Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Toyota Aygo 1.0 VVT-I 2016-O citadina extrem de atragatoare

TEST CU CITADINA AYGO 2016

Asa cum spuneam in urma cu mai bine de un an de zile cand testam in premiera cea de-a doua generatie de modele Aygo ( vezi testul AICI), masina aceasta nu se doreste sa exceleze la capitolul dotari de top sau lux debordant pentru ca inginerii japonezi au dat nastere unei masini de oras optime.

Acest lucru se vede cel mai bine atunci cand observam ca masina are o greutate la gol mult sub granita de 1.000 kg, cand vedem ca interiorul a fost realizat pentru a da un spatiu cat mai mare pasagerilor in detrimentul echipamentelor de comfort gasite din abundenta in zona masinilor compacte.

Pur si simplu, noul Aygo continua o istorie fericita care a inceput cu prima generatie in urma cu multi ani, model care a fost singura masina care nu mai avea hayon spate pentru ca pur si simplu nu mai era nevoie.

DESIGN

Aygo II in comparatie cu Aygo I este o masina mult mai matura din toate punctele de vedere, aceasta avand o caroserie mult mai bine structurata si mult mai bine antifonata de zgomotele motorizarii.

Cine vrea sa-si cumpere un Yaris trebuie neaparat sa teseze si un Aygo intr-un nivel de echipare de top pentru ca doar atunci realizezi cu adevarat ca nu ai nevoie in oraslele aglomerate de o masina mai mare care automat are la randul sau si un pret de achizitie crescut.


Portiere din spate se deschid ingenios si ofera un acces suficient pentru pasagerii din spate, insa regula lipsei hayon-ului in spate s-a pastrat si pentru acest Aygo II. Principalul avantaj este o scadere considerabila a greutatii la gol a masinii, lucru care se observa in consumul real al masinii, insa are si dezavantajul ca pentru a incarca portbagajul trebuie sa ridici destul de mult bagajele.

INTERIOR MODERN SI EFICIENT

 

Asemenea predecesorului sau si noul Aygo 2016 are materiale de plastic de o calitate medie, insa acest lucru nu mai este demult un criteriu de decizie cand alegem o masina noua pentru ca si masini precum Skoda Octavia are plansa de bord realizata dintr-un platic dur tipic intalnit pe masinile low-cost precum Dacia.

Trecand peste componenta plastic interior putem spune ca japonezii au realizat o masina ideala pentru oras pentru ca acum avem un sistem multimedia de ultima generatie cu un display central touch, si o multime de spatii de depozitare.

Un lucru de criticat la masina din acest test este lipsa cotierei centrale, insa acest detaliu este putin sesizat pe distantele scurte din marile orase.

CEA MAI BUNA MOTORIZARE DIN SEGMENT

Toti cei care au condus un Aygo I sau Aygo II spun fara menajamente ca aceasta masina de oras are o inima generoasa pentru simplu fapt ca performantele sale sunt mult peste asteptari.

Sa mergi cu 100 de km/h in treapa a II-a este o dovada ca japonezii au realizat un motor de turatii si o transmisie cu rapoarte lungi care sa favorizeze un condus citadin cat mai comfortabil.


Noi am iesit cu aceasta masina si in afara orasului si spunem fara menjamente ca motorul pe benzina de 1.0 litri si 70 CP ofera reprize de top, in unele cazuri chiar mai bune decat cele ale unor masini de prestigiu cu puteri maxime de peste 100 CP. Si aici aducem in prim plan faptul ca masina are o greutate la gol extrem de mica, si raportul CP/kg este crucial cand vorbim de performante rutiere.

Un exemplu nefericit este un Focus 1.0 EcoBoost de 100 CP care trebuie sa traga o masina de peste 1.5 tone, in timp ce motorizarea celor de la Toyota cu o putere mai mica nu trebuie sa “miste” decat 800 de kg.

In mod real consumul intr-un oras precum Bucurestiul este de 7 litri pentru fiecare 100 de km, iar cand iesim pe soselele europene unde viteza medie este de 80 de km/h consumul scade pana undeva in zona de 5.2 litri.

PRO


Imagine funky

Generatia imbuntatitia pe toate planurile

Interior spatios

Motor pe benzina extrem de economic

Sportivitate reala

Pret mic de aachzitie

Valoare de revanzare

Gadget-uri de ultima generatie

Masina dedicata flotelor

 

CONTRA


Pret versiune de top

Toate dotarile interesante sunt optionale

Reprize in regim de autostrada, insa masina este dedicata mersului in oras

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente