De fapt, masina de fata este fara doar si poate cel mai bun BMW, cel mai rapid BMW, unul dintre cele mai scumpe si cu siguranta, cel mai exclusivist model BMW vandut pe piata in anul 2020.
Adica, vedem un BMW M8 de 600 CP care nu se multumeste cu aceasta putere si primeste in plus Pachetul Competition, pentru a creste aceasta putere pana la un nivel de 625 CP sau 460 kw, plus o noua directie si un tren de rulare amplu modificat de catre cei de la Motorsport.
DE CE UN M COMPETITION IN DETRIMENTUL LUI M8 DE SERIE?
Pentru ca atunci cand conduci orice BMW Competition, conduci de fapt cea mai buna masina a celor de la BMW, masina modificata extrem de Motorsport pentru a nu da nici o sansa celor de la AMG sau Audi sa afiseze performante mai bune.
Pe circuit, un M8 Competition este mult mai bun decat un RS7 sau un E63s AMG, masini care au la randul lor puteri in jur de 600 CP si preturi reale de peste 150.000 de euro.
Adevarul este ca acest BMW M8 Competition 2020 reuseste sa castige titlul de cel mai bun BMW al anului ( asta pentru ca 760Li a iesit din productie ), nu doar pentru ca este extrem de rapid, ci si pentru ca BMW a reusit sa dea nastere unei berline cu patru portiere de peste 625 de CP, care merge pe soselele din Romania extrem de temperat, cand este nevoie.
Adica, in 90% din situatii, aceste masini merg intr-un trafic normal, unde un Ferrari sau un Lamborghini devin masini incomode.
Noul BMW M8 Competition Gran Coupe reuseste sa ofere un echilibru intre performantele de top ale unui M veritabil, insa si rafinamentul pe drumurile judetene din Romania asemanator cu cel al unui 7, cu o suspensie confortabila.
“Compromisul” facut de BMW cu acest model face, de fapt, chiar si un Porsche Panamera Turbo sa fie complet depasit la orice capitol.
BMW M8 Competition Gran Coupe VS Concurenta
De fiecare data cand vorbim de un M8 Gran Coupe, nu avem cum sa uitam de modelele concurente precum Porsche Panamera, insa si gama Audi S7 sau RS7, plus Mercedes-ul mult laudat de unii care se numeste AMG GT Coupe cu 4 usi.
Ambele modele sunt extrem de rapide, insa masina celor de la BMW arata mult mai bine si are un motor V8 de peste 4.4 litri mult mai rafinat in utilizare decat “micutul” 3.982 cmc al lui Mercedes AMG GT.
Motorizarea BMW S63B44T4 de 625 CP are un comportament elegant cand mergem in viata de zi cu zi prin orase, in zone aglomerate, insa cand alegem modul M vedem, de fapt, ca acest motor se transforma intr-o “bestie” la propriu, care poate sa transmita spre sistemul xDrive, 750 Nm incepand cu o turatie mica de 1.800 rpm.
Acest cuplu ramane, surprinzator, constant pana undeva la peste 5.800 rpm, zona unde cutia ZF8 Plus “distruge” orice transmisie Mercedes 9G Tronic sau problematica cutie DSG transversala a lui Audi ( celebra S Tronic).
Despre gama Porsche Panamera nu mai amintim, pentru ca versiunea Turbo nu dezvolta decat 550 CP si se afla intr-o liga inferioara cand este comparata cu acest M8 Competition Gran Coupe 2020.
DE CE UN PRET DE PESTE 170.000 EURO?
Pentru simplul fapt ca, pentru a conduce cel mai bun BMW vandut in 2020, trebuie sa afisezi cea mai buna calitate de fabricatie si aici putem spune ca BMW a depasit Audi si Mercedes la capitolul materiale si asamblarea interiorului.
Pentru ca avem un sistem audio Bowers & Wilkins Diamond cu 16 difuzoare si o putere maxima de 1400 W.
Pentru ca jantele masinii sunt special construite de M pentru acest model si au urmatoarele caracteristici: jante M din aliaj usor de 20” Star-spoke, tip 813 M, in Negru Jet bicolor, lucioase, cu dimensiuni fata 9,5 J x 20, 275/35 R20 si spate 10,5 J x 20, 285/35 R20.
Pentru ca masina de fata are in echipare incredibila evacuare M Sport cu modul Sport si Sport+, pentru a da fiori celor care conduc un RS7 sau un AMG GT. Si pentru ca BMW nu a uitat, de fapt, ca avem un GT de top, aceasta evacuare in modul standard este un partener de nadejde atunci cand vrem sa parcurgem 1.000 de km intr-o atmosfera eleganta, fara excese de sunete tipice unei masini supersport.
Pentru ca acest BMW are pachetul BMW Individual Shadow Line care ofera trim-uri si detalii negre cromate, care scot in evidenta în mod discret sportivitatea automobilului.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noi recomandam sa platiti Pachetul Competition de 17.420 euro in plus la pretul unui M8 standard, pentru ca doar atunci poti avea o exclusivitate de top, chiar si cand comparam acest model cu un GT cu patru usi de la Mercedes, de peste 220.000 euro.
Rafinamentul motorizarii si exactitatea transmisiei ZF8 Plus sunt motive clare pentru a renunta la un M8 standard, iar performantele enuntate de catre BMW chiar se vad cel mai bine pe un circuit, in modurile M1 si M2.
Si, in final, spunem despre acest BMW M8 Competition Gran Coupe de 625 CP M Steptronic F93 ca este un all rounder de nota 10, care nu doar ca este MAI BUN decat un Porsche Panamera Turbo sau un Mercedes AMG GT Coupe “cu 4 usi”, insa are mari sanse sa fie un raspuns chiar si pentru cei care s-au gandit la un GT veritabil, precum noul Ferrari Roma care dezvolta, din pacate, doar 611 CP.
Comparatia cu un Ferrari GT poate parea uimitoare, insa aici vorbim de un BMW Competition care nu doar ca arata bine pentru o supersportiva cu 4 portiere, ci chiar se comporta extrem de sportiv atunci cand soferul o cere.
Si, pana la urma, nu trebuie uitat faptul ca vorbim de o masina in care pot intra patru pasageri plus bagajele aferente si este capabila a merge fara probleme cu 305 km/h intr-o deplina siguranta.
Restul sunt doar ipoteze si supozitii, cel mai important lucru fiind acela ca BMW a sarit pragul de 620 CP pe o masina de serie si a intrat in zona masinilor supersport, care sunt mult mai scumpe si care, in multe cazuri nu au nici macar motorizari mult mai puternice.
PRO
Imagine de top
Motor V8 de 625 CP
Cutie ZF8 Plus
xDrive cu functia 2WD
Pret mic in comparatie cu Mercedes
Valoare mare de revanzare
0-100 km/h in doar 3.2 secunde
0-200 km/h in doar 11 secunde
Viteza maxima 305 km/h limitata
CONTRA
Pret de achizitie
Rezervor de benzina mult prea prea mic! 68 de litri