Aceasta a demonstrat atat germanilor de la VW sau Opel cat si francezilor de la Renault si PSA ca o masina KIA made in Europe este un produs unic care are sanse reale de a concura de la egal masinilor europenilor.
Primul Ceed un succes de proportii
Daca in urma cu 15 ani KIA vindea in Europa in numar foarte mic modele precum Pride, Clarus sau Shuma, acum marca coreeana a inceput sa reprezinte un brand important pe aceasta piata.
De vina pentru succesul celor de la KIA este modelul Ceed produs in uzina slovaca aflata in localitatea Zilina. Acolo cei de la KIA produc cu ajutorul a peste 4.000 de angajati europeni peste 350.000 de masini de ultiama generatie care primesc toate o garantie de 7 ani in limita a 150.000 de km.
Garantia reala a masinilor KIA
Confor caetului de garantie toate masinile KIA Ceed benefeciaza de o garantie de 7 ani in limita a 150.000 de km. Aceasta este la prima vedere mare insa nu se ofera decat motorului si transmisie manuale sau atomate. Partea electronica primeste o garantie de 3 ani iar diferitele elemente din interior o garantie de 5 ani.
Chiar si asa, garantia KIA de 7 ani continua sa fie cea mai mare de pe piata din Romania, loc unde un Mercedes, BMW, Volkswagen sau Opel primesc un maxim de 2 ani.
Ceed II 2012
Pentru a continua atacul inceput cu acest model KIA a lansat in premiera la Geneva cea de-a doua generatie de compacte Ceed 2012.
Aceasta primeste o noua platforma tenhnica echipata de asemenea cu o punte spate multi-link si o noua componenta optica. Fata de precedenta generatie noul Ceed este o masina mai eleganta care aduce mult ca rafinament cu ceea ce cauta clientii europeni in clasa compacta, respectiv linii ale caroseriei care nu trebuie sa iasa in evidenta sau mai bine spus VW Golf.
Ceed I vs Ceed II
Din prima instanta trebuie sa spunem ca noul Ceed II este o masina care are o caroserie mai mare decat cea a modelului precedent fapt care implica un spatiu interior mai bun cel putin pentru pasagerii din spate.
De asemenea cresterea amparatmenului a permis si o crestere a volumului portbagajului fata de Ceed 2007.
Motorizari
Sub capota masini din acest test drive se ascune cea mai vanduta motorizare pe vechiul Ceed in Romaniam, respectiv motorul pe benzina de 1.4 litri care dezvolta o putere maxima de 100 CP. Daca in 2008 aceelasi motor cu 16V oferea norma de poluare Euro 4 si o putere maxima de 109 CP doi ani mai tarziu aceelasi motor avea sa corespunda normelor de poluare Euro 5 insa care sa dezvolte doar 90 CP.
In prezent pe noul Ceed motorul pe benzina de 1.4 litri dezvolta o putere maxima de 100 CP si un moment motor de 137 Nm la o turatie destul de mare de 4.200 rpm.
Puterea maxima este atinsa la o turatie de 5.500 rpm, iar repriza de la 0-100 km/h este atinsa in doar 12.8 secunde. Aceasta performanta este mai mica cu pana la 2 secunde fata de primul Ceed 1.4 16V datorita fapului ca noua masina primeste o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte destul de lungi.
Conform celor de la KIA noul Ceed 1.4 100 CP consuma in medie 6.0 litri cifra care este mult mai mica in comparatie cu un consum real de peste 7.8 litri pentru fiecare 100 de km.
Concluzie
Noul Ceed 2012 este o masina care arata foarte bine insa vine si cu un pret de achizitie care porneste de la 14.00 euro TVA inclus. Daca platesti aceasta suma nu primeste standard sistemul de aer conditionat detaliu care este inadmisibil pentru anul 2012.
Vrei cumva un diesel de 128 CP atunci trebuie sa te astepti la un pret care incepe cu suma de 17.500 euro, pret prea mare pentru o masina care exista in Europa doar de 4 ani.
Spunem aceasta deoarece noul Ceed 2012 este mai bun din toate punctele de vedere in comparatie cu vechiul insa deja are un pret de achziitie la nivelului unui VW Golf VI 2012 iar discutia se termina scurt in defavoare noului Ceed.
Daca noul Ceed avea un pret de pornire de 11.850 euro asemenea vechiii generatii avea sanse de reusita in continuare, insa pretul prea mare face o concurenta imposibila in Europa modelului VW Golf.
Sorry KIA!