Aceasta masina reprezinta pentru Volkswagen adevaratul cal de povara, fapt care a necesitat cea mai atenta evolutie a modelului in tumultoasa clasa compacta.
De fapt, cand spunem Golf spunem implicit clasa compacta deoarece aceasta este masina care a facut istorie incepand cu anul 1974.
Despre versiunile sale, sau despre succesul sau, nu mai are rost sa vorbim. Pur si simplu un Golf reprezinta tot ceea ce este mai bun in segmentul sau. Mai mult, daca acest Golf VI ar fi avut doar trei roti sau un ghidon in loc de volan tot ar fi ramas cea mai vanduta compacta din lume.
V sau VI sau V egal VI?
Incepand cu primele imagini oficiale, majoritatea oamenilor de presa si nu numai a categorisit noul Golf ajuns la generatia a VI-ea, drept o copie fidela a predecesorului sau. Realitatea este aceea ca inginerii Volkswagen au ales cea mai eficienta solutie posibila pentru a nu afecta imaginea de marca a modelului si nu in ultimul rand intreaga existenta a concernului.
Aceeasi mentalitate a fost aplicata cu succes de fostul imperiu sovietic cand a venit vorba de a schimba fie un tanc fie o racheta intercontinetala, ei spunand ca daca o masinarie functioneaza fara esecuri atunci ea este un sistem avansat tehnologic fie ca se gaseste in uz chiar si dupa 20 de ani din momentul lansarii.
Adevarul teoriticienilor sovietici a fost pus in practica si de catre germanii din Wolksburg, care nu au modificat platforma tehinca a Golf-ului V. Noul Golf este o masina mai rafinata si mai eficienta decat predecesorul sau.
DESIGN
La acest capitol Golf VI nu difera foarte mult fata de GOLF V, iar acest lucru nu poate decat sa fie un mare avantaj. Cea mai notabila schimbare se regaseste la interior unde Golf-ul a primit plansa de bord a exoticului Eos. In rest toate sunt la locul lor si functioneaza fara cusur.
MOTOR
Versiunea testata de noi a fost cea echipata cu propulsorul diesel TDI de doi litri care dezvolta o putere maxima de 140 CP.
Acesta nu reprezinta un salt demn de mentionat fata de vechiul GOLF V 2.0 TDI, iar acest lucru nu poate insemna decat ca vechii clienti isi pot achizitiona un model nou fara prea mari riscuri.
Sistemul common-rail al motorului din teste este un salt pozitiv la capitolul zgomot, insa nu trebuie sa va asteptati la cine stie ce rafinament demn de clasele superioare.
TRANSMISIE
Daca nu interiorul sau motorul ne-au facut sa radiem de bucurie atunci de vina a fost incredibila transmisie semiautomata DSG de generatia a doua.
Spunem in primul rand o transmisie semiautomata deoarece aceasta nu dispune de o cutie de viteze automata cu un banal convertor de cuplu, ci de o cutie de viteze manuala cu dublu ambreiaj comandat electronic.
Acest tip de transmisie si-a facut aparitia pe modelul BMW M3 serie caroserie E36 din 1997. De atunci si pana in prezent, tehnologia a evoluat si s-a ieftinit considerabil pentru a incapea sub capota unui Golf diesel. Pe scurt cei 1.400 euro platiti in plus isi merita toata investitia indiferent ca se cauta sportivitate sau economie de combustibil.
Calitate de fabricatie
Golf VI este in acest moment cea mai buna calitativ compacta din lume, fapt care prezinta masina drept best-buy indiferent de nivelul de echipare sau de motorizare.
Soliditatea si bunul gust sunt caracteriticile de baza ale noului Golf, detalii care fac un Megane III sau Peugeot 308 sa para masini gandite cu 10 ani in urma.
Concluzie
Dupa testarea masinii pe un parcurs de mai bine de 1.000 km pur si simplu ni s-a facut mila de concurenta franceza (Megane III, Peugeot 308) sau japoneza (Auris & Co).
Aceasta masina este foarte buna din toate punctele de vedere, iar o posibila comparatie cu alte modele concurente nu prea mai are rost.
Asteptam noul Opel Astra 2010!