Vedeta programului BMW X5, din actuala generatie G05, se numeste M50i si este un fel de “baby X5M”, care nu trebuie sa se simta complexat in fara fratiorului sau mai mare si mult mai scump.
De fapt, un X5 M50i ramane si in acest moment cel mai bun X5 din istorie, pentru ca are performante peste cele ale vechiului X5M insa ofera confortul tipic unui X5 cu motorizari de baza, detalii care devin din ce in ce mai importante intr-o tara cu sosele precum cele din Romania.
DE CE M50I SI NU X5M 2020?
Daca vrei un X5 M de 600 de CP cu siguranta vei alege varianta de top, insa daca vrei sa platesti mult mai putin si sa beneficiezi de 95% din feeling-ul lui X5M, trebuie neaparat sa te uiti si la masina de fata.
In primul rand, daca ne uitam la preturile de achizitie, vedem ca acest X5 M50i este mult mai ieftin, iar daca ne uitam la puterea dezvotata de motorul V8, vedem ca diferentele reale sunt destul de mici.
Si aici mai venim si spunem ca masina de fata poate sa primeasca o suspensie clasica, adica una fara perne de aer pe ambele punti si setari extrem de dure, cum sunt cele intalnite standard la un X5 M.
Adica convietuirea cu masina este mult mai eleganta atunci cand trebuie sa mergi pe drumurile noastre cu denivelari, intalnite cam peste tot in Romania. Adica, daca nu mergi constant pe circuit nu prea vei avea nevoie de un X5 M aproape niciodata!
DE CE M50I BATE FARA DREPT DE APEL UN M50d 2020!
Inca din primele momente trebuie spus ca masina de fata are sub capota celebrul motor N63B44T3, care ofera o putere maxima de 530 CP la 6.000 si un moment motor de 750 Nm incepand cu o turatie constanta 1.800-4.600 rpm, adica primesti intreaga putere tot timpul, indiferent de viteza de rulare a masinii.
Si daca vom avea fani BMW diesel pe aici, trebuie spus ca motorizarea N63B44T3 este atat de puternica si agresiva incat motorul diesel cu 6 cilindri si 4 turbine de 394 CP este unul EXTREM DE SLAB.
Chiar si cand vorbim de cuplul motor vedem ca motorizarea diesel ofera doar 10 Nm, mai mult insa pe o plaja de turatie extrem de limitata de 2.000-3.000 rpm. Adica, motorul pe benzina V8 are un cuplu mult mai mare la o turatie mult mai mica, in ciuda apetitului extrem al romanilor pentru motorizarea diesel, care NU ESTE SPORTIVA INDIFERENT DE SITUATIE!
Daca vrei sa vezi cu adevarat cum se comporta un X5 sportiv, trebuie sa mergi cu un X5 M50i in plaja de viteza 100-200 de km/h sau repriza de la 0-100 de km/h care este atinsa in doar 4.3 secunde.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul X5 M50i ramane in gama X5 un compromis fericit pentru cei care vor performantele unui M pur-sange insa nu vor sa plateasca zeci de mii de euro in plus.
Motorizarea este identica cu cea a lui M, insa ofera doar 70 de CP mai putin, detaliu usor de trecut cu vederea cand vezi, de fapt, ca acest propulsor ofera un total de 530 CP de top.
Cutia ZF8 Plus este extrem de bine corelata cu puterea dezvoltata de motor si ofera reprize fulminante indiferent de viteza, iar calitatea de fabricatie all around este clar superioara pe un G05 fata de precedentele generatii, insa si fata de un Audi Q7 sau un Mercedes GLE.
BMW a reusit cu noul X5 sa-si pastreze clientii sai traditionali, iar cu noul M50i a reusit sa demonstreze fanilor ca si un full size SUV poate sa mearga pe sosea asemenea unei berline premium, fara dezavantajele aferente.
Cat despre mentalitatea romanilor care inca cred ca un X5 sportiv trebuie sa fie diesel, trebuie sa mai conduca si o varianta pe benzina pentru a intelege cu adevarat diferentele in defavoarea unui diesel!
PRO
Imagine de marca-Model Motorsport Veritabil
Motorul V8 TwinTurbo care face de rusine orice diesel
Audi si Mercedes nu pot concura cu nimic un X5 M50i 2020
Reprize socante pentru o masina de peste 2.2 tone la gol
Cea mai buna suspensie din segmentul sau
Cea mai manevrabila masina SUV premium
Cutie ZF8 Plus extrem de eleganta in functionare
Calitate de fabricatie peste Audi si Mercedes
CONTRA
Pret de achizitie mare
Consum mare de benzina
Piata din Romania inca dominata de X5 Diesel