Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive Audi A6 3.0 TDI Quattro 2012-Michelin Primacy 3

In plus fata de aceasta noua anvelopa Primacy 3 reprezinta de asemenea si un foarte bun exemplu de anvelopa care este in masura sa ofere pe langa performante de top in special cand soseaua este uda cat si un capacitatea de a reduce consumul de combustibil pentru masinile performante.

Primacy 3 si noul Audi A6 2012

Una dintre cele mai placute surprize din partea celor de la Michelin a fost testarea in conditii de trafic normale din Romania si Bulgaria a noii anvelope care a echipat modelul premium Audi A6.

Echipa Autolatest a testat in trecut generatia precedenta a lui A6 echipat cu anvelope Continental si putem spune fara menajamente ca noul produs al celor de la Michelin ofera prestigiu masinii din Ingolstadt.

Comportamentul rutier a lui A6 Quattro pe o sosea uda atinge cote inalte daca tinem cont de faptul ca noul Primacy 3 nu este o anvelopa foarte scumpa pentru un asemenea model. Sistemul de tractiune integral a celor de la Audi face minuni pe ud si demonstreaza din noua ca siguranta activa este un domeniu foarte important pentru cei care doresc sa conduca masini premiul foarte puternice insa care merg pe sosele de o calitate precara precum sunt cele din Romania.

Audi A6 2012 vs A6 2006

Noul Audi A6 a ajuns la cea de-a treia generatie si reprezinta in acest moment un etalon al segmentului mare unde masina celor de la Audi pur si simplu ofera cea mai buna calitate de fabricatie. Este foarte simplu in acest moment sa spunem ca un Audi A6 este superior calitativ unui BMW Seria 5 F10 sau a unui Mercedes Clasa E, modele care reprezinta principalii concurenti pe toate pietele.

Din punct de vedere optic noul A6 este un Audi care se integreaza clar in gama celor de la Audi insa care sufera asemenea modelelor A4 si A8 de o imagine care induce fara probleme confuzii. Design-ul esxterior al lui A6 este prea apropiat de cel al lui A4 sau de cel al fratiorului mai mare A8, detaliu care face alegerea unui A8 din ce in ce mai grea in favoarea lui A6.

Doar specialistii sau fanii marcii sunt in masura sa diferentieze in trafic un A6 de un A8 si acest lucru nu este bine pentru imaginea companiei care se vede pusa in fata unei alegeri destul de grea a clientilor.

La interior lucrurile sunt asa cum ne-am asteptat respectiv modelul A6 aduce multe detalii de la fratiorii mai mare A7 si A8, iar singurul castigat este clientul final care conduce o masina mai ieftina cu un design identic. Aceeasi problema a fost sesizata si la concurentii BMW care au probleme cu design-ul interior al masinilor Seria 5 si Seria 7, ambele aproape identice ca materiale si optica.

Mercedes este singurul care a decis sa diferentieze Clasa E de Clasa S si acest lucru se vede foarte clar la capitolul vanzari unde cei din Stuttgart continua sa fie pe prima pozitie in Europa de Vest si SUA.

Motorizare

Daca in trecut am criticat zgomotul amenintator al motorului V6 de trei litri al celor de la Audi, acum putem sa stam linistiti deoarece inginerii Audi au modificat complet acest motor care are un rafinament mult superior modelului precedent. La interior pur si simplu motorul nu-si mai face simtita prezenta fapt care duce acest A6 3.0 TDI direct intr-un segment de rafinament dominat clar de BMW si Mercedes.

Pe sosea noul motor ofera cei 245 CP liniar si extrem de exploziv atunci cand se forteaza nota fapt care promoveaza aceasta limuzina drept una realmente sportiva.

Evident in ciuda eforturilor Audi motorul V6 de 245 CP nu este mai performant sau mai rafinat decat magnificul 6 in linie al lui BMW, insa se vede clar superior motorului oferit de Mercedes. Acesta din urma este usor mai puternic insa pierde la capitolul rafinament in fata lui BMW si Audi.

Consum

Masina din acest test drive cantareste la gol peste 1.8 tone si este echipata cu o transmisie automata ZF cu 8 rapoarte, detalii care anuntat un consum mediu destul de mare in comparatie cu ceea ce anunta constructorul.

Pe parcursul a 350 de km am reusit sa scoatem un consum mediu extraurban de 8.1 litri pentru fiecare 100 de km. In mediul urban masina consuma in medie 14 litri/100 de km.

Aceste cifre pot parea mari insa nu trebuie sa uitam ca si modelel concurente se situeaza in aceeasi plaja de consum, Audi fiind dezavantajat de transmisia integrala Quattro care aduce un consum mediu cu pana un litri mai mare.

Concurenta

Audi A6 este o masina de ultima generatie din partea celor de la Audi si reprezinta un succesor de seama pentru precedenta generatie. Fata de aceasta noul A6 este mai mare, mai buna calitativ si de ce nu mult mai confortabila. In comparatie cu modelele concurente A6 este clar mai sportiv decat un Mercedes Clasa E insa nu se ridica la nivelul lui BMW Seria 5 F10.

La capitolul confort Mercercede continua sa fie best in class insa din pacate se situeaza in spatele lui BMW care a reusit sa ofere atat un comportament sportiv cat si un comportament extrem de rafinat. 

Calitativ noul A6 este cel mai bun calitativ iar valoare de revanzare va atinge cote inalte asemenea masinilor celor de la Mercedes.

PRO

Calitate de fabricatie best in class, motor diesel TDI rafinat si puternic, transmisie integrala Quattro rafinata si eficienta, gama de motorizari de top inclusiv noul TFSI de trei litri.

CONTRA

Imaginea masinii este fada si se aseamana prea mult cu cea a lui A4 si A8, motorul diesel este puternic insa parca am fi vrut sa conduce un TDI de 313 CP, toate dotarile interesante in acest segment sunt optionale, pret foarte mare de achizitie al echipamentelor optionale.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente