Masina din acest test drive este deja cunoscuta de clientii din Romania, insa chiar si asa, Bayon ramane singurul concurent pentru gama Dacia Sandero.
DE CE BAYON IN 2022?
In primul rand trebuie spus ca Bayon este pentru Hyundai exact ceea ce a reprezentat in 2007 gama Ford Fusion comparata cu Fiesta, adica un crossover de clasa mica extrem de bun la capitolul pret-habitabilitate-valoare de revanzare.
Nu putem contesta faptul ca Dacia Sandero Stepway este un Sandero supraintalat, insa Dacia este fara doar si poate o marca low-cost in timp ce Hyundai nu a fost niciodata un asemenea constructor, respectiv masinile Hyundai sunt superiore celor de la Dacia.
CAROSERIE
Inca din primele momente la bordul lui Bayon spunem ca masina este gandita sa fie extrem de incapatoare, spatiul in fata si volumul portbagajului sunt criterii pentru care o familie tanara are mari sanse sa se indragosteasca de aceasta masina.
La capitolul design, Bayon aduce cateva elemente de la fratele mai mare Santa Fe, testat de noi AICI, in partea frontala DRL-urile fiind montate superior pentru ca farurile sa fie integrate in bara.
In spate vedem o linie optica tipica Hyundai, cu stopuri verticale pentru o vizibilitate mai buna, si de ce nu, o protectie a lor superiora in caz de accident usor din spate.
La interior vedem de asemenea si ca plansa de bord este identica cu cea de la i20, pentru ca vorbim de o masina in mare parte identica.
CUM SE CONDUCE NOUL BAYON 2021?
La aceasta intrebare raspundem ca masina are un comportament rutier mai bun decat cel intalnit la Sandero Stepway sau Skoda Kamiq, pentru ca noul Bayon este construit din start pentru pietele emergente.
De fapt, atat Bayon, cat si i20, sunt produse de catre Hyundai in uzina din Turcia pentru toate pietele din zona, respectiv si pentru acele tari pentru care un drum fara gropi este inca un deziderat.
Pe autostrada, masina ofera un comportament neutru, optim pentru un sofer care nu vrea surprize, insa pe drumurile virajate nu trebuie sa uitam ca vorbim de un crossover cu o greutate la gol destul de mica.
TEHNICA MILD HYBRID PENTRU DOAR 17.100 EURO TVA INCLUS
Surpriza cea mare este ca masina de fata are sub capota unul dintre cele mai avansate motorizari pe benzina din lume, pentru ca vorbim de un MildHybrid de aproape 20 CP cu acumulator separat in portbagaj, care este cuplat la o motorizare high-tech 1.0 T-GDI de 100 CP.
In total, pachetul tehnic al celor de la Hyundai ofera 120 CP si 200 de Nm, insa si transmisie 7-DCT care reuseste de acum sa faca un coasting extrem de eficient, care se numeste la Hyundai si Kia sailing.
Pe sosea, la viteze normale, noul Bayon 1.0 T-GDI MHEV poate sa consume chiar si 4 litri de benzina la 100 de km, iar cu un rezervor de 40 litri, autonomia masinii poate sa depaseasca lejer 600 de km.
CONCURENTA-BAYON VS SANDERO STEPWAY SI SKODA KAMIQ 2022
Hyundai Romania reuseste sa bage spaima in concurenta sa directa precum Dacia sau Skoda, pentru ca noul Bayon are un pret de achizitie al versiunii de top care este de 17.100 euro cu toate taxele incluse. Daca vrei un Bayon de baza, trebuie sa platesti doar 12.646 euro, pret de Sandero intr-o varianta de baza.
De fapt, daca ne uitam la preturile de achizitie, vedem ca atat Dacia Sandero Stepway, cat si Skoda Kamiq, sunt doua masini mai scumpe la achizitie decat acest Bayon in varianta sa de top ( motorizare si nivel de echipare!).
Acest lucru te face, automat, sa te gandesti de doua ori cand te uiti la o masina Dacia sau Skoda, care in realitate au probleme de calitate si tehnice destul de mari.
Caroseria lui Bayon este mult mai spatioasa la interior decat cea a lui Sandero, iar acest lucru este vazut si la nivelul portbagajului unde Bayon are o capacitate mai mare pentru bagaje, chiar daca caroseria masinii este mai ingusta si mai putin inalta decat cea de la Dacia.
SKODA ESTE MAI SCUMPA CU 7.000 EURO FATA DE BAYON!
Kamiq este la randul sau un crossover de mici dimensiuni, care din pacate daca vrem transmisie DSG pe motorizare 1.0 TSI trebuie sa alegem nivelul de echipare Ambition, care creste pretul de achizitie la peste 25.000 euro cu echipamentele oferite de Hyundai standard la 17.100 euro TVA inclus.
Adica, daca vrei o Skoda, platesti in plus peste 7.000 euro fata de gama Hyundai Bayon, iar daca vrei un Sandero Stepway CVT cu dotarile lui Bayon, trebuie sa platesti pretul de 15.500 euro cu programul Rabla!
Adica, masina celor de la Hyundai este cu doar 1.800 euro mai scumpa decat o Dacia Sandero, produse care in realitate au o calitate de fabricatie si motorizari complet diferite!
PRO
Imagine de marca
5 ani garantie fara limita de km
Cel mai ieftin crossover MHEV de pe piata
Exista si versiunea 1.2 MPI de 84 CP
Dotari de top la nivelul Led Line
Motor T-GDI plus MHEV de 120 CP si 200 de Nm
Cutie 7-DCT cu functia Sailing
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Lipsa motorizare 1.4 MPI AT6 montata pe Bayron pe alte piete
Calitatea materialelor entry-level
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,0 x 84,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 120/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 200/2000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 40
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Secventiala 7 trepte Hyundai-Kia
Dimensiuni
Lungime (mm): 4180
Latime (mm): 1775
Inaltime (mm): 1500
Ampatament (mm): 2580
Portbagaj: 321-1205 l
Greutate la gol kg: 1220
Anvelope: 195/55R16
Performante
0 – 100 km/h (s) – 11.4
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.3
Pret
Pret lista cu TVA : 12.646 Euro