Peugeot este unul dintre cele mai importante companii auto din lume iar gama sa de masini citadine 206 si 207 au fost in top din toate punctele de vedere! Acum suntem in fata unui succesor 208 care se prezinta in haine noi mult mai atractive pentru anul in curs.
DE CE 208 ESTE CEL MAI BUN IN 2020?
La primul test cu masina am avut o versiune 208 echipata cu motorul de baza de 1.2 litri fara turbo, care avea standard o cutie manuala clasica cu 5 trepte care, din pacate, nu avea nici o sansa a face fata concurentei.
Acum, din fericire, am testat pe sute de km cea mai buna varianta a lui 208, respectiv gama GT Line cu motorul pe benzina 1.2 PureTech de 100 CP.
Spunem ca noul 208 in variantele de top merita sa fie pozitionat in fata unui Polo, Swift sau Clio, pentru ca are o calitate de fabricatie foarte buna, are motorizari de top, are cele mai bune transmisii de pe piata si ofera cel mai bun tren de rulare la capitolul dinamism pe drumuri virajate.
Tinand cont de aceste detalii, vom incerca sa scoatem in evidenta de ce 208 a castigat titlul de Car Of The Year 2020 in Europa!
CAROSERIE
Noul 208 este una dintre cele mai bine realizate masini la capitolul ergonomie si modulabilitate, pentru ca PSA a reusit sa ofere un interior extrem de spatios in fata, chiar si pentru soferii cei mai “voluminosi”.
Un motiv pentru care 208 reuseste sa fie atat de “spatios” la interior este noua plansa de bord i-Cockpit care ofera o ergonomie de top si, in egala masura, reduce complet consola centrala.
Evident, spatiul din spate nu este cel mai bun, insa volumul portbagajul este aproape la nivelul unui model de clasa compacta de acum cativa ani, 265-1106 litri.
CALITATE DE FABRICATIE
Un pas important al actualei generatii este o crestere a calitatii de fabricatie fata de vechiul 207, lucru greu de intalnit la concurenta sa directa, care a preferat sa monteze un sistem multimedia modern, insa sa asambleze interiorul dintr-un plastic de cea mai proasta calitate.
Aici, PSA a reusit sa ofere pe noul 208 o plansa de bord realizata din spuma poliuretanica de ce mai buna calitate, insa si sa ofere poate, cele mai bune sisteme electronice la bord.
Adica, francezii nu au facut un compromis cu acest model intr-un moment in care intreaga industrie auto construieste din ce in ce mai multe masini cu o calitate reala din ce in ce mai prosta.
MOTORIZARI PURETECH SI CUTII AUTOMATE AISIN
La acest capitol vedem cum PSA ofera clasicul 1.2 PureTech de 100 CP, motorul anului in Europa si una dintre cele mai bune transmisii automate clasice.
In ciuda faptului ca avem doar 100 de CP si 205 Nm, noul 208 GT Line reuseste sa atinga 100 de km/h in 10.8 secunde si are o viteza maxima de 190 km/h! Adica, in ciuda puterii maxime nu foarte mari, cei de la Peugeot au ales noua cutie automata clasica Aisin AT8 care se regaseste si pe modelele BMW sau Mini.
Cu ajutorul transmisiei, noul 208 are un comportament PREMIUM atat pe autostrada cat si in oras, zona unde concurenta sa directa sufera pentru ca au doar transmisii secventiale cu probleme de fiabilitate in timp ( DSG la VW, EDC la Renault sau DCT la Hyundai!).
Cutia Aisin AT8 clasica functioneaza impecabil in orice situatie, iar modul SPORT chiar ajuta la nivelul performantelor, in ciuda puterii maxime doar de 100 CP.
Sfatul nostru este sa achizitionati varianta de 130 CP care este mult mai dinamica pentru cei care merg foarte mult in mediul extraurban!
CONSUM DE BENZINA
O alta mare surpriza este faptul ca motorul PureTech de 100 CP cuplat la cutia automata cu 8 trepte ofera un consum real foarte mic, nu doar in marile orase ale Europei.
De fapt, pe autostrada, la o viteza constanta de 140 km/h cu aerul conditioant activat, consumul mediu este de 6.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi!
In mediul urban avem un consum mediu de 8 litri, detaliu greu de crezut pentru o masina pe benzina cu transmisie automata clasica in 2020!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Spunem ca acest 208 GT Line este ce mai buna masina din segmentul mic in Europa, pentru ca este singura care inca are in gama motoare pe benzina clasice, fara turbo, motoare pe benzina turbo insa si motoare diesel BlueHDI de ultima generatie. In plus fata de acestea, noul 208 este oferit si cu o varianta electrica ce ofera 136 CP si un acumulator de 50 kwh!
Exact pentru aceste considerente, plus aceasta cutie automata japoneza cu 8 trepte, noul 208 ramane in varful clasamentului in comparatie cu ceea ce ofera concurenta sa directa!
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Motor rafinat si extrem de economic
Cea mai buna cutie automata din segment
Pret achizitie
Disponibil si in varianta e-208 full electrica
CONTRA
Recomandam varianta de 130 CP
Pret relativ mare al versiunii de top GT Line
Am achizitionat exact acest model:
contra:
spatiul motor nu este vopsit in totalitate, partea din dreapta mai deloc, mai ales ca am platit suplimentar pentru vopsea perlata peste 600 eur.
dupa depasirea vitezei de 40 km/h directia devine extrem de rigida si nu are tendinta de a reveni la drumul drept, parca nu ar mai avea servodirectie. Masina ramane virata fie stanga, fie dreapta, situatie ce conduce la o tatala nesiguranta in deplasare cu viteza pe autostrada.
Daca esti intro o curba, dupa ce ajungi la drumul drept masina nu are tendinta de a corecta singura directia de deplasare, ci ramane virata pe directia curbei, situatie ce poate deveni chiar periculoasa. Daca o conduci pe sosele care au gradul legal de inclinare spre dreapta, daca ai virat 1 grad spre stanga, ramane virata si nu are tendinta de a reveni la drumul drept, apoi de a se vira spre dreapta, conform inclinatiei. Concluzie: masina se conduce extrem de greu la viteze peste 40 km/h, ai senzatia ca esti un intr un tractor U650 care merge cu viteza! . Despre suspensie, rigida, zgomotoasa, flanse amortizoare care trosnesc. Nu am condus in viata mea o masina atat de proasta