Renault este unul dintre cei mai importanti fabricanti de automobile din lume, nu doar din Franta, iar pe piata din UE aceasta marca reuseste sa porneasca trend-uri care sunt preluate chiar si de catre concurenta sa directa.
Daca in anii ’90 Renault lansa gama Megane Scenic, acum vedem milioane de VW Touran, Ford C Max sau Citroen Picasso, insa lumea uita ca in 1997 Renault a dezvoltat de la zero segmentul MPV compact.
Aceeasi situatie se regaseste si la clasa imediat superioara, unde marele Espace troneaza in istorie drept primul MPV dedicat.
Acum, in anul 2021, vedem ca Renault este cel mai mare producator de masini electrice din Europa si vrea sa scoata la pensie motoarele diesel.
DISPARE DCI-ul si INTRA IN LUPTA GPL-ul!
Renault are acum in gama, trei motoare diesel de exceptie, respectiv cel mai economic motor cu aprindere prin compresie din lume ( 1.5 BlueDCI), cel mai avansat diesel din ultimii trei ani ( 1.7 BlueDCI), insa si un 2.0 BlueDCI de 200 CP suficient de rafinat si puternic pentru a se bate de la egal cu BMW sau Mercedes.
Insa chiar si cu aceste motoare de exceptie, francezii renunta complet la motoarele diesel in favorea celor pe GPL, pentru ca sunt mult mai economice, au emisii reale mult mai mici si, de ce nu, sunt mai putin complicate.
Daca la VW, un 2.0 TDI are doua filtre DPF plus un catalizator, la Renault, un motor 1.0 TCe pe GPL nu are decat un singur catalizator conventional! Adica peste 15 ani mentenanta unui motor pe benzina cu gaz urmeaza sa fie de zeci de ori mai ieftina.
Acum poti sa-ti cumperi acest Captur si cu motorizarea diesel, insa aceasta urmeaza sa iasa din productie.
CUM SE CONDUCE UN CAPTUR TCe PE GPL?
La aceasta intrebare pot raspunde fara frica cei de la Dacia, care stiu ca pot merge cu doar 70 de lei 300 de km, chiar si in cel mai aglomerat oras din Romania.
Adica, atat costa sa-i faci plinul unui Renault Captur pe GPL in orice zona din Romania, si noi stim ca pentru 70 de lei nu poti face 300 de km in Bucuresti cu un Captur 1.5 BlueDCI, indiferent de cat de pilot te crezi.
Motorizarea lui Renault se numeste 1.0 TCe, are 100 CP si o singura turbina care-i permite sa “traga” bine chiar de la 2.000 rpm! De fapt, cuplul motor de 170 Nm este oferit pe benzina la 2.700 rpm, insa cu 700 rpm mai jos, cand mergi pe gaz, pentru ca cifra octanica reala a unui litru de GPL este de 100 si motorul face fata fara probleme.
Pe langa asta, Renault a dotat motorizarea chiar din fabrica cu un sistem de injectie multipunct clasic, pentru ca sistemul injectie directa este scump si are probleme cu depunerilor de carbon pe supape.
COMPORTAMENT RUTIER
Trecand peste detaliile de ordin tehnic, venim si laudam faptul ca Renault Captur are standard o cutie manuala cu 5 trepte, cea cu 6 viteze fiind inutila pentru cei care merg 90% din timp in marile orase.
Sincronizarea “mai larga” a treptelor aduce un plus cand mergi bara la bara in orase. Aici avem de criticat doar forma manetei schimbatorului de viteze care arata bine, insa dupa cateva sute de km reuseste sa te enerveze pentru ca nu este ergonomic.
Noul Captur, la fel ca predecesorii sai testati de noi AICI si AICI, are un comportament rutier tipic Renault, adica confortabil pe drumurile bune, insa putin prea zgomotos si ferm pe drumurile cu denivelari.
All around noul Captur TCe pe GPL este un crossover optim pentru orice oras din Europa, iar pretul sau de achizitie care incepe de la 16.400 euro cu TVA inclus, nu poate decat sa-l faca sa sufere pe fratiorul Duster 2WD GPL fabricat in Romania.
CONCLUZII
Noul Captur II 2021 arata bine, reuseste sa afiseze un interior foarte bun calitativ, iar gradul de personalizare al masinii face din acesta un concurent serios pentru Peugeot 2008, KIA Stonic sau VW T-ROC.
Pur si simplu, francezii au inventat acest segment, si acum in anul 2021 arata concurentei cum trebuie sa fie un interior modern, cu un display extrem de mare si cu toate sistemele posibile integrate.
Spatiul interior este bun, garda la sol peste media segmetului, iar pretul de achziitie corect din toate punctele de vedere. Evident, daca vrei sa conduci un Captur de top, poti oricand sa-ti cumperi un 1.33 TCe de 155 CP si EDC de la Getrag, insa pana acolo cea mai economica si rationala versiune ramane cea de fata pe GPL!
PRO
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Motor TCe pe GPL dinamic si extrem de economic
Sistem multimedia de top
Pret modic de achizitie fata de VW si Skoda
Autonomie mare cu 48 de litri de benzina si 30 de GPL ( 1.000 km)
CONTRA
Tren de rulare zgomotos
Versiunea Intens dotata bine insa scumpa la achizitie
Lipsa diferential blocabil