Test drive cu noua generatie de modele KIA Sorento 2.2 DSL 8-DCT 4×4 Premium 2021

Articole Interesante

Masina de fata este noua generatie de SUV-uri, de top, KIA Sorento, o masina care se prezinta acum intr-o forma complet noua, cu multe detalii extrem de interesante chiar si in fata unei concurente premium europene.

Varianta de fata se numeste Sorento 2.2 DSL 8-DCT 4×4 7 Locuri Premium+ 2021 si reprezinta, de fapt, versiunea de top a masinii care se vinde pe aceasta piata.

DE CE SORENTO IN 2021?

Pentru simplul fapt ca, atat cumparatorii din Asia, cat si cei din SUA, au dat cele mai mari note masinii de fata, note de top castigate la capitolul design, calitate reala de fabricatie si tehnologie inglobata.

Pe scurt, vorbim de un SUV de ultim moment care este gandit sa fie pe piata chiar si peste 10 ani, adica sa fie vandut de catre KIA chiar si cand piata auto va avea si mai multe masini electrice in oferta.


In realitate, noua platforma tehnica este gandita din start sa permita constructorului, ca in viitor, sa integreze un acumulator de peste 80 kwh al unei versiuni electrice 100% cu numele de e-Sorento.

Insa pana atunci putem sa ne bucuram de un model Hybrid, in premiera, in acest segment si de versiunea de volum diesel 2021.

CUM SE CONDUCE?


Fata de vechea generatie testat de noi AICI putem relata ca cei de la KIA Motors au facut un salt imens la capitolul pozitie la volan si stabilitare pe sosea.

Inca din primele momente observam faptul ca “nu te mai urci in Sorento” pentru ca scaunul soferului este pozitionat mai jos, adica accesul este mai facil.

Acest feeling este transmis soferului si prin trenul de rulare si directia masini,i care sunt acum mult mai dinamice in comparatie cu ceea ce stiam noi despre Sorento.


De fapt, vedem cum cei de la KIA au ridicat atat de mult stacheta, incat chiar si o Skoda Kodiaq sau un VW Tiguan 2021 par modele entry-level, din toate punctele de vedere.

Calitatea de fabricatie si asamblarea interiorului sunt, fara discutii, din categoria premium, lucru greu de anticipat de concurenta sa directa in urma cu cativa ani.

CUM SE  REPOZITIONEAZA PRODUSELE KIA MOTORS IN 2021?


Cresterea calitatii si a perceptiei imaginii KIA Motors, in acest segment, ne duce cu gandul la o repozitionare a marcii chiar si cand este comparata cu Hyundai, respectiv gama KIA devine una superiora.

Si aceasta mutare se face in timp ce europenii incep sa scada din calitate pentru a reduce costurile din cauza vanzarilor in scadere din 2019, insa si din cauza pandemiei din 2020.

Pe scurt, KIA are produse din ce in ce mai bune, iar concurenta sa directa se mandreste cu o imagine buna, insa cu produse reale clar inferioare.

TEHNOLOGIE SI PERFORMANTE

Spunem tehhnologie de top, chiar daca nu avem sub capota versiunea Hybrid, insa cand ne uitam la performantele motorizarii diesel 2.2 CRDI, putem spune ca diesel-ul inca are o sansa in Europa.

Fanii masinilor ECO vor critica aparitia in gama a motorizarii diesel, insa cei de la KIA sunt pragmatici si cunosc faptul ca 80% din segmentul SUV european va avea sub capota motorizari diesel puternice si, nu in ultimul rand, economice.

Aici, KIA vine si ne arata un diesel 2.2 CRDI revizuit complet pentru noul an, adica avem un bloc motor din aluminiu si un sistem de injectie cu AdBlue modificat pentru a corespunde chiar si celor mai stringente norme de poluare.


In total, motorizarea dezvolta o putere maxima de 202 CP si un cuplu de 440 Nm oferiti incepand cu o turatie de 1.750 rpm, detalii tehnice care sunt la nivelul oricarui motor de la BMW, Audi sau Mercedes Benz de doi litri.


In plus fata de acest propulsor diesel revizuit, masina primeste in premiera, in Europa, noua cutie 8-DCT cu dublu ambreiaj umed care nu mai are problemele vechii transmisii 7-DCT cu ambreiaje uscate.

Pe sosea, rafinamentul noii transmisii este aproape la nivelul vechii transmisii cu convertizor de cuplu, insa noua cutie are schimbarile rapoartelor mult mai rapide, aproape in orice situatie.

Electronica transmisiei, puterea mai mare a motorizarii si o greutate la gol mult mai mica, au permis celor de la KIA sa afiseze un cosum in medie cu pana la 2 litri mai putin decat ce intalneam la modelul precedent.

CONCLZIILE AUTOLATEST

Pe scurt, vorbim de un SUV modern cu reale pretentii de masina premium, care are un motor diesel de 2.2 litri care nu are probleme tehnice, asemenea concurentei din Germania (distributii pe lant care se rup, injectoare problematice etc) si o noua cutie de viteze extrem de rapida si rafinata pentru una cu dublu ambreiaj.

Si daca tot preferi o cutie clasica cu convertizor de cuplu, nu uita ca modelul Sorento Hybrid si Sorento PHEV au vechea transmisie AT6.

Plus ca, in cateva luni, KIA aduce in Europa noul Sorento PHEV, care trebuie sa demonstreze chiar si marcilor premium precum Audi sau Mercedes cum trebuie sa fie un SUV modern electrizat, cu un pret decent de achizitie!

Si sa nu uitam ca noul Sorento in versiunea diesel 2.2 DSL 8DCT 4×2 MOTION are un pret de pornire de 42.000 euro TVA inclus, pret aflat la nivelul unui VW Tiguan sau Opel Grandland X, care se bazeaza pe masini de clasa compacta!


PRO

Imagine de marca

Singurul SUV din Europa cu 7 ani garantie

Singura cutie cu dublu ambreiaj cu 7 ani garantie

Singurul diesel de peste 200 CP cu 7 ani garantie 

Calitate de fabricatie peste media segmentului

Sorento este printre putinele SUV-uri in Europa cu 7 locuri

Capacitate de tractare foarte buna

Sisteme electronice si multimedia peste oferta celor de la VW, Opel sau Skoda

Consum cu pana la 2 litri mai mic decat la vechea generatie

Valoare de revanzare foarte mare

 

CONTRA

Pret mare de achizitie

Versiunile de top extrem de bine dotate insa scumpe

 

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente