Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu cel mai interesant SUV 4×4 de pe piata! Noul Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024

Ssangyong este cel mai vechi productor de automobile din Coreea de Sud, detaliu pe care inca multi romani nu-l cunosc, respectiv imaginea de marca are de suferit.

Autolatest.ro este singura publicatie auto din Romania care a testat toate masinile Ssangyong comercializate la noi in tara, incepand cu anul 2006, respectiv cu 19 ani experienta in testarea produselor Ssangyong, putem spune ca avem o parere avizata.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

In 2005 testam in premiera un Rexton I cu motorul diesel 2.9, cu 5 cilindri in linie si cutie manula, Ssangyong importat si comercializat de catre Autoitalia sub conducerea familiei Stein.

Test Drive Ssangyong Rexton 2.9 TD/ 118 CP-Motor Mercedes si cutie manuala 2005

In 2009 testam un Kyron de 2.7 litri si 165 CP AT5 Mercedes, test complex aici:

Test Drive cu ultimul Ssangyong Kyron II -2.7 XDI 165 CP transisie automata 5 trepte

In 2007 testam un Rexton 2.7 de 186 CP si transmisie AWD permanenta:

Ssangyong Rexton XVT, rafinament si calitate/ L5 2.7 186 CP si 402 Nm

Iar in 2010 vesiunea sa facelift care ramane si astazi unul dintre cele mai bune modele Ssangyong din istorie:

Test Drive cu ultimul Ssangyong Rexton II

Despre Actyon diesel AT4 din 2007 nu mai are rost sa discutam pentru ca deja masina are foarte multi fani in sgmentul SH:

Am testat noul Ssangyong Actyon 2.0 CDi Automatic 4

Astfel, dupa aceasta scurta prezentare a marcii Ssangyong in rubricile Autolatest Romania, revenim cu modelul de actualitate Torres, un SUV mai mare decat Kyron si mult mai ieftin decat un Rexton.

Vezi AICI toate video-urile Autolatest cu masini Ssangyong!

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

CAROSERIE SEGMENT COMPACT SUPERIOR

Si cand spunem asta, ne uitam la dimensiunile sale si vedem ca noul Torres are o caroserie cu dimensiuni reale din segmentul KIA Sportage, Hyundai Santa-Fe sau chiar si BMW X5 sau Mercedes GLE.

Este greu de aratat faptul ca masina de fata nu este un low-cost, doar prin imagini si text, insa Torres nu are in realitate nici o treaba cu un Korando sau o compacta de la KIA sau Hyundai.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

Din start trebuie spus ca Torres are un ampatament de 2.68 metri, adica are o lungime a interiorului mult mai mare decat ceea ce gasim la concurenta, motiv pentru care Torres are cea mai confortabila bancheta spate din segment.

Cu 1.89 metri latime, un Torres ofera o prestatie pe sosea demna de un SUV de clasa mare, iar setarile masinii sunt cu adevart la nivelul cerintelor din 2024.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

Si ca sa intelegem mai bine cat de spatios este interiorul, aratam volumul portbagajului de 703 litri cu bancheta ridicata si volumul de 1.662 litri cu aceasta rabatata.

De fapt, interiorul este suficient de mare incat Ssangyong ofera optional si doua saltele pe aer, care transforma habitaclul intr-un dormitor mobil confortabil.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

CE MOTOR ARE SI CUM SE CONDUCE?

Ssangyong ofera Torres in Europa doar cu motorizarea cu 4 cilindri de 1.5 litri G15DTF, motor care afiseaza o putere maxima de 163 CP si 280 Nm la 1.500 rpm, cifre decente pentru un SUV cu o greutate la gol de peste 1.6 tone.

Din pacate pentru fanii masinilor SUV puternice, acest Torres nu intra in discutie, pentru ca Ssangyong nu ofera decat aceasta motorizare de 163 CP, insa acestia nu sunt clientii doriti de catre Ssangyong in Europa.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

Pe sosea, noul Torres AT6 se conduce mult mai exact ca si un Rexton si mult mai rafinat decat un Korando, pentru ca Torres are o punte spate multilink setata pentru o convietuire de 90% pe sosea.

Fata de Korando, Torres are o caroserie mult mai bine antifonata, clientii de Korando sesizand inca din primii km care sunt avantajele unui Torres comparat cu un Korando.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

Cand tragem linie putem spune fara discutii ca noul Torres este un SUV mai bun decat un Korando, insa nu poate concura cu un Rexton, care are un motor diesel extrem de rafinat si ecomomic plus cutie automata KIA AT8.

CONSUM SI PRET DE ACHIZITIE

Noul Torres, in versiunea sa de baza, are un pret de vanzare care incepe de la 27.970 euro TVA inclus, insa versiunea recomandata de noi este cea cu transmisie autoamta Aisin, care se vinde cu un pret incepand cu 29.900 euro.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

La capitolul consum, trebuie spus ca intr-un Bucuresti cu temperaturi scazute, am avut o medie de 10-12 litri la 100 de km, iar in mediul extraurban, aceasta a scazut pana undeva in zona de 7 litri.

Stim ca acestea nu sunt cifre foarte bune comparate cu cele ale unui hybrid de la concurenta, insa Ssangyong ramane o marca conventionala si prefera sa ofere fiabilitate in detrimentul unui consum cu 2 litri mai mic.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

Adica, un Torres are 10 ani garantie si poate merge fara prea mari probleme 200.000 de km, in timp ce la marcile europene cu 2 ani garantie fara limita de km, vei scoate bani din buzunar garantat dupa finalizarea garantiei.

Acelasi lucru l-am spus si acum 19 ani cand testam primul Rexton 2.9 TD, iar viata avea sa ne dea dreptate, pentru ca acum, in 2024, inca mai vedem pe sosele in stare de functionare aceste masini cu tehnologie veche Mercede Benz.

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

CUMPARA SSANGYONG CU REDUCEREA AUTOLATEST!

Echipa Autolatest recomanda achizitia de masini Ssangyong cu o reducere speciala din partea noastra, respectiv primesti O REVIZIE GRATUITA prin oferta Autolatest 2024.

reducere pret ssangyong, reducere pret subaru, autolatest, discount autolatest, reducere autolatest

CUMPARA NOUL SSANGYONG CU O REVIZIE GRATUITA PRIN AUTOLATEST

DACA VREI REDUCEREA AUTOLATEST SUNA AICI!

Tel:0791.396.666

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

PRO

Garantie motor si cutie 10 ani sau 150.000 de km

Calitatea buna a asamblarii-Made in Koreea

Antifonare exceptionala a caroseriei

Motor pe benzina rafinat chiar si in mediul urban

Cutie de viteze Toyota Aisin cu convertizor de cuplu

Torres ramane printre ultimele modele SUV cu transmisie integrala

Cutie Aisin cu functia de coasting extrem de eficienta

Valoare mare de revanzare pentru ca are garantia de 10 ani

Calitate de fabricatie foarte buna

 

CONTRA

Imagine de marca in Romania

Vizibilitate precara in spate

Consum relativ mare de benzina

Lipsa versiune GPL vanduta in Coreea de Sud

Lipsa cutie automata pentru versiunea de baza

Rezervor prea mic de benzina-50 de litri

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto


FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: 4 in linie G15DTF
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 1497 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 76 x 82,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 163/5000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 260/1500-4000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50

Transmisie

Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata AT6 convertizor de cuplu

Dimensiuni

Lungime (mm): 4700
Latime (mm): 1890
Inaltime (mm): 1710
Ampatament (mm): 2680
Portbagaj: 839-1662 litri
Greutate la gol kg: 1500

Jante 245/45 R20 Diamond Cut

Performante

0 – 100 km/h (s) – 9.8
Viteza maxima (km/h) –191
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 9.8

Pret

Pret lista cu TVA : 27.970 €

Ssangyong Torres 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin AWD 2024, test drive, review, consum, 0-100, garda la sol, discount autolatest, lista preturi, sportage vs torres, testeauto

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

 

Politica de confidentialitate – Protectia datelor cu caracter personal – GDPR

Articole Interesante

Alte Stiri

2 COMMENTS

  1. Nimic legat de originea motorului?De problemele cu asteptarea pieselor?
    Reclama mascata ieftina…
    Daca avea un motor de la un producator renumit scriati laude ….dar daca scrieti ca e un motor facut in India nu da bine la imaginea marcii😅

    • Cat timp are 10 ani garantie pentru motor+cutie+turbo+distributie…..discutia este irelevanta!
      Nu mai cumparati brand-uri care te lasa in camp cu 2 ani garantie…..cumparati GARANTII precum o fac si americanii!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente