Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu cel mai sportiv BMW de serie! Noul BMW M4 Coupe 450 CP F82 RWD 7DCT Competition Pack 2020

Evident este vorba de ultima generatie de modele BMW M4, o masina care are un renume atat de mare, pe toate pietele, incat a devenit o problema chiar si pentru nume mari precum Porsche, Jaguar si de ce nu Ferrari.


Spunem acest lucru pentru ca BMW ofera in acest an, pe piata din Romania, una dintre cele mai bune masini sport sub 100.000 euro, care nu arata ca una legendara, insa care are o istorie atat de bogata, incat nici macar cei de la Audi sau Mercedes nu au reusit sa dea viata unui concurent de seama.

DE CE VREI UN BMW M4 SI IN 2020?

Pentru simplul fapt ca acest BMW este unul pur-sange in comunitatea fanilor BMW, respectiv pentru ca este unul dintre putinele masini de clasa medie cu adevarat SPORT.

Chiar daca concurenta sa directa, precum Audi RS4 sau un Mercedes C63 AMG, raman optiuni demne de luat in seama, cine vrea cu adevarat o masina sport care sa “dea clasa” in orice situatie unui Audi sau Mercedes, nu poate decat sa aleaga un M4.

Si da, un M4, pentru ca avem un BMW realizat 100% de catre Motorsport, nu doar un diesel cu pachet M asa cum se prea poarta in zona fanilor din Romania!

DE CE M4 RAMANE UN BMW MOTORSPORT PUR-SANGE SI IN ANUL 2020? 


Raspunsul la aceasta intrebare este relativ simplu, respectiv vorbim de un BMW echipat cu senzationalul motor S55B30T0, un BMW echipat cu cea mai buna suspensie din lume si un BMW echipat cu o transmisie Getrag care face sa paleasca una S-Tronic de la Audi ( una DSG longitudinala!).

Pentru fanii Motorsport trebuie mentionat faptul ca masina de fata are standard Pachetul Competition, care reprezinta de fapt o noua “fata” data unui M4 de mare serie. Respectiv, avem acum o putere maxima mai mare, care atinge o valoare de 450 CP sau 331 kw, plus celebrul tren de rulare Adaptive M.


Adica, masina are mai multe moduri in care suspensia functioneaza, moduri care sunt corelate si cu celebra transmisie 7DCT Getrag si managementul motorului ( timpii de injectie).

Si daca tot vine strandard acest Competition Pack, aduce si noile jante 666 M styling cu anvelope speciale Michelin Pilot Sport, cu dimensiunea 285/30 R20 pe puntea spate!

DESIGN


Fanii vor deosebi in primele secunde un M4 Coupe de un Seria 4 diesel, insa cei pasionati vad ca masina are si BMW Individual high-gloss Shadow Line, care aduce in premiera o noua grila a radiatorului si evacuarea cu patru tevi de esapament, vopsite special pentru aceasta editie speciala.

La interior, masina configurata de catre Automobile Bavaria, a primit extra o tapiterie de piele speciala Merlin Silversone/Schwarz, care are un pret de achizitie de 3.950 euro.

In rest, masina vine echipata cu totul inca de la un nivel de echipare standard!


CUM SE CONDUCE?

Fanii vor spune ca mai bine intrebam “cum se piloteaza” pentru ca vorbim de un M4 Coupe special, insa BMW a dat nastere acestei masini pentru a merge cu ea zi de zi, chiar si in cele mai aglomerate orase din lume.

Noi am sarit peste testul cu orasul, pentru ca Bucurestiul este anti automobil, insa in afara sa am descoperit ca cei 450 CP sunt cu adevarat pur-sange, cand mergem cu masina in modul Sport+. In viata de zi cu zi, modul Comfort permite transmisiei M 7DCT Drivelogic sa ofere un condus fara probleme.


Adica vechea cutie DCT construita de BMW pe vechiul E60 M5 era mult mai agresiva in utilizare, adica nu prea puteai sa mergi civilizat cu masina intr-un mediu urban. Acum, cutia este realizata de catre Getrag si are modul Drivelogic care “invata” mediul in care merge masina si poate sa fie una cu adevarat rafinata in utlizare.


Noi am critica doar faptul ca aceasta cutie decupleaza prima treapta cand stai la semafor, iar cand este nevoie, primul ambreiaj cupleaza raportul cu un oarecum soc.

Oricum te inveti repede cu acest mod de utilizare si cu siguranta, sistemul Getrag ofera o fiabilitate mult mai buna in timp, pentru ca ambreiajul nu ramane cuplat cand stationezi.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Despre M4 Coupe Competition Pack nu putem spune decat lucruri bune si foarte bune, insa chiar si asa am avut un mic regret ca nu am testat “jucaria” lui Motorsport acolo unde vrea sa sa fie zi de zi! Pe un circuit de viteza, asemenea Hungaroring-ului sau SPA-ului.

Pentru fanii RS de la Audi si AMG de la Mercedes, trebuie spus ca masina de fata are si M Driver Package care duce “limitarea” vitezei maxime pana la 280 km/h, fara ca masina sa fie modificata.

Adica, chiar si acum, in anul 2020, BMW ramane cel mai rapid model din segmentul sau cu toate ca motorizarea are doar trei litri si doar 6 cilindri in linie!

Actualul M4 Coupe ramane o referinta pentru acest segment si daca nu crezi ce vrem noi sa-ti transmitem, te rugam sa mergi la un test scurt pe sosea si cicuit, pentru a intelege mai bine zonele unde un M pur-sange poate sa duca o masina de mare serie BMW!

PRO

Imagine de marca

Cel mai bun motor din clasa

Cea mai rapida transmisie din clasa

Cel mai bun tren de rulare

Cea mai buna directie pe circuit

Cel mai bun sistem de franare

Pret relativ mic de achizitie comparat cu oferta Audi RS si Mercedes AMG

Valoare foarte mare de revanzare

Masina de colectie peste 15 ani

Printre putinele masini de serie cu diferential LSD Active M

 

CONTRA

Lipsa transmisie integrala xDrive decuplabila asemanatoare cu cea de la M5

Interior usor depasit ca design comparat cu noul G20

 

VEZI VIDEO CU ACEST MODEL AICI!


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente