Acesta se numste BMW X2 si nu este nimic altceva decat o platforma de X1, care are acum o caroserie mult mai compacta, realizata exclusiv pentru un segment de clienti care nu vor sa conduca un SUV de clasa medie, in marile orase aglomerate ale Europei.
Rezultatul este un crossover compact, care are menirea de a concura de la egal la egal, modele precum Mercedes GLA sau Audi Q3, deja vandue cu succes.
Masina celor de la BMW este, in schimb, mult mai dinamica, pentru ca are o platforma tehnica care este gandita si pentru motoare de peste 300 CP, iar garda la sol mai mare decat cea a unui Q3, permite masinii un comportament rutier bun, chiar si cand iesim in afara soselei.
CUM SE CONDUCE NOUL X2?
La prima vedere, modelul pare un SUV banal, insa caroseria cu o inaltime mai mica si setarile diferite ale trenului de rulare, pemit masinii celor de la BMW un comportament rutier mult mai dinamic decat cel al concurentei sale directe.
Pe scurt, avem de fata cel mai sportiv crossover de clasa compacta din Europa.
Un alt motiv pentru care masina de fata este una realmente sportiva, este faptul ca avem o echipare standard cu o transmisie manuala cu 6 trepte, realizata de ZF.
La interior, masina are o plansa de bord cu foarte multe elemente intalnite la fratiorii sai Seria 2 Active Tourer, adica consola centrala destul de inalta, pentru a facilita aparitia unor spatii de depozitare in plus.
Sistemul de navigatie tip tableta este central si ofera o utilizare facila, in ciuda faptului ca modelul din acest test, nu avea diagonala cea mai mare.
MOTORIZARE B47C20U0 SI CUTIE MANUALA ZF
Sub capota masinii se ascunde diesel-ul clasic BMW, care se numeste acum B47C20U0, pentru ca vechea generatie N47 nu se mai produce de cativa ani pentru masinile BMW.
Noul motor este mult mai silentios in utilizare si ofera o distributie complet schimbata, pentru cei care se tem de vechile probleme ale generatiei precedente de motoare.
Versiunea X2 18d ofera o putere de 150 CP, care sunt mai mult decat suficienti pentru o masina corssover cu o greutate la gol de 1550 kg.
Acest motor ofera un cuplu de 350 Nm, incepand cu o turatie de 1.750 rpm, performante foarte bune pentru o motorizare diesel, cu o putere maxima de doar 150 CP.
Cu noua cutie manuala cu 6 trepte, masina este capabila sa atinga o viteza maxima de peste 210 km/h si o repriza de la 0-100 de km/h in doar 9.2 secunde.
CONSUM REAL DE COMBUSTIBIL
Consumul real de motorina al masinii de fata este, din pacate, mai mare in mediul urban, fata de cel al unei versiuni cu transmisie AT8, pentru simplul fapt ca traficul din Bucuresti este unul complet atipic si nu permite folosirea constanta a sistemului Stop&Start.
Cutia automata Aisin cu 8 trepte este mult mai eficienta in marile orase. De asemenea, noua transmisie ZF are o timonerie complet diferita fata de cea a unei cutii manuale Getrag clasice BMW.
In mediul extraurban, noul X2 a consumat in medie doar 5.4 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, cifra de admirat pentru o masina cu transmisie integrala xDrive.
PRO
Motor diesel rafinat si economic
Transmisie xDrive best in class
Calitate de fabricatie
Caroserie compacta insa si spatioasa
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Pret de achizitie
Cutie manuala ZF diferita fata de cea Getrag