Acum vorbim de generatia II a lui Mercedes GLE Coupe care se prezinta in acest an complet schimbata pentru a faca fata si mai bine unor modele concurente precum Q8, Porsche Cayenne Coupe sau un BMW X4 2020 testat de noi AICI in varianta M.
Diferenta dintre BMW si Mercedes este ca aceste masini sunt consruite in SUA in timp ce Porsche Cayenne Coupe ramane bazat tehnic pe un VW Toureg si este construit in Europa.
CUM ARATA CEL MAI BUN GLE COUPE DIESEL?
Modelul de fata se numeste Mercedes GLE Coupe 400d si este configurat in versiunea AMG Line 2020, model care este echipat cu cel mai bun motor diesel al momentului cu 6 cilindri.
Pachetul AMG ofera un tren de rulare mult mai dinamica, suspensia pe perne de aer avand setari speciale pentru a permite masinii un comportament asemantor cu cel al unui GLE 53 AMG.
MOTORIZARE DE TOP OM 656 D 29 R SCR
Una dintre cele mai bune motoare diesel a momentului este acest 6 in linie de trei litri care face parte din noua generatie de motoare Mercedes Euro 6.
Versiunea de fata este cea de top pentru ca vorbim de un 6 in linie cu doua turbine secventiale care afiseaza o putere maxima de 330 CP la o turatie de 3.600 rpm.
Marele avantaj al motorizarii de fata este ca aceasa dezvolta un moment motor de 700 Nm oferiti incepand cu o turatie de 1.200 rpm, adica motorizarea lui Mercedes are cei 700 de Nm disponibil pe o plaja de turatii mult mai mare decat ceea ce gasim la un V8 TDI pe Touareg sau Q8.
CUM SE CONDUCE NOUL GLE COUPE 400d?
Inca din primele momente observam faptul ca montantii din fata sunt foarte grosi, detaliu care obstructioneaza nepermis vizibilitatea in fata pentru o masina conceputa in 2019! Spre spate vizibilitatea este si mai scazuta, tipica unui X6 de la BMW.
Motorizarea de 330 CP cu AdBlue si cei 700 de Nm face o figura buna chiar si cand este comparata cu un propuslor BMW de trei litri 40d, repriza sa de la 0-100 de km/h fiind atinsa in doar 5.7 secunde.
Marele avantaj al masinii de fata este cutia automata clasica 9G Tronic construita in Romania la Sebes, cutie care reuseste sa schimbe raporatele mult mai rafinat decat concurenta de la ZF8 gasita pe BMW si Audi.
Greutatea mare a masinii la gol de peste 2.2 tone nu permite masinii sa afiseze un consum mediu foarte bun, in Germania masina din test consumand in medie undeva in jur de 10 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Adica vedem un consum mediul minim de 8 litri si un maxim de 14-16 litri pentru circulatia in marile orase precum Bucurestiul la ore de varf in septembrie.
Chiar si asa, motorizarea Mercedes OM 656 D 29 R SCR ramane una dintre cele mai rafinate diesel-uri din lume din segmentul de trei litri.
PRO
-Imagine de marca
-Tren de rulare confortabil
-Performante de top chiar si comparat cu BMW si Audi
-Valoare de revanzare
-Diesel care face fata normelor Euro 6d ISC-FCM
CONTRA
-Pret foarte mare de achizitie
-Intretinere extrem de scumpa
-Rezervor mic de motorina ( doar 65 de litri)
-Consum mare de motorina
-Lipsa bare tranversale pe plafon
-Sistem AdBlue problematic
-Vizivbilitate extrem de scazuta in spate insa si in fata