Si cand spunem acum Tesla in Europa, in 2023, spunem de fapt masina care a “ingenunchiat” intreaga industrie auto europeana, o industrie inganfata, condusa de germani care, in ultimii 5 ani nici macar nu a tinut cont de vorbele specialistilor.
Acestia spuneau ca Tesla urmeaza sa devina cea mai vanduta marca auto din Europa din 2023 ( lucru adeverit!), iar din 2026 americanii se vor “duela” in Europa cu chinezii de la BYD si MG, pentru suprematia primelor top 10 pozitii cele mai vandute masini in Uniunea Europeana.
Si aici vorbim de toate masinile vandute, unde intra si cele pe benzina, diesel, PHEV si cele electrice.
DE CE MODEL Y “DISTRUGE” CONCURENTA?
In primul rand, Model Y nu este doar o simpla masina electrica ci ” a way of life”, adica odata urcat la volanul unui asemenea model, toate masinile concurentei devin rebuturi, pentru ca nu au nici o sansa in fata americanilor.
Versiunea de fata Dual Motor are din start o putere maxima STANDARD de 514 CP si 493 Nm, cifre primite standard de toti clientii care aleg acest model indiferent de culoarea aleasa.
Adica, acest crossover cu linii optice de SUV, cu o greutate la gol de 2 tone, poate ajunge la 100 de km/h in doar 5 secunde si o viteza maxima reala de 230 km/h.
INTERIOR CU 10 ANI MAI AVANSAT DECAT LA ORICE MERCEDES, BMW SAU AUDI!
Poate parea o declaratie fortata, insa acum vorbim de gama Model Y produsa in Germania, care are o calitate de fabricatie superioara modelelor de acum doi ani produse in SUA.
Trecand peste nivelul de asamblare si calitatea materialelor, noul Model Y 2023 are in continuare cel mai avansat interior din lume in acest segment, pentru ca este cel mai simplu si eficient.
Fata de Model 3 Highland, noul Model Y are in continuare cele doua manete in spatele volanului, insa radio-ul online live, functionalitatea tabletei, ergonomia si eficienta sistemului de aer conditionat automat digital si vizibilitatea reala best in class, sunt principalele criterii care fac concurenta depasita din primele momente.
Dupa ce te-ai obisnuit cu functionalitatea tabletei, descoperi zi de zi ca masina ta este singura cu Sentry Mode, singura cu internet integrat cu update-uri OTA rapide, cel mai bun sistem Autopilot din istorie si un sistem de inteligenta artificiala care te atentioneaza ca peste 300 de km este o calamitate si mai bine alimentezi mai aproape pentru a nu intampina probleme.
Si da, aceste dotari sunt oferite standard pentru toti clientii, indiferent de piata!
Mai mult decat atat, masina ta TESLA urmeaza sa-si comande singura piese cand acestea se strica, adica tu nu mai trebuie sa ajungi cu masina la service, sa te certi cu cine stie ce “dorel arogant” care stie el mai bine. Totul se intampla in garantie, online si fara batai de cap.
PRETUL REPREZINTA DECIZIA FINALA!
In momentul realizarii testului, Tesla Romania vindea cu livrare pe stoc aceasta masina cu un pret de 49.360 euro TVA inclus, pret de unde scadem RablaPlus + Referrer si ajungem la un cost real total de 37.360 euro.
Si pentru mai putin de 38.000 euro nu gasesti in acest moment in Romania o masina electrica care are peste 514 CP, spatiu foarte mare si capacitatea de a merge in modul urban, cu o singura incarcare a bateriei, a distantei de 635 km.
Stim ca in Romania inca exista milioane de fani dedicati marcilor germane sau franceze, insa cifrele din Europa arata ca marcile locale au pierdut in fata celor de la Tesla, pentru ca americanii vand mai multe masini.
De fapt, Tesla Model Y a fost vanduta mai bine chiar si decat Dacia Sandero, Peugeot 208 sau VW T-Roc, care sunt masini mult mai ieftine cu motoare termice de 100 CP!
