Spunem revolutionare pentru ca noul Kadjar este un SUV bazat tehnic pe modelul Nissan Qashqai generatia II, una dintre cele mai bune masini din acest segment din lume.
Pentru a nu se concura agresiv, noul Renault Kadjar are din start un pret de achizitie in medie cu pana la 5.000 euro mai mic decat un Qashqai la aceelasi nivel de echipare.
ACEEASI CAROSERIE INSA O MOTORIZARE DE TOP
Cand spunem o motorizare de top nu ne referim la motorul 1.6 dCi de 130 sau TwinTurbo de 160 CP, ci de motorul diesel cunoscut de toata lumea 1.5 dCI de 110 CP.
Spunem de top pentru ca avem de fata cea mai economica motorizare diesel din segmentul SUV. De fapt am testat cel mai economic SUV din Europa!
In testele precedente cu motorizarile mai puternice am spus ca Renault este foarte bine reprezentat chiar si fata de modelele concurente din gama premium precum Audi, BMW sau Mercedes.
CUM SE COMPORTA 1.5 dCI PE UN SUV DE CLASA MEDIE?
In primul rand trebuie spus ca si noi am fost reticenti cand am testat acest model pentru ca aproape de fiecare fata noi recomandam motorizare de top pentru ca atunci avem cele mai bune performante, si in cele mai multe cazuri si costuri de utilizare mai bune decat cele ale motorizarile de baza.
Chiar si asa, despre noul Kadjar 1.5 dCI EDC nu putem spune decat ca avem de fata o motorizare de nota 10 pentru ca ofera performante rutiere decente si un consum real de motorina extrem de mic.
CAT CONSUMA UN KADJAR dCI 2016?
Pe scurt trebuie spus ca atunci cand acul litrometrului a ajuns la jumatate computerul de bord ne-a arata o autonomie reala de 1.000 km. Si aici putem spune ca masina aceasta poate parcurge in mediul extraurban cu 30 de litri aproape 1.000 de km.
Multi o sa vina sa ne contrazica, insa dupa realizarea a peste 800 de km atat in Bucuresti cat si in zonele centrale din Romania putem spune ca masina aceasta este realmente SOCANT de economica.
Sa parcurgi o distanta mare cu o viteza de croaziera medie si masina sa-ti spuna ca, consumul mediu estede 3.5 litri reprezinta o ADEVARATA performanta chiar si pentru o masina de clasa mica, mai mult ca avem de fata un SUV de clasa medie.
De vina pentru acest lucru este noua motorizare 1.5 dCI de 110 CP care are un nou sistem de injectie, insa si noua transmisie secventiala Getrag EDC cu 6 trepte. Aceasta schimba rapoartele extrem de rafinat in comparatie cu prima generatie EDC de acum 4 ani.
Modificarile electronicii cutiei EDC construita de germanii de la Getrag ofera in sfarsit un comportament rutier rafinat si o economie reala de combustibil.
CONCURENTA DIRECTA
Aici putem sa amintim modelul Nissan Qashqai care are un pret de achzitie care porneste de la 26.000 euro in versiunea de baza 1.6 dCI, pret care este mai mare cu aproape 4.000 euro fata de cel al lui Renault.
Mai departe ne uitam la modelul concurent VW Tiguan 2.0 TDI cu transmisia semiautomata DSG care are un pret de achizitie care este de peste 33.000 euro.
Aceeasi situatie o gasim si la Ford unde un Kuga cu transmisie automata are un pret de pornire care este de 29.000 euro cu toate taxele incluse.
Aceasta situatie reala ne afiseaza de fapt modelele concurente care sunt de ceva vreme pe piata si care au preturi de achizitie chiar si cu 10.000 euro mai mult decat pretul unui Kadjar 2016.
Diferenta de pret poate sa fie investita de catre clientul Renault in echipamente optionale precum tapiteria de piele, farurile cu LED sau un sunroof de mari dimensiuni.
PRO
Motor diesel extrem de economic
Cutie EDC modificata in 2016
Pret extrem mic de achizitie
Valoare mare de revanzare pentru ca tehnic Kadjar este un Nissan Qashqai
CONTRA
Lipsa tractiune 4WD in versiunea 1.5 dCI 110 CP
Toate dotarile interesante sunt optionale