Ultima masina de clasa medie, care se vinde in Europa si inca mai are sub capota un motor pe benzina clasic, este aceasta Mazda 6.
Fanii marcii cunosc faptul ca japonezii nici nu vor sa auda despre trendul european denumit downsizing, adica japonezii nu vor sa ofere clientilor sai de aici motoare de cilindree mica turbo.
Pur si simplu, daca vrei sa-ti cumperi acum o berlina non-premium sau chiar si premium, cu un motor pe benzina clasic aspirat, singura optiune este oferita doar de catre Mazda.
DESIGN SI DOTARI MAZDA 6 HOMURA 2021
Masina din acest test drive este una speciala, pentru ca importatorul a decis ca noua Mazda 6 sa fie oferita cu un nivel de echipare Homura, care implica, pe langa o culoare exterioara denumita Albastru Reflex extrem de interesanta, si un interior cu piele rosie Nappa, de foarte buna calitate.
Acest nivel de echipare aduce, pe langa interiorul special si dotari foarte bune, precum scaunul soferului reglabil electric sau scaunele fata incalzite si ventilate. In spate, chiar si pasagerii au standard bancheta incalzita, dotare greu de gasit chiar si la marci premium cu preturi de peste 60.000 euro!
All around, cand te urci la volanul unui 6 de la Mazda, primesti un echipament premium, iar despre calitatea de fabricatie numai lucruri de bine, masina japonezilor putand concura lejer si marci premium germane.
ULTIMUL MOTOR PE BENZINA MARE ASPIRAT DIN EUROPA!
Sub capota, asa cum spuneam si mai sus, Mazda nu se joaca cum o fac europenii si ofera clientilor sai o motorizare Skyactiv-G194, care este de fapt un masiv 4 cilindri in linie de 2.5 litri, ASPIRAT, si care nu are nici macar un sistem mild-hybrid pentru a reduce artificial costurile cu impozitul auto.
Despre acest Skyactiv-G194 putem spune ca este singurul motor pe benzina clasic, cu un raport de compresie de 14.0:1, adica un raport mult mai mare decat cel al unui motor clasic MPI. Conceperea motorului cu o compresie atat de mare a permis celor de la Mazda sa scada consumul real cu pana la 30%, iar pistoanele cu cavitate speciala 4-2-1 fac la randul lor minuni la acest capitol.
Rezultatul este unul extrem pentru o motorizare de 2.5 litri, adica avem un consum intr-un Bucuresti aglomerat de 9.8 litri la 100 de km, cu sistemul AC pornit.
Multi poate nu vor intelege niciodata sistemul Skyactiv al lui Mazda, insa condusa zi de zi, aceasta masina se opreste in oras de mai multe ori decat o motorizare turbo cu injectie directa.
Lipsa supraalimentarii si a unui circuit intercooler, permite masinilor Mazda sa stea oprite la semafor mai mult timp, adica sa consume mult mai putina benzina, chiar si cand traficul este aglomerat.
ULTIMA CUTIE AUTOMATA CLASICA CU CONVERTIZOR DE CUPLU SI 6 RAPOARTE
Si ca sa fie un pachet de top, Mazda a dezvoltat acum cativa ani o noua cutie automata cu 6 trepte, care se numeste Skyativ Drive si care este ultima cutie clasica cu 6 rapoarte de pe piata.
Necesarul unei transmisii cu 8 sau 10 trepte este irelevant in viata de zi cu zi. Cutia AT6 a lui Mazda are rapoate cu demultiplicare mai lunga, respectiv cutia schimba la randul ei mai putine viteze pana la 60 de km/h fata de o transmisie cu 8 trepte, adica sistemul este mult mai relaxat in timp.
Pe autostrada, cutia cu 6 trepte ofera, chiar si la viteze mari, o turatie relativ mica, respeciv si un consum de benzina, incredibil de mic pentru un motor de 2.5 litri.
MAZDA 6 VS CONCURENTA SA DIRECTA
Aici trebuie sa amintim ca versiunea Honura, cu dotarile de top, ajunge la un pret total de 35.000 euro TVA inclus, iar o Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 190 CP DSG, cu dotarile gasite pe Mazda, ajunge la un pret total de 43.000 euro! Adica este cu 8.000 euro mai scumpa decat masina japonezilor.
Trecand mai departe, ajungem la mult iubitul VW Passat, care in versiunea 2.0 TSI 190 CP Highline cu dotarile oferite de Mazda 6 Homura, ajunge in mod real la un pret total cu TVA de 47.600 euro, adica este cu 12.000 euro mai scumpa.
Ultimul si poate cel mai putin important in aceasta competitie, este vechiul Ford Mondeo Vignale cu motorizarea 2.0 Hybrid CVT, care se vinde in Romania cu un pret de achizitie de 44.000 euro, adica cu 9.000 euro mai mult decat oferta celor de la Mazda.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Tinand cont de aceste preturi comparate, vedem ca Mazda ofera una dintre cele mai ieftine berline de clasa medie din Europa, care nu face parte din segmentul premium, insa care este singura cu un motor si transmisie premium.
Concurenta de la Skoda, Ford si VW au masini cu pana la 12.000 euro mai scumpe care, din pacate, au un design mult mai anost, iar calitatea lor de fabricatie este clar inferioara unui produs Mazda Made in Japan.
Cireasa de pe tort, ramane valoarea de revanzare, care la Mazda este foarte mare, chiar si comparata cu cea a unui VW Passat mult iubit de romani, cand are 180.000 de km si este importata second hand din Germania.
Noua Mazda 6 ramane, fara discutii, cea mai buna berlina din segmentul sau, pentru ca are o motorizare fara probleme, iar cutia sa de viteze este una clasica cu convertizor de cuplu, extrem de rafinata si extrem de durabila, comparata cu orice secventiala europeana!
PRO
Imagine de marca
Interior de calitate mult peste concurenta geramana
Versiunea Homura cu dotari premium
Motor aspirat extrem de rafinat si extrem de economic
Una dintre cele mai bune cutii automate clasice din Europa
Valoare foarte mare de revanzare
Tren de rulare confortabil insa si exact pe viraje
CONTRA
Lipsa motorizare 2.0 Skyactiv Turbo in Europa
Modul in care sistemul Stop&Start este conectat cu convertizorul de cuplu
Lipsa sistem de navigatie plus un display mai mare
Consum usor mai mare pentru versiunea actuala Euro6D fata de vechea Euro 6 simpla
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie ASPIRAT
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 2488 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 89,0 x 100,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 194– 6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 258 /4000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 62
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata Mazda AT6
Dimensiuni
Lungime (mm): 4865
Latime (mm): 1840
Inaltime (mm): 1450
Ampatament (mm): 2830
Portbagaj: 474 l
Greutate la gol kg: 1437
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.1
Viteza maxima (km/h) –223
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7.4
Anvelope: 225/45R19
Pret
Pret lista cu TVA cu Rabla: 35.000 euro