Spunem atipica pentru ca noul model KIA Venga este un MPV de clasa mica care este disponibil la un pret de achizitie relativ mic in comparatie cu modelele concurente, si nu in ultimul rand cel mai puternic motor diesel din clasa sa.
CAROSERIE
KIA Venga este o masina generoasa care se adreseaza celor care doresc spatiu interior mare insa dimensiuni exterioare cat mai mici.
Solutia celor de la KIA a fost realizarea unei masini de clasa mica ( platforma tehnica imprumutata de la modelul Rio), insa care ofera o linie optica tipica unui monovolum. Aceasta combinatie fericita ofera clientului o masina extrem de versatila care este dedicata intregii familii, si o lungime reala care permite chiar si doamnelor sa parcheze masina in cele mai inguste locuri de parcare.
INTERIOR
Asa cum este si normal pentru un mini MPV intreaga plansa de bord este amplasata cat mai departe de volan, solutie fericita in cazul caroseriei de tipul cab-farward. Comenzile sunt intuitive si nu necesita o adaptare prealabila, insa linia generala a plansei este oarecum banala in comparatie cu ceea ce ofera francezii de la Renault sau Citroen.
KIA spune ca functionalitatea primeaza in detrimentul design-ului, iar dupa realizarea a peste 700 de km cu intreaga familie putem sa dam note mari masinii la capitolul habitabilitate.
CEL MAI PUTERNIC DIESEL DIN SEGMENT
Spunem “cel mai puternic” pentru ca motorizarea modelului Venga din acest test drive, un CRDi de 1.6 litri si 128 CP este realmente cel mai puternic diesel din clasa mica MPV.In timp ce Citroen ofera doar un 1.6 HDI de 115 CP sau Renault doar un 1.5. dCI de 110 CP, KIA vine sa demonstreze ca motorizarile de top sunt cele mai recomandate pentru o masina de familie.
Avantajul este acela ca atunci cand masina este in sarcina ( 5 pasageri + multe bagaje aferente) , motorul face fata chiar si in cele mai aspre conditii de utilizare tipice soselelor din Romania.
O depasire in zona 80-120 km/h se realizeaza fara prea mari probleme, iar pe autostrada la o viteza constant de 130 km/h motorul nu este turat peste limita bunului simpt, cand acesta ar putea sa consume mai mult.
Consumul mediu afisat de noua Venga este de 5.8 litri pentru 100 de km, cifra extrem de buna daca tinem cont de masina incarcata si zona muntoase pe unde am circulat.
In regim de autostrada consumul se situeaza undeva in zona de 6 litri pentru 100 de km.
PRO
Imagine clasica de MPV urban
Calitate de fabricatie buna
Cel mai puternic motor din segment
Motorizare rafinata si economica
Versatilitate interior ( bancheta spate culisanta in doua trepte)
Cutie de viteze etajata corect pentru mersul in orase
CONTRA
Imaginea masinilor MPV in Romania
Calitatea perceputa ( materiale din plastic dur)
Valoare de revanzare
Pret de achizitie versiune de top