FENOMENUL TESLA
Fenomenul Tesla inca nu a acaparat Romania, cum deja vedem in SUA sau China, insa cu siguranta dupa primul test cu acest Y de 514 CP, intreaga ta conceptie despre masina electrica urmeaza sa fie schimbat pe loc.
Si ca sa intelegi mai bine cat de avansata este Tesla vs concurenta, nu uita ca poti incarca la Supercharger, in toata lumea, aceasta masina in doar 30 de minute, pentru o autonomie de 400 km.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Partea de design interior, e parea voastra ca este reusit, poate cel mult decent, se doreste minimalist si ergonomic, dar nu este. Am fost la un test drive cu ea si sincer, nu impresioneaza prin design, este o masina eficienta, pt o electrica
si materiale? pentru ca toti se plangeau ca arata ca un Dacie?
Autonomie de 635 km pt 38k EUR? Am încercat sa găsesc aceasta noua configurație la prețul prezentat, dar mi-a fost imposibil… Pe site-ul Tesla autonomia e tot 533 km.
In plus, fondurile rabla s-au terminat pe anul acesta, iar de la anul s-ar putea sa nu mai existe pt Tesla, deci prețul de 38k ridica multe semne de întrebare. Ar fi interesant dc ați prezenta când ar putea fi comandat noul model de exemplu… Și prețul corect. Eventual și câteva din dezavantaje, gen costul ridicat al asigurării și faptul ca autonomia este “măsluita” din soft (eventual dacă s-a schimbat ceva în acest sens cu noul model). Nu contest ca mașina prezintă multe avantaje și ca este o mașină intriganta, care stârnește interesul.
Salut. Am o Tesla model s 2018, 75D ,autonomie reală 350-400 km și într-adevăr acum câteva luni ofertele de asigurare casco aveau preturi ireale (4500 – 5500 euro pe an). Ieri am făcut o poliță full casco însă cu 5000 lei pe an plătibilă in 4 rate la Allianz. Deci se poate.
533km autonomie cu roti pe 20. Cu roti pe 19 autonomie 565km. Info de pe site Tesla. Nu stiu de unde au scos 635km, probabil exclusiv oras la viteze legale.
Când vulpea n ajunge la struguri zice ca sunt acri! Romanii comentează la orice fie lucruri bune sau proaste,ei se pricep. Aia care au avut bani sa și cumpere un Y au fost niște prosti(câteva milioane). Mai bine un 2. 0 tdi la 40.000 nu? N are 600 are doar 500 autonomie??? Aaaa ,e proasta mașina! Are doar 5 stele la siguranță??? Aaaa dacă o lovești puțin e dauna totala! Nu se strica și nu schimbi ulei și filtre niciodată? Aaaa dar bateria… cat costa bateria??? Se schimba după 16 ani? Aaaa dar ma plictisesc de ea…. Și tot asa și tot asa… Concluzie: nu va luați cea mai avansata și sigură mașina din lume în acest moment raportat calitate preț . Cele chinezești sunt mai ieftine. Apropo programul rabla se refera la mașini peste o anumita valoare nu sub 50000. Hai pa
Rabla plus s-au terminat. La anul guvernul nu mai subvenționează mașinile peste o anumită sumă – tesla de exemplu. De unde ați scos acel preț din titlu?
O baga fara discutii pentru vanzarile Dacia!
Tot articolul de mai sus pare platit de catre Tesla. Model Y este doar o masina medie fara nici o pretentie premium. Cat despre Mecedes sau BMW, calitatea este cu mult peste Tesla. Sa nu mai vorbim de trenul de rulare, foarte primitiv si pt care TUV respinge in Germania pana la 20% la inspectia periodica. Deci nu sunt toatevpe roz..
E un articol disperat al celor de la Tesla.
Mai vedem cum stau lucrurile peste 2-3 ani când vor cotropi chinezii piața auto.🤠