Este vorba de noua generatie de modele BMW Seria 7 care parta numele de cod G11 si mai vechiul Audi A8 care recent a primit un amplu facelift exterior.
DESIGN
Asa cum era de asteptat noul BMW Seria 7 vine pe un segment premium extrem de disputat cu un design conventional in comparatie cu generatie E65.
Acum germanii nu s-au mai jucat cu designul masinii si au dat nastere unei limuzine cu o linie conventionala special realizata pentru a concura modele precum Audi A8 insa si noua generatie de modele Mercedes Clasa S.
Acesta din urma detine de mai bine de 4 decenii prima pozitie in acest segment indiferent de ceea ce dezvolta BMW sau Audi.
Concurentul lui BMW se numeste A8 si este o masina care a ajuns la maturitate pentru ca acesta este ultimul facelift aplicat marelului A8.
La exterior noile blocuri optice aduc in premiera farurile cu LED adaptive, iar in partea din spate stopurile au acum o linie cromata care uneste cele doua blocuri optice.
INTERIOR
Noul BMW G11 este o masina revolutionara pentru germani pentru ca bavarezii ofera in premiera un sistem multimedia de ultima generatie poate sa fie actionat fara atingerea unui display. Este vorba de cateva comenzi pe care soferul le poate face in dreptul unui senzor montat in zona aeratoarelor centrale.
Tot noua este si instalatia de ac care are acum comenzi touch pentru a facilita un raspuns mai prompt al sistemului.
La Audi interiorul este clar conventional pentru ca indicatoarele sunt clasice iar comenzile principale sunt normale. Calitativ noul Audi A8 ramane cea mai buna masina din acest segment, interiorul sau fiind realizat din cele mai bune materiale.
MOTOROIZARI DIESEL EURO 6
Ambele modele de fata sunt echipate cu motoare diesel insa BMW 730d are un 6 in linei de trei litri care ofera o putere maxima de 25 CP si 620 Nm , in timp ce Audi vine cu o motorizare V8 TDI de 4.2 litri care este capabila sa ofere o putere maxima de 385 CP si un moment motor de 850 Nm.
Ambele masini sunt echipate cu aceeasi cutie de viteze automata semnata de ZF, transmisie care are 8 rapoarte insa care este mai incisiva la BMW.
Puterea maxima mai mare a lui Audi anuleaza acest avantaj si permite masinii din Ingolstadt sa fie cea mai buna in comparatie cu ceea ce ofera BMW.
Reprizele sunt mai bune la Audi, iar greutatea la gol a ambelor modele este la aceeasi nivel pentru ca Audi are o caroserie din aluminiu iar BMW utilizeaza multe elemente din carbon.
Fanii BMW vor spune ca un concurent de seama pentru acest A8 4.2 TDI este versiunea 740d echipata cu aceelasi motor L6 insa care este tripul supraalimentat pentru a dezvolta o putere maxima de peste 350 CP insa aceasta versiune inca nu si-a facut aparita pe noul Seria 7.