Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu cea mai buna masina compacta premium! BMW 118d Pachet M ZF8 Plus 2018

Multi fani BMW au mentionat ca actualul Seria 1 a avut un start ratat din cauza design-ului frontal al masinii in momentul lansarii sale internationale, lucru care, din fericire nu prea a contat la capitolul vanzari.


Spunem aceasta in ciuda faptului ca masina de fata are un facelift exterior care a “indulcit” optica frontala a masinii, insa adevarul este ca BMW Seria 1 ramane si in acest an, una dintre cele mai bune, daca nu cea mai buna masina compacta premium din lume.

Pentru a argumenta acest lucru, mentionam faptul ca acest model are o calitate de fabricatie peste cea a unui Mercedes Clasa A, insa la acelasi nivel cu actualul Audi A3. Materialele plansei de bord sunt de nota 10, bavarezii folosind cea mai buna spuma poliuretanica a momentului.

Un alt detaliu greu de concurat, este componenta tehnica, BMW Seria 1 ramanand singura compacta veritabila cu tractiune pe puntea spate, solutie apreciata de fanii masinilor premium, chiar daca 90% dintre compacte sunt doar tractiuni cu motoare transversale.

Aici, fanii BMW mentioneaza ca solutia motor longitudinal si tractiunea spate, sunt singurele criterii pentru care Seria 1 NU ARE CONCURENTI in acest segment, in ciuda varstei sale.

DESIGN


Noua generatie Seria 1 poarta numele de cod F20 si acest lucru inseamna ca aceasta masina utilizeaza o platforma tehnica in mare parte indentica cu cea a lui Seria 3 F30, care ramane si in prezent cea mai dinamica berlina de clasa medie din lume, oricate A4-uri sau Clasa C lanseaza concurenta.

Caroseria actualei generatii este in mare parte asemanatoare cu cea a generatiei precedente, adica o masina 2+2 dedicata doar pentru doua persoane si doar in caz de urgenta pentru inca doua, pe bancheta din spate.

Spatiul interior este extrem de bine gandit pentru cei din fata, pozitia la volan fiind una tipica BMW, adica extrem de joasa, tipica unei masini sport.


De partea cealalta a baricadei, Audi A3 nu este decat un VW Golf premium, iar Mercedes Clasa A nu este decat o compacta bazata tehnic pe actuala generatie Renault Megane.

TEHNOLOGIE

Sub capota masinii de fata se ascunde un motor diesel de generatie noua, care are doi litri si 150 CP. Evident acesta echipeaza versiunea 118d, fanii modelelor sport fiind indrumati spre un 130i sau chiar un diesel in versiunea twin turbo, de peste 200 CP.

Acest motor de 150 CP poate parea slab la capitolul performante, insa nu trebuie uitat faptul ca un Seria 1 este mult mai usor decat un Seria 3 F30, respectiv versiunea de fata are performante mai mult decat banale.

Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 8.1 secunde si o viteza maxima de 220 CP.

Un alt motiv pentru care aceasta masina are performante de top, este transmisia ZF8 Plus, care are functia coasting si care este fara doar si poate, cea mai buna cutie automata din segmentul compact.


De fapt, este aceeasi cutie gasita pe toate modelele BMW de top cu peste 300 CP, in timp ce concurenta de la Audi si Mercedes utilizeaza transmisii secventiale, banale pentru modele concurente cu acest Seria 1.

CONSUM RECORD

Masina din acest test este un 118d care nu are transmisia xDrive, masina avand doar tractiune clasica pe puntea spate. Acest lucru inseamna ca vom avea un consum de motorina best in class, indiferent de conditiile de trafic.

Intr-un Bucuresti aglomerat, acest BMW consuma in medie doar 5.8 litri cu sistemul de aer conditonat activat, iar cand iesim in afara orasului, consumul poate scadea pana undeva in zona de 3.5 litri, cand viteza de deplasare este in limitele lagale.


Pe autostrada, la peste 130 de km/h, consumul creste pana la 5.0 litri pentru 100 de km, adica cu un plin poti atinge o autonomie reala chiar si de 1.000 km, cu o singura alimentare.

CONCLUZIILE AUTOLATEST 

In ciuda faptului ca Seria 1 are cativa ani de cand este pe piata, aceasta continua sa ofere cel mai bun dinamism. Pachetul M aduce o suspensie rigida extrem de agila si o valoare mai mare de revanzare.

Motorizarea diesel are doar 150 CP, insa cand este cuplata la celebra transmisie ZF8 Plus, masina ofera performante de top indiferent de situatie.

Valoarea pe piata a lui Seria 1 a ramas constanta, pentru ca este o masina realmente premium, un Seria 3 in miniatura, loc unde concurenta sa directa doar tinde spre aceste caracterisitici, insa nu ofera decat o tehnica banala.

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie de top

Cea mai buna cutie automata din segment

Tren de rulare Pachet M extrem de dinamic

Consum extrem de mic

Valoare de revanzare

 

CONTRA

Pret relativ mare de achizitie

Vizibilitate spate mediocra

Lipsa sistem de navigatie si camera video pentru masina de test

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente