La aceasta intrebare se raspunde foarte simplu, pentru ca modele precum VW Passat Sedan, Ford Mondeo ( Fusion), Opel Insignia ( Chevrolet Malibu) sau Honda Accord ( doar in Europa) sunt masini sedan care nu se mai gasesc la vanzare, producatorii lor pur si simplu cedand in fata lui Camry.
Si cel mai bine se vede acest lucru pe pietele din SUA si China, ultimele doua piete foarte mari pe care inca mai conteaza masinile de tipul berlina in trei volume si unde mai exista in carti, doar Toyota Camry.
Despre acest model putem spune ca este unul relativ putin raspandit in Europa, pentru ca japonezii au estimat gresit, in anii 2000, ca o berlina mai mica precum Avensis este suficienta pentru europeni, iar ultimele generatii de Mondeo si Passat urmand sa concureze ca dimensiuni direct Camry 2020.
Adica, vanzarile penultimei generatii de Camry nu au fost nici macar apropiate de cele ale unui Passat, Insignia sau Talisman, masini care din pacate au disparut la randul lor de pe piata, pentru a face loc modelelor SUV cu preturi asemanatoare.
TEST CAMRY NEW GENERATION XV80 2024
Si ca sa ajungem si la subiectul zilei, cea mai buna berlina a momentului din Europa se numeste Toyota Camry NG2024, adica vorbim de ultima Camry cu seria de caroserie XV80.
La prima vedere, trebuie spus ca noul Camry este o masina mult evoluata fata de XV70, pentru ca are un design mult mai elaborat care aduce mari avantaje casei japoneze.
Pur si simplu, noul Camry 2024 este fara discutii o berlina de clasa medie, care poate sa ridice pretentii chiar si asupra unor modele precum BMW Seria 3, Audi A4 sau chiar si Mercedes Clasa C, masini germane premium care, din pacate, sunt extrem de scumpe si care si-au pierdut oarecum din “valoarea istorica”.
CARE SUNT SCHIMBARILE?
In primul rand, pe langa design-ul exterior mult mai elaborat, acum vedem in premiera cum Toyota a reusit sa schimbe interiorul degradat moral a fostei Camry, singura berlina de peste 40.000 euro fara un sistem multimedia de ultima genearatie.
Ei bine, acum noul Camry are o plansa de bord parca imprumutata de la fratiorii premium Lexus ES300h, care este de fapt aceeasi masina tehnic, insa mult mai scumpa la achizitie in versiunea de top, care inca se vinde cu versiunea de motorizare mai slaba de 218 CP.
Sub capota lui Camry 2024 se ascunde ultima versiune a motorizarii 2.5 L Hybrid Dynamic Force Engine A25D-FXS, care are o putere maxima cumulata de 230 CP.
De fapt, motorul pe benzina aspirat afiseaza doar 186 CP si 221 Nm, insa acesta este ajutat de cel electric de 136 CP si 208 Nm integrat in cutia eCVT, care ofera si capacitatea masinii de a atinge 100 de km/h in doar 7.2 secunde.
Pe scurt, vorbim de o berlina de clasa medie, cu o putere maxima de 230 CP, care afiseaza un consum in oras de maxim 6 litri la 100 de km, adica vorbim de o eficienta reala a sistemului hybrid mult mai buna decat ceea ce vedem la Yaris si Corolla.
CUM SE CONDUCE NOUL CAMRY 2024?
Aici trebuie spus ca am fost placut impresionati de faptul ca japonezii ofera un interior cu materiale mult mai bune, insa si un nivel de echipare complet, chiar si cand vorbim de versiunea de baza Comfort.
Caroseria este mai bine izolata fonic fata de vechiul Camry, detaliu pe care-l descoperi pe autostrada la viteze de ordinul a 140 de km/h.
In oras si acest Camry se comporta ca orice alt Camry, adica este extrem de silentios.
La capitolul tren de rulare, noua generatie are o suspensie imbunatatita, pentru ca este mai dinamica in viraje, insa este si mai putin confortabila pentru denivelarile scurte. Aici, Toyota a ales cartea dinamismului pentru a castiga si dintre clientii concurentei premium germane, singurii care inca produc berline de clasa medie in Europa.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Asa cum v-am obisnuit, incercam sa fim obiectivi si spunem ca aceasta generatie de Camry este mult imbunatatita, este mult mai dinamica si intr-o piata europeana in care toti constructorii au scazut puterile motoarelor cu noile norme Euro 6 Temo E, cei de la Toyota le-au crescut de la 218 la 230 CP pe acest nou model.
Din pacate, nu primim in UE versiunea Camry AWD, care mai are un motor electric de 40 CP pe puntea spate, sistem imprumutat de la Prius AWD din SUA.
Insa chiar si asa, noul Camry XV80 este o masina care merita fiecare banut cerut de catre dealer, pentru ca oricum are cea mai mare valoare de revanzare chiar si dupa 10 ani de utilizare, pentru ca este si cea mai fiabila berlina de clasa medie de pe piata.
Si in final, trebuie spus ca modelele vandute in Romania sunt produse in uzinele Aichidin Japonia, in ciuda faptului ca actualul Camry mai este fabricat in SUA, China sau Tailanda.
Autolatest recomanda achizitia de masini Toyota de la:
PRO
Design 100% imbunatatit
Plansa de bord cu elemente specifice unui Lexus ES300h
Interior cu materiale de mai buna calitate decat la vechiul Camry
Tren de rulare mult mai dinamic in viraje si pe autostrada
Motor de 2.5 litri aspirat extrem de economic
Cutie eCVT electrificata cu motor EV de 136 CP integrat
Functioneaza 60% din timp electric in mediul urban
Pret de baza de 40.700 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard
Valoare foarte mare de revanzare in Romania
CONTRA
Pret destul de mare al versiunii de top Luxury
Vizibilitate precara in spate
Rezervor prea mic de benzina 49 litri
Lipsa versiune AWD pe pietele din Europa
FISA TEHNICA
Model Generatia 9 XV80/Cod motor A25D-FXS
Cilindree motor 2487 cmc
Numărul de cilindri 4
Alezajul cilindrului 87,5 mm
Cursa pistonului 103,4 mm
Raport de compresie 14:1
Numărul de supape pe cilindru 4
Putere 185 CP @ 6000 rpm.
Cuplu 221 Nm @ 3400-5200 rpm.
Sistem de injecție de combustibil Injecție directă și multipunct
Consum de combustibil (economie) – mixt (WLTC) 4,55 l/100 km
Viteza maxima 180 km/h
Motor Electric: Putere motor electric 136 CP Motor electric Cuplu 208 Nm
Locația motorului electric integrat în cutia eCVT
Puterea cumulata a sistemului 230 CP
Greutate proprie 1615-1660 kg
Max. greutate 2100 kg
Sarcina maxima 440-485 kg
Capacitate rezervor 49 l
Dimensiuni Lungime 4915 mm
Latime 1840 mm
Inaltime 1450 mm
Ampatament 2825 mm
Toyota Ploiesti by Arena Auto
Strada Ștrandului 60, Ploiești 100189
Tel: 0244 544 745 / 0244 544 744
Și cu prețul cum rămâne? Parcă în alt articol de pe aici scria că e 26000 USD în SUA, dar las’ că le cumpără românii la 40000+ EUR….
Înainte nu era bună că de banii aia îți iei bmw, acu e cea mai bună că bmw e scump.
Cine vă mai înțelege?
Preturi diferite, piete diferite!