Chiar si asa, in acest moment exista in oferta celor de la Honda Trading ultima generatie de compacte Civic in versiunea de echipare GT. Acest lucru se traduce in viata reala printr-o sumedenie de dotari standard care se gaseau doare pe lista de optionale acum un an.
Final Edition Civic GT 2012
Fanii marcii Honda inca nu doresc sa uite modelul Civic care a starnit cele mai multe reprosuri insa in egala masura si cea mai mare admiratie in Europa. Design-ul futurist si calitatea tehnica a masinilor Honda produse in Marea Britanie au facut din aceasta generatie de Civic o masina dorita chiar si de catre cei care au condus modele europene precum VW, Skoda sau Opel.
Cel mai important lucru al unei masini Honda este calitatea tehnica a masinii, respectic capcitatea celor de la Honda sa produca o masina foarte fiabila care ruleaza intr-o tara cu sosele de slaba calitate precum Romania. Motorizarea pe benzina continua sa fie pe primul loc la capitolul fiabilitate atat in testele ADAC din Germania cat si JD Power din SUA.
Motorizare
Sub capota masinii din acest test se ascunde o motorizare cunoscuta de cititorii Autolatest (vezi test-ul cu Civic Sedan 1.8 ) si care continua sa reprezinte cel mai bun motor de 1.8 litri Europa. Acesta a reusit sa-si pastreze cei 140 CP chiar si in momentul trecerii la normele de poluare Euro 5 datorita utilizarii sistemul de injectie I-VTEC.
Acesta functioneaza ca si acum 20 de ani cand a fost introdus pe modelul Integra in doua etape. Atunci cand se merge calm sistemul de injectie ofera suficienta putere motorului pentru a avea un consum relativ mic, insa cand este nevoie injectia intra in faza doi si ofera performante de top in apropierea de zona rosie.
Comportamentul unui motor Honda I-VTEC este atipic pentru cei care conduc masini cu propulsoare clasice aspirate, respectiv acesta da tot ce poate cand turatie creste peste 4.000 rpm.
In plus fata de aceasta motorul de 1.8 litri si 140 CP are o distributie pe lant care nu necesita schimbarea, respectiv costurile de intretinere sunt mult mai mici decat cele ale unui VW Golf sau Opel Astra.
Transmisie
Daca sub capota avem un propulsor pe benzina clasic pentru Honda transmisia masinii de test face parte de asemenea din seria de cutii de viteze Honda mondiale. Asadar, ultimul Civic GT primeste ca echipament optional o cutie de viteze automata clasica cu 5 rapoarte. Aceasta nu are nici o legatura cu transmisiile CVT intalnite pe modelele hibride, fiind o cutie de viteze automata clasica cu 5 rapoarte care se gaseste pe toate masinile Honda atat din Asia cat si SUA.
Daca concurentii directi au trecut la transmisii semiautomate cu dublu ambreiaj japonezii de la Honda raman fideli la echiparea masinilor cu transmisii automate clasice. Acestea au un convertor de cuplu normal si ofera fata de transmisiile enumerate mai sus un grad de fiabilitate superior, detaliu care este extrem de important pentru cei care conduc masini Honda.
Sa mergi in medie peste 300.000 de km cu o masina Honda este ceva normal de unde si necesitatea de a avea un produs tehnologic fara probleme cu fiabilitatea.
Consum
Vechea poveste ca masinile cu transmisii automate consum mult mai mult decat cele cu transmisii manuale se vede din nou pusa in fata unei realitati crunte din orasele congestionate din Europa. In Bucuresti intr-un stil de condus normal am reusit sa mergem cu Civic GT cu transmisia automata cu un consum mediu de 11.5 litri, cifra care nu este mica insa cu siguranta nu este nici foarte mare. Daca optam pentru un stil de condus sportiv lucrurile se schimba radical.
Pret de achitie
Modelul din acest test drive are un pret de achizitie in medie cu pana la 2.500 euro mai mica decat cel afisat de Honda anul trecut. In total ajungem cu noul Civic 5D 1.8 aut la un pret de 15.000 euro fara TVA, pret care este oferit pentru versiunea GT extrem de bine echipata inca de la un nivel de echipare standard.
Daca echipam un model concurent precum VW Golf HL 1.4 TSI/160 CP cu aceeleasi dotari ajungem la un pret de achizitie fara TVA de peste 25.000 euro TVA inclus. Aceeasi poveste se regaseste si la modele precum Renault Megane 1.4 TCe sau Opel Astra 1.6 Turbo.
Pur si simplu acum la sfarsi de cariera Honda ofera un Civic echipat cu unul dintre cele mai bune motoare pe benzina din lume la un pret de achizitie foarte bun. Asteptam noul Civic 2012 care se prezinta conform celor de la Honda drept o masina mult mai buna din toate punctele de vedere.
PRO
Imagine de marca, calitate de fabricatie, motor pe benzina foarte bun, motor pe benzina extrem de fiabil, cutie automata eleganta, performante rutiere foarte bune, consum scazut.
CONTRA
Design exterior si interior inca controversat, acces portbagaj datorita inaltimii spilerului spate, tren de rulare exact insa si foarte zgomotos, punte spate rigida