Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu noua generatie Hyundai Elantra 2016 1.6 CRDI 136 CP- Singurul concurent real pentru Skoda Octavia

Pentru a intelege mai bine ce inseamna sa te clasezi in top 5 cei mai importanti constructori de automobile din lume, trebuie sa afisezei o gama de vehicule extrem de variata care sa fie vandute cu succes pe toate continentele.


Hyundai se mandreste cu aceasta pozitie pentru care a luptat cu darzenie in ultimele decenii, iar piata din Europa devine de ce in ce mai importanta pentru cei din Coreea.

Acum, in anul 2016, ne aflam in fata unei game de masini Hyundai, realizata special pentru piata din Europa, masinile Hyundai fiind adevarate vitrine tehnologice chiar si cand acestea sunt comparate cu suratele lor din Germania.

EVOLUTIA ELANTRA IN EUROPA


Istoria marcii Hyundai in acest segment auto din Europa incepe in anul 1991 cand au inceput sa comercializeze modelul Lantra 1.6 i care dezvolta o putere maxima de 116 CP.

In anul 1995 a fost introdusa o noua generatie de modele Lantra care avea sa fie un succes si pe piata din Romania unde motorizarea pe benzina de 1.8 litri si 128 CP a dovedit ca este extrem de performant.

Urmatoarea generatie avea numele de Elantra si era oferita si cu motorizarile mari mari de doi litri pe benzina si un diesel de aceesi cilindree cu o putere maxima de 112 CP.

Vanzarea acestor prime trei generatii de masini Lantra si Elantra a permis celor de la Hyundai sa dezvolte o clasa de clienti care nu cauta neaparat o masina cu imagine de top, ci o masina cu o motorizare fiabila si performanta.

Pretul de achizitie a fost un alt criteriu pentru care multi clienti din Germania au ales o masina Hyundai in detrimentul marcilor nationale precum Opel sau Volskswagen.

Acum, in anul 2016, Hyundai ofera pentru a doua oara consecutiv o generatie de modele Elantra, dedicata clientilor din Romania, si spunem aceasta pentru ca acum, un client din Franta sau Germania nu poate sa achizitioneze o asemenea masina pentru simplu fapt ca acolo baza este realizata de catre compacta i30.

DESIGN

Asemenea modelului testat de echipa Autolatest AICI in versiunea pe benzina, si noua generatie de modele Hyundai Elantra vine sa ofere o caroserie in trei volume care ofera un spatiu interior peste cel al unui model de clasa compacta, insa care are si un portbagaj de-a dreptul imens cu o capacitate de 458 litri.

Optica noului Elantra 2016 este realizata in centrul de design Hyundai din Coreea, iar look-ul caroseriei este fluid, pe scurt o masina care nu este in nici un caz banala, insa nici una care sa exceleze la acest capitol prin dinamism.

Hyundai a realizat de fapt o masina ideala pentru mai multe piete care au gusturi diferite.

In Romania un sedan precum acest Elantra vine intr-un moment  perfect pe piata pentru ca acum modelul de succes Octavia a imbatranit iar viitorul Megane Sedan inca nu este oferit clientilor.

INTERIOR

La fel ca si in cazul precedentei generatii, Hyundai ofera pe gama Elantra un interior care este extrem de confortabil, interiorul fiind realizat in doua nuante. Partea superioara este neagra iar cea de jos deschisa asemenea tapiteriei scaunelor.

Acest design ne aduce aminte de masinile Hyundai vandute in SUA, una dintre cele mai importante piete auto pentru acest model Elantra.

Calitatea de fabricatie a masinii de fata este buna, partea superioara a plansei de bord este realizata din spuma poliurentanica de cea mai buna calitate, in timp ce restul este asamblat dintr-un plastic dur si andurant.

Scaunele sunt confortabile, iar pasagerii din spate primesc o bancheta cu o cotiera centrala si doua aeratoare amplasate pe consola centrala.

Pe scurt viata la bordul noii Elantra este silentioasa si primitoare atunci cand ne gandim sa efectuam un drum mai lung in concedii.

MOTORIZARE CRDI EURO 6

Sub capota masinii din acest test drive se ascunde un diesel de 1.6 litri care este compatibil cu norma de poluare Euro 6. Motorizarea lui Hyundai dezvolta o putere maxima de 136 CP si un moment motor de 265 Nm, cuplu oferit inca de la o turatie extrem de mica, de 1.500 rpm.

Acest detaliu inseamna ca poti conduce lejer masina intr-o treapta superioara chiar si cu viteze mici, motorizarea fiind extrem de elastica in utilizare.

Pe autostrada la o viteza de croaziera de 130 km/h motorul nu depaseste 2.200 rpm, limita de turatie unde consumul mediu este de 6.0 litri pentru fiecare 100 de km.

In oras, intr-un regim de utilizare cu un trafic aglomerat, masina a consumat in medie 6.5-7.5 litri de motorina, cifre foarte bune daca tinem cont de greutatea destul de mare la gol a masinii.

ELANTRA VS CONCURENTA 


Masina de fata are un pret de achizitie care porneste de la suma de 17.000 euro cu toate taxele incluse, in acest pret clientul primind si o garantie reala de 5 ani fara limita de km.

De partea cealalta a baricadei, gasim o Skoda Octavia care are o caroserie usor mai mare, insa care este oferita doar cu motorul 1.6 TDI de 103 CP. Pretul de achizitie al unul model Octavia cu un nivel de echipare asemanator cu cel al lui Elantra, porneste de la suma de 21.000 euro cu toate taxele incluse si are doar 2 ani garantie fara limita de km.


Renault urmeaza sa lanseze in Romania viitoarea generatie de modele Megane Sedan, care va avea un interior identic cu cel al modelului Megane Hatch, insa pretul de achizitie urmeaza sa se situeze la nivelul lui Hyundai, adica in medie cu pana la 4.000 euro mai mic decat cel al unei Skoda.

Privita in ansamblu, aceasta noua generatie de modele Elantra arata bine, au un motor extrem de performant si economic si sunt comercializate cu un pret mult sub oferta concurentei.

Pe langa aceste criterii, noua Elantra are si cea mai mare garantie reala din segment, cei 5 ani fara limita de km se refera nu doar la partea mecanica, garantia fiind oferita in stilul american bara-la-bara ( totul este asigurat!).

Ultimul si poate cel mai imporant detaliu pentru care recomandam Elantra, este si faptul ca masina este construita in uzinele Hyundai din Coreea de Sud, adica capitolul fiabilitate este desavrsit la acest model.

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie

Motor puternic si economic

Suspensie extrem de confortabila

Dotari standard peste media segmentului

Garantie 5 ani fara limita de km

Diesel cu distributie pe lant

 

CONTRA

Puntea spate este rigida

Acces portbagaj doar cu maneta de langa scaun sau cheia de contact

Vizibilitate relativ precara in spate din cauza montantului C masiv

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente