Despre aceasta masina cei de la KIA si-au pus mari sperante pentru ca noul model vine sa inlocuiasca o generatie Sorento II care a avut un succes de proportii pe toate pietele auto.
In Europa Sorento II nu a fost la fel de bine primit in comparatie cu prima generatie pentru ca masina celor de la KIA s-a transformat dintr-un model off road veritabil cu sasiu separat si caseta de reductie intr-un SUV asemenea concurentilor sai.
Sorento III se prezinta pe piata din Europa drept o masina complet noua care nu este construita in uzinele KIA din Europa pentru ca acest model face parte din segmentul KIA premium. Acest lucru se traduce printr-o calitate de fabricatie posibil best in class.
CAROSERIE SORENTO III 2016
Fata de predecesorii sai noul Sorento nu mai este un SUV de volum, ci un SUV full size pentru ca are o caroserie mult mai mare atat ca lungime cat si ca latime.
Comparat cu unii competitori premium noul Sorento are dimensiunile unui BMW X5 sau Mercedes ML, detaliu care ofera masinii din Coreea o imagine si mai buna.
Inca din primii km putem relata faptul ca Sorento nu este inca un SUV de volum pentru ca masina afiseaza un comportament rutier extrem de bun si materiale la interior de cea mai buna calitate.
INTERIOR
KIA Sorento este construit in Coreea de Sud si ofera in acest moment pe piata auto din Europa unul dintre cele mai bune rapoarte pret-calitate-performante, interiorul fiind un detaliu de top al masinii KIA.
Plansa de bord este realizata din spuma poliuretanica foarte buna, iar design-ul interiorului este identic cu cel al modelului comercializat de catre KIA in SUA, cea mai mare piata auto pentru masinile SUV din lume.
Antifonarea este inca un punct forte al celor de la KIA, lucru de criticat pentru generatiile precedente. Acum si motorizarea diesel este silentioasa indiferent ca masina merge in oras sau in mediul extraurban.
MOTORIZARE CRDI EURO 6
Sub capota masivului Sorento 2016 se ascunde o motorizare diesel clasica pentru gama KIA, un 4 in linie de 2 litri care dezvolta o putere maxima de 185 CP la 4.000 rpm.
Momentul motor dezvoltat de acest propulsor este de 410 Nm si este disponibil incepand cu o turatie de 1.750 rpm, iar transmisia masinii de fata este una automata clasica cu 6 trepte.
Despre acesta cutie automata nu putem spune decat ca este o transmisie foarte buna pentru ca ofera schimbari lente in modul normal si ECO, insa care este capabila sa reactioneze rapid si eficient in modul SPORT.
Putina lume stie ca toate transmisiile automate gasite pe maisnile KIA sunt produse chiar de catre KIA, iar acestea echipeaza si motorizarile mai puternice de 300-400 CP ale versiunilor din SUA.
Pe scurt exact acesta este si motivul pentru care o masina precum KIA Sorento 2016 este oferita in Romania cu o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km pentru motorizare si transmsie indiferent de stilul de rulare al masinii.
Acest lucru nu se poate spune despre cutia automata ZF8 sau cea secventiala DSG care echipeaza majoritatea masinilor de factura germana.
PERFORMANTE
Daca in urma cu cativa ani ofervam ca BMW X5 sau Mercedes ML aveau motorizari cu 6 cilindri diesel extrem de performante, acum 90% dintre clienti aleg aceste masini cu motorizari cu 4 cilindri de doi litri cu puteri maxime de aproximativ 200 CP.
Asadar, este foarte greu sa spui ca un BMW X3 sau X5 de doi litri este cu mult mai performant decat un KIA Sorento 2.0 CRDI pentru ca si germanii au puteri maxime din aceelasi segment.
Noul Sorento se misca elegant cu aceasta motorizari in ciuda greutatii la gol de 1.8 tone, insa cine vrea mai mult poate sa aleaga si motorizare 2.2 CRDI care deja ofera o putere maxima de 200 CP si 445 Nm.
PRO
Imagine de marca
Singurul SUV din Europa cu 7 ani garantie
Singurul SUV cu 7 ani garantie pentru cutia automata
Pret competitiv
Made in Coreea
Calitate de fabricatie de top
Nivel de echipare corespunzator
Tractiune 4×4 permanenta cu functia Lock
Valoare foarte mare de revanzare
CONTRA
Versiunea de top 2.2 CRDI scumpa
Lipsa motorizari pe benzina cu puteri de peste 200 CP