Si cand spunem diferite, ne referim la o gandire tehnologica care nu are nici o legatura cu cea gasita in Europa la constructori precum VW, Opel sau Renault.
Honda se mandreste cu aceasta diversitate cand este comparata cu europenii, pentru ca ei stiu ca din punct de vedere tehnologic masinile japoneze sunt in top trei la capitolul fiabilitate in timp, fie ca vorbim de motoare diesel sau faimoasele motoare pe benzina VTEC.
Acum in anul 2017, Honda a decis ca este timpul sa dea nastere unei noi masini care sa vina pe piata drept un urmas al lui HR-V, dar sa si starneasca interesul celor care pana acum au condus un VW Tiguan sau Nissan Juke.
DESIGN
Asa cum era de asteptat, si acest produs Honda este unul care nu iese din linia optica Honda cand vorbim de o masina crossover de familie. Linia caroseriei este oarecum clasica si nu te pregateste in nici un fel pentru spatiul extrem de mare sau spiritul motorizarii turbo pe benzina.
Inca din primele momente ne-am “confruntat” cu o caroserie compacta la exterior, insa extrem de spatioasa la interior. Aici japonezii stralucesc pentru ca au reusit sa dea nastere celui mai mare crossover din Europa cand vorbim de spatiu al portbagajului sau habitabilitate in general.
Pozitia la volan este optima pentru toata lumea, insa inaltimea plafonului si spatiul la genunchi oferit celor din spate promoveaza acest model drept un full size SUV la acest capitol.
Concurentii sai precum Nissan Juke sau Toyota CH-R sunt masini compacte la interior care ofera multe pe partea de optica, insa cand vine vorba de a convietui cu aceste modele ani buni la rand, clientii descopera portbagaje de mici dimensiuni si un spatiu all around la interior extrem de mic.
Exact aici vine Honda si ofera un habitaclu foarte mare cu un acces generos, iar portbagajul imens si scaunele Magic Seats fac din acest crossover un model mult mai recomandat pentru cei care au o familie numeroasa sau care din cand in cand mai transporta si obiecte voluminoase.
GADGET CROSSOVER 2017
Noul model HR-V este un crossover atipic in clasa lui, si pentru simplul fapt ca Honda ofera sistemele de protectie active si pasive inca de la un nivel de echipare standard in comparatie cu alte marci care cer bani in plus pentru acestea.
Un alt mare plus este si sistemul de navigatie STANDARD cu ecran touch extrem de facil pentru clientii din prezent. Chiar si sistemul audio este premium pentru aceasta clasa, detalii care permit sa integreze noul HR-V intr-o clasa de sine statatoare.
Instalatia de aer conditionat automata cu doua zone, este eficienta si are un design de top.
MOTORIZARE PE BENZINA ATIPICA INSA EXTREM DE PLACUTA IN UTILIZARE
Inca din primii km, am constatat de fapt, ca Honda a realizat aici poate cel mai bun motor pe benzina al momentului care are un feeling de motor VTEC.
La plecarea de pe loc, daca nu “sarim” de 3.000 rpm masina se misca destul de greu, insa odata atinsa o asemenea turatie, ne arata totusi ca are 130 CP si un comportament clasic extrem de placut de fanii Honda.
Depasirile se efectueaza undeva in zona de 5.000-6.000 rpm fara prea mari probleme, noi reusind sa realizam o repriza de 80-140 km/h in treapta III fara a avea surprize in utilizare.
CONSUM DE BENZINA LA NIVELUL UNUI DIESEL EURO 5!
Fanii Honda stiu ca daca motorizarile VTEC erau mari iubitoare de turatii, iar consumul real era stablizat undeva in plaja medie a segmentului, acum noul motor Honda este parca si mai economic.
Sistemul VTEC al versiunii de 130 CP si injectia sa clasica multipunct, permite motorului Honda sa afiseze un consum destul de mic daca ne uitam la modele concurente de la Nissan sau Toyota.
Intr-un Bucuresti destul de aglomerat, noi am reusit sa afisam un consum mediu de 8 litri pentru 100 de km parcursi cu sistemul de aer conditionat pornit, iar in zona extraurbana consumul a scazut pana undeva la 4.8 litri pentru un mers normal.
Pe autostrada, la o viteza constanta de peste 130 km/h, micuta Honda HR-V a reusit sa consume in medie 6.0-6.5 litri pentru fiecare 100 de km, cifra care nu este atat de mare daca tinem cont de faptul ca vorbim totusi de un crossover care are o aerodinamica nu tocmai de top datorita caroserie cu o inaltime mare.
Pe scurt despre acest motor, putem spune ca se integreaza fara probleme in mentalitatea tehnologica a celor de la Honda, adica este unul calm in viata de zi cu zi, insa care poate sa devina violent cand soferul o cere.
PRO
Imagine de marca
Motor 1.5 litri aspirat extrem de bun
Cea mai buna timonerie din aceasta clasa
Cel mai mare interior din aceasta clasa
Calitate de fabricatie buna
Consum bun indiferent de stilul de condus
Valoare mare de revanzare
Optional transmisie CVT
5 ani garantie sau 160.000 de km!
CONTRA
Motor destul de zgomotos
Lipsa camera video mers inapoi pe versiunea testata
Transmisie cu ultimele doua rapoarte sincronizate prea scurt