Aici nu trebuie sa facem o confuzie cu Aston Martin Rapid pentru ca masina cehilor se adreseaza unei paturi sociale nu foarte inzestrate din punct de vedere financiare pentru sunt cei care achizitioneaza un Aston Martin.
Chiar si asa, noua masina a celor de la Skoda este de altfel un model construit pentru a concura cu succes viitoarea generatie de Dacia Logan II care se asteapta sa fie mult mai mare si de ce nu mult mai bine realizata.
Aceasta strategie a fost aplicata cu succes chiar de catre cei de la Skoda in anii 90 cand au dezvoltata o Octavia I bazata pe Golf IV relativ ieftina si anduranta pe cand acum noua Octavia II facelift concureaza de la egal modele precum VW Jetta sau Renault Fluence si de ce nu Ford Focus Sedan.
Pentru a ramane in segmentul entry-level superior Skoda a dezvoltat acest nou Rapid care are o caroserie clasica Skoda in doua volume si jumatate si care ofera pe deasupra si cel mai mare volum al portbagajului din segment, plus 550 litri.
Spatiul interior este de asemenea la intaltime fiind mult mai bine gandit conform celor de la auto.cz decat cel gasit la interiorul unui Focus Sedan sau chiar si VW Jetta 2012.
Motorizari
Sub capota masinii din acest test drive se ascunde motorul pe benzina de 1.2 litri supraalimentat care dezvolta o putere maxima de 84 CP, motor care nu este foarte puternic insa care se anunta relativ economic.
Sfatul Autolatest daca vreti sa conduceti un Rapid pe benzina este sa alegeti aceelasi motor insa cel cu o putere maxima mai mare de 104 CP sau chiar pe fratiorul 1.4 TSI care dezvolta o putere maxima de 120 CP.
Singura motorizare nerecomandata in nici un caz este motorul pe benzina 1.2 MPI care ofera o putere maxima de 73 CP si care nu se descurca cu transportarea masei maxime la gol a noii masini.
Fanii diesel pot alege ca si pana acum pe intreaga gama Skoda motorul diesel 1.6 TDI care ofera fie 90 CP fie o putere maxima de 104 CP.
PRO
Imagine de marca, calitate buna de fabricatie, comportament rutier sigur, volum al portbagajului mare, optionale multiple, siguranta in exploatare Skoda
CONTRA
Motorul pe benzina 1.2 MPI este anemic si total nerecomandat pentru achizitie, pret foarte mare pentru motorizarile 1.4 TSI si diesel-ul 1.6 TDI de 104 CP, optionale interesante insa realtiv scumpe, lipsa oferte la inceputul comercializarii