Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021-Doi litri, compresor mecanic si un consum extrem de mic

Masina din acest test drive este una cu adevarat surprinzatoare, pentru simplul fapt ca este un crossover compact, care arata foarte bine si care are sub capota, cea mai avansata motorizare pe benzina din Europa.

Si cand spunem de motorizari, vorbim de gama Mazda CX-30 e-SkyActiv-X 2021 care are un motor complet atipic fata de tot ceea ce ofera concurenta sa europeana.

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

Si spunem aceste lucruri, pentru ca in urma cu ceva vreme testam gama CX-30 G de 122 CP AICI!

MAZDA CX-30 DEVINE O PROBLEMA PENTRU CX-5!

Evident, cine vrea sa-si cumpere un CX-5, poate fara probleme sa mearga spre acesta, insa trend-ul pietelor din Europa este o micsorare a segmentului SUV, pentru ca vanzarile din gama Crossover sunt din ce in ce mai mari.

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

Exact aici vine Mazda si ofera noul CX-30 care este bazat tehnic pe actuala generatie Mazda3, insa care primeste o caroserie aproape la fel de mare cum vedem la fratiorul sau mai mare CX-5.

Cine se gandeste la achizitia unui CX-5 intr-o varianta de echipare entry, se poate uita fara probleme la un CX-30 intr-o varianta de top, respectiv pentru diferenta de pret, clientul primeste mai multe dotari, un comportament rutier clar superior si de ce nu, un pret total de achizitie clar inferior.

DE CE NOUA MAZDA CX-30 ESTE UN CROSSOVER BEST IN CLASS IN 2021?

Pentru ca japonezii au ales sa nu faca reduceri de costuri cum vedem la VW, Renault sau Skoda, unde materialele din interior sunt din ce in ce mai slabe, iar preturile sunt din ce in ce mai mari.

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

CX-30 are un interior best in class, pentru ca imprumuta plansa de bord de la gama Mazda3, cu diferenta ca la masina de fata constructorul a integrat materiale de top. Spuma poliuretanica si asamblarea foarte buna pot integra aceasta masina, fara probleme, chiar si intr-un segment premium german.

Si aici ne uitam la modele precum BMW X2, Mercedes GLA sau Audi Q2, masini care, din pacate, sunt clar inferioare la capitolul calitate de fabricatie, cand sunt comparate cu aceasta Mazda!

DE CE E-SKYACTICV-X ESTE CEL MAI BUN MOTOR PE BENZINA?

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

Pentru ca nu are 3 cilindri in linie, nu este turbo si nu are o cilindree mai mica de doi litri! Japonezii au ales sa modifice vechiul X si au adaugat un sistem mildhybrid clasic, unde alternatorul ofera extra cativa CP in plus.

In total, motorul de doi litri are standard o supraalimentare cu un compresor mecanic, care duce la putere maxima de 186 CP si un moment motor de 240 Nm la 4.000 rpm.

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

Pe hartie, aceste performante par mediocre, insa in viata de zi cu zi, motorizarea celor de la Mazda este mult mai performanta decat orice motor Renault 1.33 TCe, VW 1.5 TSI sau chiar si noile motorizari KIA-Hyundai 1.5 T-GDI 2021.

Pur si simplu, pe sosea, motorul e-Skyactiv-X se conduce asemnea unui motor clasic din anii ’90 de doi litri, adica este linistit si are resurse de putere suficiente pentru a face o depasire in siguranta, insa cand este nevoie, turatia poate sa depaseasca 5.000 rpm, moment in care motorul devine galagios si de ce nu, extrem de dinamic.

Consumul real este de 9-10 litri in cel mai aglomerat Bucuresti cu sistemul AC pornit, insa acesta scade pana undeva in jur de 5 litri in mediul extraurban.

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

Surpriza cea mare a fost cand am mers in regim de autostrada, cu viteze de 130 km/h, unde transmisia are ultimul raport cu demultiplicare lunga, pentru a mentine o turatie mica. Consumul real a fost de 6 litri la fiecare 100 de km.

Cu doar 51 de litri de benzina, noua Mazda CX-30 e-SkyActiv-X 186 CP poate merge fara probleme 700 de km in regim extraurban, performanta mult superioara oricarui motor turbo de cilindree mica, cum vedem la concurenta sa europeana!

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Inca din primii km, am obsevat faptul ca noua Mazda CX-30 e-SkyActiv-X este un crossover complet, adica are o calitate de fabricatie foarte buna, un tren de rulare dinamic si o motorizare pe benzina care nu face rabat la cilindree si performante rutiere.

Pentru cei care vor o siguranta superioara pe ud sau zapada, CX-30 vine optional si cu transmisie integrala AWD care, din pacate, nu se regaseste la nici un alt concurent direct.

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

Si ca pachetul sa fie unul de top, Mazda CX-30 e-SkyActiv-X poate sa primeasca si cutia automata AT6 cu convertizor de cuplu, care este Made in Japan si care ofera un rafinament in utilizare si o fiabiliate mult superioara oricarei transmisii DSG, EDC sau DCT!

Pachetul Mazda CX-30 e-SkyActiv-X 100 Years este un tribut adus predecesorilor sai, iar ca element de design vedem o cromatica atipica la interior, respectiv producatorul integrand trei tipuri de nuante de piele: piele rosie pe scaune, piele alba pe fetele portierelor si piele neagra pe plansa de bord.

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

PRO

Imagine de marca

Motor e-SkyActiv-X rafinat si performant

Cutie manuala cu 6 trepte best in class

Cea mai buna timonerie pentru o cutie manuala

Valoare mare de revanzare

Pachet 100 Years cu tapiterie de piele rosie

Consum redus de benzina indiferent de trafic

Optional AWD si cutie AT6 cu convertizor de cuplu

Sistem multimedia cu display orizontal eficient

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

CONTRA

Pret destul de mare al varintei Mazda CX-30 e-SkyActiv-X AT6 AWD

Motorul e-SkyActiv-X 186 CP doar pentru nivelurile de echipare GT si GT Plus

Vopseaua rosie este mult mai scumpa decat celelalte culori!?!

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Benzina 1 compresor mecanic
Capacitate cilindrica (cm3): 1998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 83,5 x 91,2 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 186/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min:  240/4000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 51

Transmisie

Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte

Dimensiuni

Lungime (mm): 4395
Latime (mm):  1798
Inaltime (mm): 1540
Ampatament (mm): 2655
Portbagaj: 430-1406 l
Greutate la gol kg: 1343

Anvelope: 215/55R18

Performante

0 – 100 km/h (s) – 8.2
Viteza maxima (km/h) –203
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.7

Pret
Pret lista cu TVA : 31.790 Euro

Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, test drive, drive test, autolatest, review Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021, consum cx30, garda la sol cx30, pret discount cx30, at6 mazda Mazda CX-30 Edition 100 e-SkyActiv-X MT6 2021

Articole Interesante

Alte Stiri

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente