Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua KIA Sportage 2.0 DSL HP GT Line AT8 4×4 MILD HYBRID 48V 2019

KIA Motors a devenit anul trecut primul si singurul constructor de automobile din Europa, care ofera standard, pentru clientii sai, noua tehnologie Mild Hybrid, pentru modelul SUV Sportage.

Fanii Renault vor spune ca Renault este primul cu al lor Scenic 1.5 BlueDCI MildHybrid, insa noi vorbim de o masina SUV cu tractiune pe toate cele patru roti. Adica nici chiar Kadjar nu poate concura cu acest Sportage pentru ca nu este oferit decat in versiunea 2WD.

CAROSERIE

Noua KIA Sportage este una dintre cele mai de succes masini KIA in Europa, pentru ca brandul asiatic a venit in intampinarea clientilor cu o masina cu foarte multe dotari tehnice si cu un pret de achizitie mult sub cel al unui VW sau Opel concurent.

Adica Sportage ofera mult mai multe pentru mult mai putin si are si o garantie reala de 7 ani bumper-to-bumper, imposibil de atins de catre o masina VW, Ford sau Peugeot in Europa!

La interior, modelul Sportage de fata are acum un sistem de navigatie de top cu un display de mari dimensiuni, care afiseaza o harta a Romaniei, cu foarte multe detalii.

Tot o surpriza este si nivelul de echipare GT Line care ofera clientului cam tot ceea ce se doreste la interiorul unui BMW X3 sau Mercedes GLC de ultima generatie. Pe scurt, vorbim de echipamente premium montate pe o masina non-premium, care la germani costa cel putin 10.000 euro in plus la pretul de achizitie de baza.

DE CE SPORTAGE MILD HYBRID 2019?

La aceasta intrebare fanii motoarelor mici vor spune ca este suficient un diesel 1.6 CRDI de 136 CP, insa cine doreste o masina premium, trebuie neaparat sa-si cumpere versiunea de top.

Pentru a intelege motivul algerii unui Sportage 2.0 CRDI MildHybrid, trebuie neaparat sa mergi cu un diesel de baza de 1.6 litri sau chiar si cu fratiorul sau mai mare Sorento 2.2 CRDI si vei intelge repede de ce KIA ofera aceasta motorizare unica pe piata  din Europa.

Aceasta este unica in segmentul SUV, pentru ca are in plus un alternator de forta MHSG si un acumulator in portbagaj, care ofera in mod real o crestere a puterii pana undeva in zona de 200 CP, pentru cateva secunde. Adica exact cat este nevoie pentru a efectua o depasire in siguranta, pe un drum national din Romania.

SPORTAGE PRIMESTE CUTIA AUTOMATA A LUI STINGER

Un alt mare avantaj al lui 2.0 CRDI MildHybrid este echiparea masinii cu cea mai buna cutie automata a marcii, deja faimoasa cutie AT8 care este echipare standard pe gama Stinger sau Genesis, in SUA.

Aceasta cutie este una de factura 100% KIA si ofera un rafinament in utilizare la nivelul celor mai bune cutii automate de la BMW sau Mercedes. Singura diferenta este ca aceasta cutie automata cu 8 trepte este singura din Europa garantata 7 ani sau 150.000 de km.

Pe sosea, masina se comporta la nivelul unui model SUV premium, adica transmisia duce turatia motorului aproape tot timpul undeva in zona de 1.200 rpm, iar cand este nevoie, motorul electric ajuta transmisia AT8 pentru un timp de raspuns mult mai dinamic fata de cel al unei transmisii secventiale cu dublu ambreiaj. 

Adica, acum putem spune pentru prima data, ca exista o solutie pentru cei care erau fascinati de aceste transmisii DSG si timpii lor de de schimbare foarte mici.

CONSUM REAL DE MOTORINA IN ROMANIA

Pe soselele de la noi, noul Sportage GT Line se comporta admirabil, pentru ca trenul de rulare este setat mult mai dinamic decat cel al unei versiuni de baza GDI, iar motorul electric MHSG care ajuta propulsorul diesel, aduc in realitate un consum mediu foarte mic.

Surpriza cea mare este ca masina aceasta consuma in medie cu pana la 3 litri mai putin in oras decat vechiul Sportage AT6 de 185 CP, iar in mediul extraurban sistemul Mild Hybrid afiseaza o medie de 5.5 litri, pentru fiecare 100 de km parcursi.

Pe autostrada, la un regim de viteze de peste 130 km/h, consumul se stabilizeaza undeva in zona de 7.5 litri, cifra foarte buna pentru un SUV cu o putere maxima de 200 CP.

SFATURILE AUTOLATEST

Masina din acest test primeste note maxime din partea noastra, pentru ca vedem o evolutie fericita comparand motorizarea Mild Hybrid cu vechiul Sportage 2.0 CRDI 185 CP AT6. Comportamentul masinii este mult mai elegant si datorita transmisiei automate clasice cu 8 trepte, iar consumul real este surprinzator de mic pentru puterea dezvoltata.

Concurenta sa directa, precum Peugeot 3008 2.0 BlueHDI, nu are tractiune integrala si are un pret de achizitie mult prea mare, iar europeanul VW Tiguan 2.0 TDI nu are decat o transmisie secventiala cu 7 trepte DSG, care nu este a fel de rafinata precum una automata AT8 clasica.

Ultimul si poate cel mai important detaliu, este garantia reala de 7 ani sau 150.000 de km Bumper-to-Bumper, cea mai buna pentru o masina noua pe piata din Romania!

PRO

Performante reale Mild-Hybrid

Consum mai mic de motorina

Cutie automata clasica AT8 cu convertizor

Cea mai mare garantie din Romania

Pret bun de achizitie coroborat cu dotarile oferite

Valoare foarte mare de revanzare

Garantie transmisibila urmatorului cumparator

Dinamica sasiu GT Line

 

CONTRA

Suspensie GT Line rigida

Jante pe 19 inch frumoase insa putin recomandate in Romania

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente