Acest lucru nu este usor de spus dacat tinem cont ca echipa Autolatest a realizat peste 700 de teste individuale in cei peste 10 ani de existenta pentru simplu fapt ca in Europa nr 1 ramane VW Golf.
Concurenta din Franta a demonstrat ca poate produce masini de top precum noul Megane sau Peugeot 308, automobile compacte extrem de bune din toate punctele de vedere.
In acest climat concurential de top japonezii de la Mazda ofera acum un minor facelift modelului sau de volum Mazda 3, masina care se comercializeaza cu succes in Europa de cativa ani.
SCHIMBARILE NOI MAZDA 3 SPORT 2017
Fata de modelele Mazda 3 testate de noi in urma cu cativa ani putem spune ca acum Mazda 3 a ajuns o masina extrem de bine cizelata pentru a concura a nu doar un VW Golf nou, ci chiar si pentru a invinge modelul german la foarte multe capitole.
In primul rand trebuie sa tinem cont de faptul ca daca am putem compara o Mazda 3 cu un Golf cele doua masini vor demonstra abilitati diferite pe toate planurile pentru ca sunt masini realizate de catre doi constructori cu mentalitati diferite.
Mazda este produsa exclusiv in Japonia si are o calitate de fabricatie peste tot cee ce ofera in prezent VW sau Opel, in timp ce Golf este nou si vine pe o piata care pur si simplu iubeste acest model.
Noul 3 Sport are pe langa volanul incalzit si farurile cu LED extrem de eficiente, si un design usor modificat printr-o marire a grilei fata in comparatie cu precedentul model.
Pe scurt, trebuie spus ca japonezii nu s-au grabit a schimba o masina extrem de bine gandita doar de dragul schimbarii, mentalitate complet diferita cand ne uitam la un Golf care imbatraneste extrem de repede si care necesita multe modificari plus generatii noi la un interval de timp mult prea scurt.
TEHNOLOGIA MAZDA SKYACTIV EURO 6
Cand spunem tehnologia Mazda ne referim la faptul ca motorul masinii de fata este unic in lume pentru ca are un raport de compresie extrem de mare si care permite masinii sa afiseze un consum mediu real extrem de mic.
Mazda a spus in urma cu muti ani ca nu doreste sa realizeze motoare de cilindree mica turbo pentru ca inginerii japonezi nu cred in acest motoare fie la capitolul consum fie la capitolul fiabilitate.
Drept urmare motorul de fata are o cilindree de doi litri, este aspirat si dezvolta o putere maxima de 120 CP la o turatie mare. Momentul motor de 210 Nm este unul foarte mare pentru un motor aspirat si este disponibl la o turatie de 4.000 rpm.
Fanii motoarelor turbo vor spune ca acest motor nu are sanse in fata unui propulsor supraalimentat, insa Mazda ofera standard cea mai buna cutie manuala din clasa sa si anunta o turatie maxima de aproape 7.000 rpm pentru aceasta motorizare Skyactiv de 120 CP.
In viata de zi cu zi, aceste performante se traduc printr-o repriza fulmintat de la 0-100 de km/h in doar 8.9 secunde si o viteza maxima de 200 km/h.
CARE EST CONSUMUL REAL DE BENZINA?
Daca vrei sa mergi economic nu trebuie decat sa folosesti trepte superioara la turatii joase pentru ca acolo orice motor clasic aspirat are cel mai mic consum de benzina.
Noi am reusit sa afisam un consum mediu doar de 8 litri intr-un oras aglomerat, consum ajutat extrem de eficient si de catre un sistem Stop&Start care functioneaza mult mai rapid in comparatie cu cel al unui motor turbo. Acesta opreste motorul chiar si cand temperatura scade sub -6 grade Celsius, detaliu care ofera o eficienta crescuta modelului Mazda si in sezonul rece.
Cand iesim in modul extraurban masina consuma in medie doar 4.5-5 litri de benzina, cifra foarte buna in comparatie cu cifrele afisate de un VW Golf 1.0 TSI sau Opel Astra 1.4 T.
De vina pentru aceasta performanta demna de orice motorizare diesel este si greutatea la gol extrem de mica de 1.180 kg, greutate care este un adevrat record pentru o masina compacta comercializata in Europa.
PRO
Motor Skyactiv extrem de sportiv
Consum mediu foarte bun
Distributie pe lant
Cea mai buna cutie manuala din clasa sa
Valoare mare de revanzare
Dotari de top precum farurile LED sau sistemul audio Bose
Suspensie confortabila
Masina construita in Japonia
CONTRA
Imagine de marca pe o piata dominata de VW si Skoda
Lipsa optiune transmisie automata pentru versiunea G120