Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu cel mai spatios Ceed 2019! Review KIA Ceed SW Star 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT

Spunem aceasta, pentru ca noul Ceed SW este o masina cu un volum al portbagajului foarte mare, chiar si pentru o masina compacta moderna.

Istoria masinii de fata incepe oarecum in urma cu 15 ani, cand modele precum RIO SW afisa vanzari destul de bune pe piata din Europa, insa clientii de modele mai mari KIA, nu au benefeciat de un model estate. 

Primul pas realizat de KIA in Europa de a satisface nevoile clientilor de modele estate, a fost primul Ceed SW lansat in anul 2008 si care a reprezentat o prima masina compacta in aceasta configuratie a celor de la KIA, pe aceste piete.

Modelul a fost de un real succes in ciuda faptului ca masina nu avea un volum al portbagajului foarte mare, in comparatie cu cel al unui Ceed Hatch.

CUM ESTE EVOLUTIA LUI CEED SW?

FATA IN FATA TREI GENERATII DE CEED SW

Din punct de vedere al lungimii caroseriei, primul Ceed lansat in 2008 masura 4.470 m, a doua generatie Ceed II SW masura 4.505 m, iar masina de fata Ceed III SW, masoara o lungime de 4.600 m.

Putini stiu ca ampatamentul celor trei generatii de modele este indentic, respectiv 2.650 m, iar cresterile in dimensiuni sunt sesizate, evident, in partea din spate, pentru a da un volum cat mai mare al portbagajului.

La capitolul volum al portbagajului vedem o crestere constanta la toate cele trei modele Ceed SW, insa cu siguranta cel mai mic volum a fost cel al primului model, care afisa 534-1664 litri.


Generatia II avea un volum mai mic al portbagajului, cand bancheta nu era rabatata, respectiv 528-1642 litri. Acum, masina din 2019,  se mandreste cu cele mai bune cifre si anume 625 litri cand bancheta nu este rabatata si un volum gigantic de 1694 cu aceasta rabatata.

Pentru a intelege volumul real al portbagajului lui Ceeed SW, nu trebuie decat sa ne uitam putin la un model Mercedes Clasa E T Model din anii 2000 care nu avea decat 600 de litri cu bancheta nerabatata.

Adica un Ceed SW 2019 este mult mai spatios decat un Mercedes full size estate de generatie mai veche.

MOTORIZARE T-GDI 7DCT

Sub capota masinii din acest test drive se ascunde un motor pe benzina devenit deja clasic pentru fanii KIA in Europa, pentru ca vorbim, de fapt, de cel mai bun motor al lui Ceed raportat la pret-performante-rafinament.

Este vorba de unitatea 1.4 T-GDI care ofera o putere maxima de 140 CP si care dezvolta un cuplu motor de 242 Nm, incepand cu o turatie de 1.450 rpm.

Cand este cuplat la noua cutie secventiala 7DCT, Ceed SW ofera un rafinament in utilizare bun, insa aici nu trebuie uitat faptul ca masina de fata este mult mai grea decat un Ceed Hatch.

Adica, pe sosea, comportamentul este unul normal, iar cei care doresc performante de top pot alege oricand un Ceed GT de peste 200 CP sau chiar si un ProCeed GT.

DE CE ESTE RECOMANDATA VERSIUNEA DE 140 CP IN DETRIMENTUL CELEI DE 120 CP?

Fanii KIA vor spune ca pentru acest Ceed SW este suficienta motorizarea de baza 1.0 TGDI de 120 CP, insa noi spunem ca motorul de fata de cilindree mai mare este singura optiune reala pentru acest model.

Cei 140 CP sunt suficienti pentru a duce un Ceed SW incarcat fara probleme pe soselele patriei, iar transmisia 7DCT ofera un rafinament optim in orice plaja de turatie.


La prima vedere, in modul NORMAL, cutia schimba oarecum lent treptele, insa nu trebuie sa uitam faptul ca avem de fata o masina de familie, nu una sportiva.

Cei care sunt totusi grabiti pot alege modul SPORT al transmisiei, care ofera reprize foarte bune, in ciuda unui consum mare de benzina.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Noul Ceed SW sau SPORTSWAGON se prezinta in fata clientilor drept un model estate foarte bun, cu un volum al portbagajul best in class, insa si cu un tren de rulare setat la fel de elegant precum suspensia unui VW Golf sau Ope Astra.

Motorizarea 1.4 T-GDi de 140 CP este rafinata si relativ sportiva cand se doreste, si reprezinta o alegere optima chiar in defavoarea unui diesel CRDI De 136 CP.

Cutia 7DCT este acum setata sa ofere un grad de confort de top, iar setarile sale in modul SPORT ne aduc aminte de comportamentul lui ProCeed GT, testat la inceputul anului.

Pe scurt, vorbim de cel mai mare Ceed din oferta celor de la KIA, un Ceed SW foarte lung cu un portbagaj extrem de incapator. 

PRO

Volum foarte mare al portbagajului

Tren de rulare setat confortabil

Motorizare 1.4 T-GDI de 140 CP puternica si rafinata

Cutie secventiala 7-DCT imbunatatita

Valoare mai mare de revanzare

 

CONTRA

Motorizare 1.0 T-GDI modesta pentru un model Estate atunci cand este incarcat

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente