Este vorba de noul model Honda HR-V care se bazeaza tehnic pe modelul de clasa mica Jazz 2015.
Noua masina vine sa intregeasca gama SUV a marcii care este reprezentata de ani buni de modelul CR-V testat si de echipa Autolatest AICI.
CE ESTE UN HR-V SI CINE SUNT CONCURENTII SAI?
In primul rand vrem sa punem fata in fata doua masini care sunt produse de catre doi constructori din aceeasi tara, respectiv Japonia. Asadar, concurentul sau direct fara doar si poate este noua Mazda CX-3 lansata in Romania acum ceva vreme si care ofera in prezent cea mai buna solutie pentru un crossover lifestyle cu reale pretentii de masina premium.
Noul HR-V este dezavantajat din start prin simplu fapt ca este construit pe baza tehnica a lui Jazz, masina de oras care nu a avut nicioadata un comportament rutiere dinamic.
De partea cealalta noua Mazda CX-3 este o masina dinamica cu reale pretentii de masina sport cu multe elemente tehnice care ne duce cu gandul al segmentul premium.
Pe scurt cele doua masini sunt extrem de diferite datorita conceptiei lor diametral opuse, Honda avand un interior mult mai spatios insa care are probleme serioase la capitolul calitate de fabricatie, materialele din care este realizata plansa de bord ne aduce repede cu gandul la o masina din categoria low-cost precum Dacia sau chiar si masinile utilitare.
Platicul solid de slaba calitate reprezinta un dezavantaj clar al lui Hond cand este pusa imn fata unui CX-3 de ultima generatie care are multe elemente de top intalnite la masinile premium.
Mazda CX-3 are un sistem de navigatie eficient, un sistem HUD si multe elemente de siguranta activa care din pacate nu se regasesc la Honda. Pur si simplu noul HR-V este un produs LOW-COST cand este comparat cu masina celor de la Mazda.
MAZDA ARE CEL MAI BUN MOTOR PE BENZINA!
Spunem aceasta pentru ca motorizarea 2.0 Skyactiv de 120 CP este si va ramane unul dintre cele mai bune motoare pe benzina cu puteri maxime mai mici de 150 CP din Europa.
De partea cealalta Honda a dezvoltat un nou motor de 1.5 litri care ofera o putere maxima de 130 CP, putere mai mare cu 10 CP decat cea oferita de CX-3 care din pacate in realitate nu ajuta masina celor de la Honda.
Motorizarea 2.0 Skyactiv de 120 CP este mult mai performanta fata de cea a lui Honda si ofera de asemenea si un consum mediu de benzina mult mai mic.
La capitolul performante noua Honda HR-V ajunge la 100 de km/h in doar 10.2 secunde ( aceelasi nivel cu Dacia Logan 01.09 TCe) in timp de Mazda CX-3 atinge aceeasi viteza in doar 8.9 secunde.
Performantele superioare ale masinii celor de la Mazda se datoreaza motorizarii Skyactiv care are un raport de compresie mai mare si a sistemului i-Eloop care recupereaza din energia cinetica produsa.
COMPORTAMENT RUTIER
Ambele masini sunt construite pentru a face viata soferului fericita in orasele aglomerate prin utilizarea unor transmisii manuale eficiente, insa si aici Mazda este cu o clasa peste Honda pentru ca este singura care are o suspensie dinamica si exacta la nivelul unui BMW X1 cu transmisie pe puntea fata.
Optional CX-3 poate sa primeasca si o transmisie integrala de ultima generatie care implica si echiparea masinii cu o punte spate multi-link extrem de bine gandita. Honda nu are decat o punte spate de Jazz, adica o punte spate rigida care fie este confortabila pe anumite sosele fie este zgomotoasa si mai putin exacta pe drumurile tipice din Romania.
Tot la capitolul rafinament Mazda ofera pe acest motor optional o transmisie automata clasica cu 5 rapoarte, cutie rafinata si eleganta in utilizare pentru ca este aceeasi care echipeaza gama CX-5 si Mazda 6.
Honda HR-V nu are decat optiunea pentru o transmisie cu variatie CVT care nu este rafinata si ofera un feeling de automobil submotorizat atunci cand masina este in modul kick-down.
CONCULZIILE AUTOLATEST
Echipa Autolatest recomanda achizitia fara menajamente a modelului Mazda CX-3 in detrimentul lui Honda HR-V pentru ca CX-3 este o masina mult mai performanta si ofera o calitate de fabricatie multe peste cea a lui HR-V.
Honda HR-V 2016 este un crossover corect pe aceasta piata, insa cand este comparat cu Mazda se vede invins la toate capitolele.
Motorul pe benzina de 1.5 litri este prea slab si nu primeste decat o transmisie CVT care nu este iubita in Europa, iar materialele de slaba calitate au pecetuit soarta sa.
Mai mult decat atat Mazda CX-3 este construita in Japonia in timp de Honda HR-V este construita in India, detaliu care nu este neaparat un lucru bun cand vorbim de componenta fiabilitate.
Si in plus fata de toate acestea Honda este si mai scumpa cu aproape 3.000 euro decat modelul Mazda in versiunea sa de baza!