Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua KIA Rio 1.4 109 CP 2014- Arma anti Hyundai i20

Modelul de fata a aparut pe piata de cativa ani, insa asa cum era si normal modelul a benefeciat de un minor facelift.

CAROSERIE

De fiecare data cand vorbim de Rio nu putem sa nu ne amintim de generatia precedenta care era identica cu modelul Hyundai Accent, iar singura diferenta era de pret de achizitie.

Pe atunci Accent s-a vandut mai bine in Romania pentru ca modelul lui Hyundai era mai ieftin si avea si un nivel de echipare de baza care nu benefecia nici macar de aer conditionat.

Cea de-a doua generatie de Rio lansata in 2008 ( vezi testul Autolatest de atunci AICI!) era o masina mai bine echipata care dispunea de un tren de rulare setat mai dinamic decat cel al lui Accent.

Acum in anul 2014 noul Rio III este o masina complet diferita fata de concurenta de la Hyundai pentru ca modelul i20 are o platforma tehnica diferita fata de cea a lui Rio.

Modelul lui KIA benefeciaza de o plarforma tehnica identica cu cea a lui KIA Forte din SUA, adica caroseria are montantul A mult impins spre fata. Aceasta solutie se numeste cab forward si ofera un spatiu mai mare pentru sofer, un feeling aparoape la fel de bun precum cel dintr-un monovolum de clasa compacta.

CALITATE DE FABRICATIE RIO vs i20

Ambele masini sunt entry level in gama si ofera materiale nu de foarte buna calitate, insa si aici KIA ofera in plus o calitate de fabricatie superioara.

De fapt Rio este made in Coreea iar i20 este Made in Turkey, si acest lucru spune totul despre cum si cine a asamblat masinile celor de la KIA-Hyundai.

MOTORIZARE

Sub capota lui RIO se gaseste un motor clasic KIA adica unul pe benzina de 1.4 litri de 109 CP, aceelasi motor care a echipat si prima generatie Ceed.

Acesta este cuplat la o transmsie cu 6 trepte si ofera un comportament realmente sportiv masinii daca este condus agresiv.

La o turatie mica motorul pare lenes, insa cand urcam in zona de 5.500 rpm acest ofera un feeling aparoape asemanator cu cel al unui motor clasica VTEC Honda.

Consumul mediu afisat in Bucuresti a fost de 7.4 litri, un oras lejer insa sistemul de aer conditionat a fost activat.

DE CE RIO si NU i20?

In priumul rand masina este mai spatioasa la interior si este fabricata in Coreea de Sud, tara de bastina a celor de la Hyundai si KIA.

Pentru ca are un motor de 109 CP cu distributie pe lant care nu este disponibil pe i20 si care consuma in medie mai putin decat motorul 1.2 de 85 CP.

Pentru ca are o imagine de marca mai buna pe multe piete din Europa, iar garantia de 7 ani si 150.000 de km include standard si garantia de 5 ani fara limita de km.

 

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie Made in Koreea

Motor pe benzina puternic si fiabil

Distributie pe lant

7 ani garantie sau 150.000 km

Pozitie la volan superioara unui VW Polo sau Renault Clio

Cel mai mare habitaclu din clasa

Se poate monta si sistem de navigatie si cutie automata

 

CONTRA

Materiale din plastic discutabile

Motor slab la turatii joase

Valoare mica de revanzare in Romania

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente