Daca in anii 90 BMW arunca pe piata un model Seria 8 E31 care avea sa fie produs intr-un numar foarte mare, Mercedes avea in gama un SL extrem de puternic (SL600 cu motor V12 de 6.000 cmc) si apreciat de clientii din SUA.
Timpul a trecut si castigatorul in aceasta competitie ( Seria 8 vs SL) a fost indiscutabil modelul SL al celor de la Mercedes, el fiind produs in continuare inca cativa ani in aceeasi forma.
Clientul clasic de masini sport germane a ales tot timpul masina celor de la Mercedes pentru simplu fapt ca este mai prestigioasa in orice imprejurare, chiar daca BMW a demonstrat ca produce masini mai sportive si care se adreseaza celor care au nevoie de senzatii in spatele volanului.
BMW i8 vs Mercedes AMG GT-S
Acum in anul 2015 BMW are pe piata un succesor al lui Seria 8 care se numeste in schimb i8, si care este de fapt un supercar complet hibrid. Acesta este echipat cu un motor termic cu doar 3 cilindri in linie turbo de 1.5 litri si cu un propulsor electric extrem de puternic (96 kw si 250 Nm). In total cele doua motorizari permit masinii lui BMW sa atinga 100 de km/h in doar 4.4 secunde, iar viteza maxima este anuntat la o valoare de 250 km/h limitata electronic.
Concurentul sau in gama celor de la Mercedes se numeste simplu AMG GT, si este de fapt prima masina produsa de catre departamentul de casa AMG.
Aceasta este o sportiva pur sange care vine echipata standard pe versiunea GT-S cu un motor V8 TwinTurbo de 4 litri care dezvolta o putere maxima de 510 CP si un moment motor de 650 Nm.
Transmisia lui GT-S este una clasica 7G-Tronic Plus care schimba rapoartele extrem de rapid in comparatie cu aceeasi transmisie care echipeaza un banal E350 Bluetec.
MOTORIZARI DIFERITE REZULTATE DIFERITE
Daca BMW i8 este complet hibrid nu poate decat sa-i faca fericiti pentru cei care vor o masina fara taxe si care sa polueze cat mai putin mediul inconjurator, insa adevaratii proprietari de masini GT doresc putere maxima cat mai mare si un rafinament all around cat mai bun.
Aici Mercedes puncteaza cu brio pentru ca noul motor V8 de 4 litri este deja Euro 6, este extrem de rafinat si nu in multe cazuri extrem de economic daca ne uitam la puterea maxima dezvoltata.
AMG spune ca o asemenea sportiva consuma in oras doar 12.2 litri pentru fiecare 100 de km, iar in mediul extraurban doar 7.7 litri. Coroborat cu un rezervor de 65 litri masina este capabila a parcurge fara probleme 600 de km.
BMW are un rezervor mai mic de 42 litri insa consumul afisat pentru i8 este de 2.1 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
In mod normal cu un stil de conducere sportiv masina celor de la BMW nu are nici o sansa sa se apropie de cifra de consum anuntat oficial pentru simplu fapt ca motorul mic de 1.5 litri turbo trebuie sa lucreze in forta pentru a da performantele scontate, si toata lumea stie ca motorizarile mici care fac parte din trendul downsizing sunt mari consumatoare de benzina in zona rosie a turometrului.
CONCLUZII
Ambele masini sunt standarde de top ale tehnologiei germane de avantgarda, insa fara doar si poate masina cea mai dorita dintre cele doua ramane AMG GT-S.
Spunem aceasta pentru ca suna ca o masina sport V8, pentru ca merge ca o masina sport GT si nu in ultimul rand pentru ca este o masina pur sange GT.
De partea cealalta BMW i8 este in avantgarda industriei auto germane prin utilizarea unui sistem hibrid de ultima generatie care dezvolta in total o putere maxima de 362 CP, insa sistemul hibird nu prea se preteaza unei masini sport conform pentalitatii clientilor de automobile scumpe GT.
Daca vrei o masina eco poti sa-ti cumperi fara probleme un Prius de ultima generatie. Daca vrei performante alege tot timpul un V8 sanatos de peste 500 CP.
De fapt aici ( BMW i8) inca nu putem sa vorbim de un GT veritabil pentru ca exista modele dedicate precum concurentul de la Mercedes mult mai conventional si mult mai atractiv din toate punctele de vedere.
Un alt dezavantaj al lui BMW i8 este si pretul de achizitie de peste 130.000 euro, masina care este mai ieftina decat un AMG GT insa care nu are imaginea in acest segment fie ca vorbim de piata din Europa sau cea din SUA.
Economia de combustibil in aceasta clasa de masini sport este irelevanta, iar clientii care pot sa-si cumpere un asemenea GT nu se uita nicioadata la consumul real de benzina.
Si nu in ultimul rand este greu sa platesti peste 130.000 euro pe o masina care are o motorizare cu 3 cilindri si o capacitate a motorului de 1499 cmc.
BMW i8 Mercedes AMG GT-S
Motor L3- 1499 cmc V8-3982 cmc
Putere 362 CP 510 CP
Moment motor 570 Nm 650 Nm
Cutie Aisin 6 trepte Mercedes 7 trepte
0-100 km/h 4.4 3.8
Vmax 250 310
Consum 2.1 9.4
Sursa: AutoPult