Noua masina vine sa inlocuiasca in gama sa din Europa un CR-V de mare succes care din pacate a fost comercializat in proportie de 80% doar cu motorizari diesel de cilindree mica 1.6 litri sau 2.2 litri acum cativa ani.
HONDA SCOATE DIN GAMA MOTOARELE ASPIRATE PE BENZINA
Unul dintre cele mai mari regrete ale actualei generatii de CR-V este scoaterea din gama de motorizari a propulsoarelor pe benzina 2.0 de 155 CP.
Acest motor a echipat toate masinile imporante Honda in ultimele trei decenii si a ramas in istorie drept una dintre cele mai bune motoare pe benzina la capitolul fiabilitate.
In urma cu doi ani testam ultimul CR-V echipat cu acest motor, masina oferind prestatii bune pe sosea si un rafinament demn de un model premium fabricat in Germania!
CR-V ARE UN MOTOR DE CILINDREE MICA TURBO
Fanii Honda stiu ca de obicei cele mai bune motoare semnate de japonezi au fost cele aspirate pentru ca doar aceste motoare sunt capabile a merge sute de mii de km fara probleme tehnice.
Acum a venit timpul lui CR-V de a avea in gama motorul cu 4 cilindri in linie turbo de 1.5 litri si 192 CP, motor care pe hartie are o putere maxima mult mai mare decat cea a vechiului 2.0 155 CP, insa care in realitate reprezinta o motorizare compromis cand vorbim de un CR-V.
Pentru a intelege de ce nu este recomandata montarea unui motor de cilindree mica turbo pe un SUV cu o greutate la gol de peste 1.7 tone trebuie sa ne uitam la oferta japonezilor pe alte piete unde aceeasi masina primeste standard un motor pe benzina i-VTEC de 2.4 litri si 184 de CP.
Noi in Europa primim doar acest micut 1.5 turbo care merge de minune pe un Cuvic de 1.1 tone la gol, insa cand acesta este montat pe un SUV de 1.7 tone la gol si care incarcat depaseste 2.3 tone avem o problema.
DE CE ACEST CR-V NU DEVINE O MASINA RENTABILA IN 2018?
Tinand cont de aceasta motorizare micuta soferului unui CR-V 1.5 turbo trebuie sa utilizeze din plin performantele motorului, adica pentru a avea performante decent acul turometrului trebuie sa atinga turatii mari, in timp ce motorizare veche aspirata avea suficiente resurse datorita transmisie automate clasice cu 5 trepte pentru a avea turatii mai mici in mod real.
Fanii motoarelor turbo vor spune ca acest nou propulor 1.5 turbo are un moment motor mai mare decat cel al vechiului doi litri la o turatie mai mica, insa acestia nu trebuie sa uite ca singura cutie de viteze disponibila pe noul CR-V este una CVT cu variatie care in cele mai multe situatii pentru a compensa greutate la gol a masinii trebuie sa urce mult spre zona rosie a turbometrului fara a merge in modul sport al transmisiei.
CARE ESTE CONSUMUL REAL AL UNUI NOU CR-V 2018?
Conform primelor date noul CR-V cu aceasta motorizare are in medie un consum mediu de 10-12 litri in mediul urban si undeva in zona de 6-7 litri in mediul extraurban.
Adica nu putem sa vorbim aici de o masina economica in nici un fel! Consumul real al unui asemenea model poate creste exponential cand vorbim de un trafic infernal din septembrie cum este cel din Bucuresti.
Incercarea celor de la Honda de a integra aceasta motorizare nmica sub capota lui CR-V poate parea o decizie ciudata daca tinem cont ca in SUA aceasta masina vine standard si acum cu motorul VTEC de 2.4 litri.
Lipsa unei motorizari diesel de anul acesta urmeaza sa afieze vanzari scazute ale marcii pe principalele piete din Europa care inca nu vor sa renunte la motoarele diesel in special pe modelele SUV de clasa medie.
Singura solutie pentru fanii CR-V apare pe piata anul viitor, adica modelul CR-V Hybrid care utilizeaza vechea motorizarea aspirata de doi litri in cicuit Atkinson!
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Sistem multimedia de ultima generatie
Tren de rulare setat acum mult mai dinamic
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Motor 1.5 Turbo prea slab pentru acest CR-V
Cutie CVT lenesa cand este cuplata la o motorizare turbo de cilindree mica
Pret foarte mare de achizitie-42.000 euro
Consum foarte mare de benzina in mediul urban
Retea service mediocra in Romania