Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu Citroen C4 1.6 e-HDI 112 CP 2014-Rafinament si eficienta de top

La jumatatea ofertei celor de la Citroen se afla o masina care nu a mai fost bagata in  seama de presa specializata de cativa ani, numele sau fiind Citroen C4.

Noi testam in 2014 modelul Citroen C4 pentru ca masina din acest an a suferit un usor facelift care face din acest model de clasa compacta unul extrem de interesant.

DESIGN

Noul Citroen C4 este o masina relativ “banala” din punct de vedere al design-ului exterior pentru ca inginerii si designerii francezi au realizat aceasta noua generatie de C4 conform mentalitatii aplicate fratiorului sau mai mare C5, o masina promovata drept una cu linii optice aproape germane.

Acum C4 a primit un subtil facelift care este foarte greu de aratat in trafic, schimbare care aduce masinii o prelungire a perioadei de viata in acest segment extrem de disputat.

La interior marea schimbare se regaseste la capitolul plansa de bord unde francezii nu s-au mai jucat si au realizat intreaga plansa dintr-o spuma poliuretanica mult mai buna chiar si decat cea oferita de miticul VW Golf 7.

Da este adevarat, la interior Citroen a reusit sa construiasca acest C4 mai bun calitativ chiar si decat mult reputatul Golf, masina recunoscuta ca avand cea mai buna calitate de fabricatie din segment.

Singura critica adusa la interior este utilizarea unor materiale de slaba calitate la realizarea fetele de usi.

MOTORIZARE e-HDI de 112 CP

Cea mai mare supriza a noului C4 facelift se regaseste sub capota, respectiv noul motor diesel e-HDI de 1.6 litri.

Acest propulsor este in mare identic cu unitatea lansata in urma cu un deceniu de grupul PSA, insa motorul aflat sub capota masinii de fata a primit si litera e in fata HDI.

Micutul e inseamna ca inginerii francezi au modificat serios vechiul motor pentru a corespunde normelor de poluare din 2014, insa si pentru a da un rafinament crescut motorului in utilizarea de zi cu zi.

Injectia common-rail de ultima generatie si noile sisteme catalitice de reducere a noxelor a permis celor de la Citroen sa construiasca un motor mult mai puternic in viata reala decat cei 112 CP afisati pe fisa tehnica.


De fapt motorul acest are un sistem overboost care permite soferului sa primeasca mai multi CP si un moment motor mai mare pentru cateva secunde, sistem care se observa cel mai bine cum functioneza atunci cand se realizeaza o depasire in mediul extraurban.

CAT CONSUMA UN e-HDI 2014?

Ei bine toata lumea site ca un motor HDI este extrem de economic, insa modificarile aduse de Citroen motorului de 1.6 litri HDI anunta noi recorduri din partea francezilor.

Acum dupa ce am condus masina peste 800 de km putem relata faptul ca intr-un mediu urban precum cel din Bucuresti modelul Citroen C4 e-HDI consuma in medie 5.4 litri pentru fiecare 100 de km. Daca activa sistemul de aer conditionat consumul crest pana undeva in zona de 6 litri.


Atunci cand iesim in afara orasului in ciuda faptului ca un C4 2014 nu este o masina relativ usoara la gol, consumul a scazut pana la o valoare de 3.4 litri, cifra care este de-a dreptul incredibila chiar si pentru o masina de clasa compacta.

Un alt motiv pentru care noul Citroen C4 se “misca” atat de eficient este si transmisia manuala cu 6 rapoarte extrem de bine sincronizate.

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie foarte buna

Motor diesel puternic si extrem de economic

Spatiu interior peste media clasei

Pret de achizitie interesant

 

CONTRA

Dotarile interesante sunt doar optionale

Suspensie confortabila insa nu foarte exacta la viteza

Valoare mica de revanzare 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente