Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Toyota Prius III 2011- Diesel sau Hibrid?

Masina din acest test vine sa prezinte in premiera cele mai noi tehnologii la capitolul hybrid, loc unde concurenta a inceput sa iasa in evidenta printr-o serie de masini revolutionare si nu in ultimul rand prin masini hibride mult mai ieftine.

Istoria Prius

Prius reprezinta in acest moment masina icon pentru intreaga industrie auto cand vorbim de automobilul hibrid.

Aceasta este blamata si de ce nu laudata in egla masura de toti jurnalistii deoarece “nu este decat un compromis” pentru cei care doresc o masina de imagine eco friendly.

Toate bune si frumoase, insa cand te urci prima data la volanul noului Prius III intelegi repede de ce americanii au cumparat peste un milion de astfel de automobile si de ce acesta nu a avut un succes de proportii si in Europa.

Cea de-a treia generatie de modele Prius se prezinta intr-o forma noua, o forma unde spunem noi compromisul anuntat de presa din Europa nu prea se observa, respectiv un automobil revolutionar chiar si pentru anul de fata.

De ce SUA si de ce NU Europa!

Succesul masinii japoneze pe teritoriul SUA a starnit controverse, insa realitatea cruda pentru Honda si ceilalti este ca americanii au comparat peste un milion de astfel de automobil in decus de mai bine de un deceniu chiar si cand gurile rele anuntau ca ideea masinii hibride nu are cum sa castige in detrimentul celor clasice.

Cea de-a treia generatie de Prius reuseste sa anuleze din start toate problemele observate la primelor doua generatii, acesta fiind in prezent un hibrid care readuce in prim plan singura solutie viabila de reducere considerabila a poluarii cauzate de regele automobil.

Singurul si poate cel mai mare avantaj al noului Prius este observat la capitolul motorizari, noile propulsoare pe benzina si electric demonstreaza o sportivitate demna de un automobil clasic cu o cilindree de doi litri si 150 CP.

In viata reala noul Prius reuseste sa aibe un parcurs rutier demn, noului sistem Sinergy Drive fiind mult mai puternic si rafinat.

Puterea maxima dezvoltata de cele doua motoare este de 136 CP daca tinem cont de puterea transmisa la roata de propulsorul electric, insa daca ne punem si inmultim momentul motor al propulsorului pe benzina cu cel al motorului electric ajungem la un total demn de un motor puternic V6 de trei litri pe benzina.

Da este adevarat ca cel mai performant motor realizat de omenire pana in prezent este cel electric si cel mai performant motor cu aprindere prin scanteie este cel utilizat de avioanele usoare dotate cu turbo propulsoare.

Motoarele pe benzina si cele diesel (aprindere scanteie si compresie) nu se regasesc printre cele mai eficente motorizari.

Diesel vs Hybrid

Succesul relativ al masinii japoneze pe Batranul Continent se datoreaza exclusiv dorintei fantastice a europenilor pentru motoarele cu aprindere prin compresie (diesel).

Acestea au evoluat incredibil de mult in ultimele decenii, insa continua sa aibe un comportament economic dar agasant urechilor si de ce nu costisitor din punct de vedere al costurilor de intretinere.

Pentru a intelege mai bine cum stau lucrurile luam din partea europeana un VW Golf VI 2.0 TDI de 140 CP cu transmisie manuala si ajungem la un cost de achizitie asemanator cu cel al unei Toyota Prius III 2011.

Nivelul de echipare al masinii din Germania este cel de top plus toate echipamentele optionale precum sistemul de navigatie, senzori de parcare, sistem de parcare automat sau instalatie de aer conditionat automata. Chiar si asa, in pretul de achizitie al lui Golf nu o sa gasim niciodat un sistem precum Head Up Display oferit de Toyota standard pentru modelul Prius.

Daca fanii TDI si VW in general inca nu sunt de acord mai punem si transmisia semiautomata DSG si clar ajungem la un pret de achizitie comparativ cu cel al lui Prius.

PRO si CONTRA Hibrid vs Diesel 2011

Diesel-ul lui VW este mult mai economic fata de modelul Prius in mediul extraurban, insa viata din Capitala ne invata clar ca masinile sunt utilizate aproximativ 90% din viata doar in mediul urban.

In aceste conditii un diesel TDI echipat cu transmisia DSG consuma in medie 8-9 litri pentru fiecare 100 de km parcursi cu fantastica viteza a lui Oprescu de 0.5 km/h!

Tot in aceste conditii masina functioneaza full time cu sistemul de aer conditionat activa deoarece traficul infernal dintr-un oras de Baragan precum Bucurestiul nu permite alt stil de condus.

Toyota Prius III consuma in aceeleasi conditii de trafic aproximativ 5-6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

La capitolul costuri de intretinere o masina precum Toyota Prius are o garantie din fabrica de 5 ani in limita a 160.000 de km pentru motor si cutia de viteze, si o garantie full de 100.000 de km pentru sistemul hibrid (aici punem evident motorul electric si acumulatorii).

Un VW Golf primeste o garantie de doi ani fara limita de km, iar un bucurestean parcurge in medie 20.000 de km anual. Asadar, costurile de utilizare sunt mult mai mari pentru o masina diesel intr-o capitala europeana datorita faptului ca aceasta consuma in medie 3 litri mai mult, iar pretul unui litru de motorina este mai mare decat un litru de benzina. O alta problema a diesel-ului TDI de oras este aceea ca sistemul de supraalimentare este performant, insa cu siguranta se va strica in primii 150.000 de km intr-un stil de condus de maxim 60 km/h.

Sistemul EGR si cel al filtrului de particule sufera grave disfunctionalitati indiferent ca vorbim de un diesel TDI sau de unul dCI, HDI, CRDI sau CRD.

Costurile de reglare si curatare sunt foarte mari.

De partea cealalta un Prius vine echipat cu o motorizare pe benzina care dispune de o distributie pe lant si care ofera in medie un consum de benzina de aproximativ 5.5 litri.

Daca sunteti o persoana sportiva din fire atunci consumul de benzina creste pana la un nivel de 9-10 litri, de vina fiind greutate foarte mare a masinii.

Autolatest recomanda sa testati acest Prius pentru ca senzatiile date de acest automobil la capitolu performante si nivel tehnologic oferit sunt greu de concurat de masinile diesel europene pentru care trebuie sa platim in plus chiar si aer conditionat si geamurile electrice pentru pasagerii din spate.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente