinamic

Cea mai buna cutie automata din segmentul premium ( ZF8 Plus).

Cel mai mic consum de motorina

Valoare foarte mare de revanzare al modelelor Pachet M

 

CONTRA

Lipsa tractiune xdrive pentru 425d si 418d

Toate dotarile importante sunt optionale

Pret mare de achizitie in versiunile de top

Motor “doar de” 190 CP

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente