Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu Nissan Juke 1.6 114 CP Tekna si transmisia revolutionara X Tronic 2017

Aceasta si-a facut aparitia pe piata in anul 2010 si de atunci si pana in prezent acest model a fost criticat de foarte multi insa a fost comercializat in sute de mii de exemplare.


De vina este design-ul caroseriei care si in prezent este de actualitate, optica micutului japonez fiind un detaliu care permite masinii sa concureze fara menajamente chiar si cele mai noi aparitii din clasa sa precum Toyota CH-R sau Honda HR-V.

DESIGN ATIPIC CARE INCA REZISTA

De fapt aici putem spune ca Nissan a dat nastere unui model icon care ramane in productie pentru ca a fost conceput exemplar in urma cu 7 ani.

Chiar si in prezent Nissan Juke reprezinta o masina de top pentru ca are cel mai bun interior din clasa sa atat din punct de vedere al design-ului cat si al sistemelor multimedia.

Sistemul de aer conditionat automat comun cu sistemul de management al motorizarii sunt ingrediente care diferentiala fara drept de apel acest Juke in fara concurentei sale directe.

MOTORIZARE PE BENZINA CLASICA EXTREM DE FIABILA

Sub capota lui Juke 2017 se ascunde un motor de generatie mai veche care nu doar ca face fata fara probleme cerintelor moderne cat si consumului real de benzina.

Cu o cilindree de 1.6 litri acest motor aspirat FARA TURBO reprezinta o alegere mai buna decat cea a motorului 1.2 DIG-T pentru ca acest motor a demonstrat pe parcursul anilor o fiabilitate fara cusur.

Mai mult decat atat, acest motor Nissan este echipat cu injectie multipunct ( se poate monta GPL) si are si o distributie pe lant care nu necesita o inlocuire chiar si cand se depasesc 200.000 de km.

Pe scurt este vorba de un motor clasic care este cuplat la o transmisie X-Ttronic de ultima generatie.

CE REPREZINTA X-TRONIC? 

Noua cutie de viteze Nissan X-Tronic nu este o cutie CVT banala pentru ca este singura transmisie CVT care are integrata in ea si o cutie manuala cu 2 trepte clasice unei transmisii conventionale.

Rezultatul este un comportament rutier asemanator cu cel al unei transmisii clasice cu convertizor, adica pana cand masina nu atinge 40 de km/h sistemul CVT nu este actionat.


Avantajul real al transmisiei X Tronic se vede atunci cand mergem pe autostrada unde la o viteza de croaziera de 130 km/h motorul are o turatie de 1.800 rpm, adica un consum mediu real de 5.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

Daca mergem cu o viteza in pragul 90-100 de km/h sistemul CVT tine turatia undeva la 1.200 rpm, loc unde consumul real mediu poate ajunge si la 4 litri adica mult mai mic chiar si al versiunii cu transmisie manuala cu 6 trepte.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Masina de fata este un exponat clar al tehnologiei japoneze  care aduce un design revolutionar intr-un segment crossover inca in dezvoltare.

Cei peste 6 ani de productie dovedesc faptul ca Nissan stie sa dezvolte masini unice, iar echiparea sa cu o motorizare traditionala spune totul despre politica de respect fata de clientii sai.

Chiar daca este cea  mai slaba versiune a lui Juke, motorul de 117 CP arata faptul ca regula de downsizing nu este o solutie tocmai fericita. Motorul clasic aspirat trebuie sa revina si sa demonstreze din nou cum trebuie sa se comporte o masina la capitolul fiabilitate.


PRO

Imagine de marca

Valoare mare de revanzare

Pret mic de achizitie ( doar 16.275 euro)

Motor pe benzina clasic Nissan cu injectie multipunct

Cutie X Tronic CVT revolutionara

Consum relativ mic de benzina

 

CONTRA

Acces portbagaj

Volum portbagaj

Punte spate rigida pentru versiunea 2WD

Pret relativ mare pentru versiunile de top 


 


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente