Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu cel mai dinamic BMW compact din istorie! Noul BMW 218i F22 ZF8 Plus 2020

De fiecare data cand vorbim de un BMW Seria 2 F22, vorbim de faptul ca avem de fata ultimul BMW compact PUR-SANGE, cu transmisie pe punte spate asa cum este normal sa fie pentru un BMW.

Fanii marcii vor spune ca noul Seria 1 este mult mai modern si are o dinamica de top, insa noi venim si spunem echivoc ca feeling-ul conducerii unui BMW cu tractiune pe rotile din spate nu are cum sa fie copiat de catre o banala tractiune.

Oricat vor spune specialistii si cei care se ocupa de imagine, un BMW veritabil ramane un BMW care ofera totul spre rotile din spate, feeling sesizat inca din primii km, atat pe uscat cat si pe ud.

Conceptia masinii cu echilibrarea maselor si montarea motorizarii in spatele puntii fata, ca apoi sa continue cu o transmisie clasica cu convertizor si un diferential spate, reprezinta, de fapt, chintesenta marcii BMW indiferent cat de mult este promovata o banala transmisie pe rotile din fata.

Drept urmare, acest BMW de fata face parte dintr-un segment pe cale de disparitie, pentru ca este ULTIMUL BMW CU TRANSMISIE TRADITIONALA PE SPATE!

DE CE UN BMW SERIA 2 COUPE IN 2020?


Ei bine, pentru ca acum daca conduci un model Seria 3 G20, pur si simplu conduci, de fapt, o masina grea, care are un tren de rulare extrem de confortabil, setat sa concureze de la egal un Mercedes Clasa C.

Adica, placerea de a conduce tipica unui E36 sau chiar si a unui E46 a fost uitata la noile Seria 3, indiferent de motorizarea aleasa, drept urmare singura solutie pentru acei clienti care inca vor sa beneficieze de suspensia unui 3 din anii ’90 este sa cumpere un Seria 2 Coupe!


Daca conduci un 2 Coupe de la BMW, revine imediat in prim plan o directie extrem de dinamica, o suspensie ferma care transmite orice denivelare, adica, pe scurt, revine acea placere de a conduce traditionalul BMW cu transmisie pe spate.

Si pe langa asta vorbim de o masina care este si mult mai ieftina la achizitie fata de un G20 in aceelasi nivel de echipare.

B38A15M0 ESTE MOTORUL PE BENZINA CARE ESTE ASPRU CRITICAT

Sub capota masinii de fata ( 218i 2020) se gaseste cel mai slab motor pe benzina produs de catre BMW, respectiv un motor cu doar 3 cilindri, testat de echipa Autolatest in premiera AICI!

Puterea sa maxima dezvoltata este de 136 CP la 4.400 rpm si un cuplu motor de 220 Nm incepand cu 1.350 Nm. BMW a creat acest motor prin anularea unui cilindru al motorizarii de doi litri N20, care a dus la o cilindree de 1.5 litri si la pastrarea puterii si cuplului constante pe o plaja de turatii destul de mare.

Adica cei 136 sunt oferiti de acest micut motor intre 4.400-6.000 rpm, iar cuplul este constant de 220 Nm intre 1.350-4300 rpm. Aceste performante nu sunt atinse de nici un alt competitor, fie ca se numeste el Audi sau Mercedes.

DE CE ACEST 218i ESTE O MASINA RECOMANDATA?

In primul rand noi recomandam acest motor doar cu excelenta transmisie ZF8 Plus, care reuseste cumva sa anuleze multe dintre lipsurile motorizarii mici cu doar 3 cilindri.

In aceasta configuratie, noul 218i se conduce extrem de usor in oras, iar repriza sa de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 8.9 secunde.

Cat despre viteza maxima, BMW spune ca vorbim de un model care poate atinge 210 km/h fara probleme si cu aceasta cutie ZF8 totul este posibil!

Consumul real intr-un oras aglomerat cu sistemul AC cuplat a fost undeva in zona de 10 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, iar in mediul extra urban avem un consum mediu de 6 litri. Evident, cand mergem pe autostrada, acest motor va avea un consum real chiar mai mare si decat cel al unui doi litri de 256 CP gasit pe 330i G20.

Si nu in ultimul rand spunem despre acest 218i ca este un BMW pur-sange, pentru ca motorizarea de fata este cea mai mica de la BMW, insa este si cea mai usoara, fapt care ii permite sa fie extrem de usor, respectiv sa fie extrem de dinamic in viraje.

Diferenta intre un 218i si un 220d pe un drum virajat este ca masina de fata, pe benzina, va avea de castigat in orice situatie pentru ca echilibrarea caroseriei este optima cu un motor care cantareste mai putin!

Si in final, fanii BMW nu trebuie sa uite ca acest motor mai echipeaza si supersportiva BMW i8, mult ravnita de toti cei care iubesc aceasta marca!

CONCLUZII

In ciuda faptului ca avem cel mai slab motor BMW sub capota, masina de fata ne-a demonstrat ca nu totul se refera la o putere mare, respectiv daca masina are un sasiu dinamic cu transmisie pe puntea spate, aceasta inca poate sa ofere senzatii de top.

Adica Mercedes si Audi nu au in prezent nici un concurent pentru acest F22, pentru simplul fapt ca nu au motoare amplasate longitudinal pe compacte si folosesc doar cutii de viteze DSG sau 7DCT cu dublu ambreiaj, care nu au nici o sansa sa fie comparate cu extraodinara cutie ZF8 Plus cu convertizor de cuplu.

Un 220i este recomandat doar celor care merg preponderent in marile orase, de unde motorizarea mica de 1.5 litri, care in ciuda celor 136 CP, face totusi o figura buna cand este montata pe o masina cu o greutate la gol destul de mica!

Evident, noi recomandam pentru o convietuire decenta, un 220i cu motorizarea cu 4 cilindri si 184 CP!

PRO

Imagine de marca

Cel mai bun tren de rulare al unei compacte

Ultimul BMW compact pur-sange

Cea mai buna cutie automata din segment

Consum decent de benzina

Sistem de franare foarte bun ( Pachet M optional!)

Valoare mare de revanzare

 

CONTRA

Cel mai slab motor pe benzina BMW

Daca vrei performante incearca un 220i sau un 230i

Interior invechit ca design al vechiului Seria 1

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente