Spunem aceasta pentru ca japonezii de la Mitsubishi sunt printre ultimii care fac pasul in realizarea de masini hibride, iar raspunsul lor este unul care merita toata laudele.
In primul rand trebuie sa spunem ca masina de fata Outlander PHEV este un automobil care suprinde inca din primii km si te face repede sa uiti de fapt ca aceasta piata auto este dominata clar de motorizarile diesel.
Inca din primii km realizati la bordul lui PHEV am fost surprinsi sa vedem faptul ca Mitsubishi nu a realizat o masina compromis, adica nu a pus un motor clasic alaturat de unul electric pentru a avea in gama sa o masina hibrid.
Noul Outlander PHEV este o mica revolutie in segmentul sau pentru ca avem de fata primul SUV de volum care dezvolta o putere maxima mai mult decat decenta si in plus este si capabil sa fie incarcat la orice priza prin sistemul Plug-In complet traditional.
CUM VEDE MITSUBISHI SISTEMUL HYBRID?
La aceasta intrebare se raspunde simplu si eficient, respectiv se anuleaza din start conceptul hybrid cu o motorizare diesel pentru ca este galagios, este complicat ( turbo + EGR+SCR+Adblue Euro 6) si nu ofera un randament tocmai la nivelul asteptarilor.
Japonezii de la Mitsubishi au montat sub capota lui Outlander PHEV un motor pe benzina clasic de doi litri complet aspirat care dezvolta o putere maxima de 121 CP si 190 Nm.
Acest motor functioneaza cu o injectie clasica multipunct pentru ca este cea mai fiabila injectie dezvoltata de industria auto si nu este necesara una complicata precum cea directa de benzina.
Celalalt motor este unul electric care dezvolta o putere maxima de 163 CP la peste 10.000 rpm si un moment motor de 332 Nm incepand cu ZERO rpm.
Impreuna cele doua motoare transfera la roata o putere maxima combinata de 203 CP suficienta pentru a propulsa marele Outlander pana la o viteza maxima de 180 km/h. Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 11 secunde, cifra eleganta daca tinem cont de faptul ca masina cantareste la gol peste 1.8 tone.
CUM SE CONDUCE UN OUTLANDER PHEV 2015?
Asa cum spuneam la inceput masina aceasta merita toata laudele noastre pentru ca este prima masina de volum care reuseste sa ofere un feeling soferului asemenea celui intalnit in mare marele si mult mai scumpul Lexus RX450h.
In oras masina merge alterantiv cu cele doua motorizari insa cand acumulatorii sunt incarcati consumul real de benzina este de 2.2 litri intr-un Bucuresti extrem de aglomerat. Masina a mers in acest test drive cu sistemul AC complet activat.
Cand iesim in mediul extraurban motorul de baza este cel pe benzina care functioneaza extrem de silentios. Consumul mediu afisat de masina a fost de 7 litri pentru fiecare 100 de km.
PRO
Cel mai avansat tehnologic SUV de volum din Europa
Motorizare pe benzina rafinata si economica
Sistemul hibrid plug-in reusit si realmente functional
Mult mai economic decat orice diesel in oras
Pret de achizitie mic daca se achitioneaza masina cu ajutorul oferit de stat pentru masinile electrice
Transmisie integrala eficienta
Placerea de a conduce nealterata de sistemul hibrid
Masina echipata standard cu toate optiunile pentru gama Outlander
CONTRA
Lipsa chargere de incarcare de forta in Romania
Timp mare de incarcare la o priza normala de 220 v