Acestia au parcurs in doar 4 luni peste 50.000 de km cu modelul de fata dupa care acesta a fost complet dezmembrat pentru a se vedea uzurile diferitelor componente.
Rezultatul a fost unul putin asteptat de intreaga presa germana, respectiv modelul Auris Hybrid este cea mai fiabila masina testata in intreaga istorie a celor de la AutoBild Germania.
Cu aceste detalii in fata incepem un test drive care se anunta interesant prin simplu fapt ca masina hibrida a celor de la Toyota este ajunsa la maturitate ( acum testam generatia II de Auris Hybrid), o masina care este comercializata nu doar pentru fanii ecologisti ci chiar si pentru cei care doresc sa renunte la modelele diesel.
CAROSERIE
Fata de cunoscutul Auris cu motoare pe benzina si diesel acest Hybrid nu prea difera cu mare lucru.
Un ochi avizat are sanse sa sesizeze o noua grila a radiatorului si un nou set de jante din aliaj dedicate modelului cu doua motorizari din acest test.
La interior plasa de bord este identica cu singura diferenta sesizabila in zona consolei centrale care integreaza acum micutul joystick imprumutat de la fratiorul Prius III.
De asemenea si cele trei butoane ale sistemului hibrid sunt de factura noua la acest interior in comparatie cu un Auris de volum. Calitativ masina este foarte buna, respectiv plansa de bord este construita dintr-o spuma poliuretanica de buna calitate, iar fetele de usi si scaunele au o noua ergonomie.
DE CE ESTE FIABIL UN AURIS HYBRID?
In primul rand pentru ca intreaga componenta tehnica este identica cu cea a lui Prius III, o masina de clasa mica recunoscuta pe toate continetele drept una dintre cele mai bune la capitolul rezistenta in timp.
Motorizare pe benzina cu injectie clasica multipunct de 1.8 litri dezvolta o putere maxima de 99 CP si 142 Nm, motor care se produce la Toyota de decenii bune fara prea mari surprize.
Acest motor pe benzina are o distributie pe lant si functioneza conform principiului Atkinson, respectiv este relativ lenes in raspuns insa fiabil si foarte economic.
Auris Hybrid este fiabil si pentru ca utilizeaza aceelasi motor electric al lui Prius, un agregat care ofera o putere maxima de 82 CP si un moment motor de 202 Nm incepand cu zero rotatii.
Motorul electric functioneaza la o putere de 202 V si are un consum de 1.31 kw/h.
In total cele doua motorizari ofera o putere maxima reala la roata de 136 CP, putere suficienta pentru a propulsa fara probleme masina celor de la Toyota.
CAT DE PUTIN CONSUMA AURIS HYBRID?
Asa cum spuneam mai demult intr-un test cu o alta versiune a masinii de fata consumul mediu afisat pentru acest Auris Hybrid intr-un Bucuresti de iarna si extrem de aglomerat a fost de 5.8 litri.
De fapt mai pe scurt putem spune ca masina de fata consuma in mod real mai putin decat o face o Dacia Logan 1.5 dCI pentru simplu fapt ca sistemul hibrid alterneaza cele doua motorizari intr-un mod inteligent si eficient.
Tot ca o remarca putem spune ca intr-o zona extrem de aglomerata cum sunt prea multe in Capitala noastra masina aceasta consuma ZERO benzina pentru ca atunci putem activa modul Electric Vehicle.
Daca acumulatorii sunt incarcati masina de fata poarte parcurge o distanta de peste 5 km in modul EV, distanta care in mod real poate sa fie atinsa chiar si in 1-2 ore.
DE CE SA CUMPARAM UN AURIS HYBRID?
In primul rand pentru ca este cea mai fiabila masina din clasa sa fie ca ne raportam la piata din Europa, cea din SUA sau cea din Asia.
Pur si simplu la acest capitol chiar si germanii au fost nevoiti sa se aplece cu repsect in fata lui Auris.
De asemenea un alt motiv este cel al consumului extrem de mic al masinii, consum care este de benzina combustibil mai ieftin decat motorina.
Pentru ca are o garnatie completa data de Toyota Romania atat pentru partea tehnica cat si pentru sistemul de acumulatori.
PRO
Imagine de marca
Cea mai rezistenta masina din clasa sa
Valoare mare de revanzare
Pret de achizitie mai mic decat cel al lui Prius
Comportament rutier mai rafinat decat la un Auris diesel
Suspensie bine gandita
CONTRA
Pret versiune de top
Mentalitatea romaneasca care inca nu intelege masinile hibride