Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, si de ce este cea mai buna berlina din lume?

La aceasta intrebare se raspunde foarte simplu, pentru ca modele precum VW Passat Sedan, Ford Mondeo ( Fusion), Opel Insignia ( Chevrolet Malibu) sau Honda Accord ( doar in Europa) sunt masini sedan care nu se mai gasesc la vanzare, producatorii lor pur si simplu cedand in fata lui Camry.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

Si cel mai bine se vede acest lucru pe pietele din SUA si China, ultimele doua piete foarte mari pe care inca mai conteaza masinile de tipul berlina in trei volume si unde mai exista in carti, doar Toyota Camry.

Despre acest model putem spune ca este unul relativ putin raspandit in Europa, pentru ca japonezii au estimat gresit, in anii 2000, ca o berlina mai mica precum Avensis este suficienta pentru europeni, iar ultimele generatii de Mondeo si Passat urmand sa concureze ca dimensiuni direct Camry 2020.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

Adica, vanzarile penultimei generatii de Camry nu au fost nici macar apropiate de cele ale unui Passat, Insignia sau Talisman, masini care din pacate au disparut la randul lor de pe piata, pentru a face loc modelelor SUV cu preturi asemanatoare.

TEST CAMRY NEW GENERATION XV80 2024

Si ca sa ajungem si la subiectul zilei, cea mai buna berlina a momentului din Europa se numeste Toyota Camry NG2024, adica vorbim de ultima Camry cu seria de caroserie XV80.

La prima vedere, trebuie spus ca noul Camry este o masina mult evoluata fata de XV70, pentru ca are un design mult mai elaborat care aduce mari avantaje casei japoneze.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

Pur si simplu, noul Camry 2024 este fara discutii o berlina de clasa medie, care poate sa ridice pretentii chiar si asupra unor modele precum BMW Seria 3, Audi A4 sau chiar si Mercedes Clasa C, masini germane premium care, din pacate, sunt extrem de scumpe si care si-au pierdut oarecum din “valoarea istorica”.

CARE SUNT SCHIMBARILE?

In primul rand, pe langa design-ul exterior mult mai elaborat, acum vedem in premiera cum Toyota a reusit sa schimbe interiorul degradat moral a fostei Camry, singura berlina de peste 40.000 euro fara un sistem multimedia de ultima genearatie.

Ei bine, acum noul Camry are o plansa de bord parca imprumutata de la fratiorii premium Lexus ES300h, care este de fapt aceeasi masina tehnic, insa mult mai scumpa la achizitie in versiunea de top, care inca se vinde cu versiunea de motorizare mai slaba de 218 CP.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

Sub capota lui Camry 2024 se ascunde ultima versiune a motorizarii 2.5 L Hybrid Dynamic Force Engine A25D-FXS, care are o putere maxima cumulata de 230 CP.

De fapt, motorul pe benzina aspirat afiseaza doar 186 CP si 221 Nm, insa acesta este ajutat de cel electric de 136 CP si 208 Nm integrat in cutia eCVT, care ofera si capacitatea masinii de a atinge 100 de km/h in doar 7.2 secunde.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

Pe scurt, vorbim de o berlina de clasa medie, cu o putere maxima de 230 CP, care afiseaza un consum in oras de maxim 6 litri la 100 de km, adica vorbim de o eficienta reala a sistemului hybrid mult mai buna decat ceea ce vedem la Yaris si Corolla.

CUM SE CONDUCE NOUL CAMRY 2024?

Aici trebuie spus ca am fost placut impresionati de faptul ca japonezii ofera un interior cu materiale mult mai bune, insa si un nivel de echipare complet, chiar si cand vorbim de versiunea de baza Comfort.

Caroseria este mai bine izolata fonic fata de vechiul Camry, detaliu pe care-l descoperi pe autostrada la viteze de ordinul a 140 de km/h.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

In oras si acest Camry se comporta ca orice alt Camry, adica este extrem de silentios.

La capitolul tren de rulare, noua generatie are o suspensie imbunatatita, pentru ca este mai dinamica in viraje, insa este si mai putin confortabila pentru denivelarile scurte. Aici, Toyota a ales cartea dinamismului pentru a castiga si dintre clientii concurentei premium germane, singurii care inca produc berline de clasa medie in Europa.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Asa cum v-am obisnuit, incercam sa fim obiectivi si spunem ca aceasta generatie de Camry este mult imbunatatita, este mult mai dinamica si intr-o piata europeana in care toti constructorii au scazut puterile motoarelor cu noile norme Euro 6 Temo E, cei de la Toyota le-au crescut de la 218 la 230 CP pe acest nou model.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

Din pacate, nu primim in UE versiunea Camry AWD, care mai are un motor electric de 40 CP pe puntea spate, sistem imprumutat de la Prius AWD din SUA.

Insa chiar si asa, noul Camry XV80 este o masina care merita fiecare banut cerut de catre dealer, pentru ca oricum are cea mai mare valoare de revanzare chiar si dupa 10 ani de utilizare, pentru ca este si cea mai fiabila berlina de clasa medie de pe piata.

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

Si in final, trebuie spus ca modelele vandute in Romania sunt produse in uzinele Aichidin Japonia, in ciuda faptului ca actualul Camry mai este fabricat in SUA, China sau Tailanda.

 

Autolatest recomanda achizitia de masini Toyota de la:

 

PRO

Design 100% imbunatatit

Plansa de bord cu elemente specifice unui Lexus ES300h

Interior cu materiale de mai buna calitate decat la vechiul Camry

Tren de rulare mult mai dinamic in viraje si pe autostrada

Motor de 2.5 litri aspirat extrem de economic

Cutie eCVT electrificata cu motor EV de 136 CP integrat

Functioneaza 60% din timp electric in mediul urban

Pret de baza de 40.700 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard

Valoare foarte mare de revanzare in Romania

 

CONTRA

Pret destul de mare al versiunii de top Luxury

Vizibilitate precara in spate

Rezervor prea mic de benzina 49 litri

Lipsa versiune AWD pe pietele din Europa

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

FISA TEHNICA 

Model Generatia 9 XV80/Cod motor A25D-FXS

Cilindree motor 2487 cmc

Numărul de cilindri 4

Alezajul cilindrului 87,5 mm

Cursa pistonului 103,4 mm

Raport de compresie 14:1

Numărul de supape pe cilindru 4

Putere 185 CP @ 6000 rpm.

Cuplu 221 Nm @ 3400-5200 rpm.

Sistem de injecție de combustibil Injecție directă și multipunct

Consum de combustibil (economie) – mixt (WLTC) 4,55 l/100 km

Viteza maxima 180 km/h

Motor Electric: Putere motor electric 136 CP Motor electric Cuplu 208 Nm

Locația motorului electric integrat în cutia eCVT

Puterea cumulata a sistemului 230 CP

Greutate proprie 1615-1660 kg

Max. greutate 2100 kg

Sarcina maxima 440-485 kg

Capacitate rezervor 49 l

Dimensiuni Lungime 4915 mm

Latime 1840 mm

Inaltime 1450 mm

Ampatament 2825 mm

Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test drive, toyota ploiesti 2024, review Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, consum, date tehnice Toyota Camry NG24 XV80 2.5 Hybrid 230 CP, test ro, garda la sol, 0-100, consum real, motor 2,5 aspirat, ecvt 136 cp

Toyota Ploiesti by Arena Auto

Strada Ștrandului 60, Ploiești 100189

Tel: 0244 544 745 / 0244 544 744

 

Test Drive-Toyota Camry 2024 ramane una dintre cele mai bune berline din lume! Insa pe piata din Romania este prea scumpa

 

 

Articole Interesante

Alte Stiri

2 COMMENTS

  1. Și cu prețul cum rămâne? Parcă în alt articol de pe aici scria că e 26000 USD în SUA, dar las’ că le cumpără românii la 40000+ EUR….
    Înainte nu era bună că de banii aia îți iei bmw, acu e cea mai bună că bmw e scump.
    Cine vă mai înțelege?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente