Putina lume stie de fapt ca modelul Koleos este o masina care se construieste in Coreea de Sud in uzinele Samsung Motors, companie care face parte din Alianta Renault-Nissan.
Modelul lor se importa in Europa sub numele de Koleos si este comercializat si pentru piata din Romania, iar principala caracteristica a sa este o fiabilitate mult peste produsele made in EU.
TEST CU NOUL RENAULT KOLEOS 2015
Noul Koleos 2014 este un SUV in toata puterea cuvantului, respectiv are o caroserie spatioasa si extrem de bine gandita pentru comfortul pasagerilor iar nivel de echipare este mult peste media concurentei germane.
Inca din primii km nu putem sa nu observam faptul ca acest Renault are o tenta de masina premium, atat din punct de vedere al calitatii de fabricatie cat si al feeling-ul general de masina cu pretentii.
Comfortul interior este mult superior orcarui model Renault din actuala gama pentru Europa, pasagerii fiind inconjurati de tehnologie de ultima generatie si un know-how francez de cea mai buna calitate cand vorbim de comfort in general.
Masina aceasta nu arata premium deloc, insa dispune de multe elemente tipice intalnite doar la masinile cu pretentii din aceasta clasa, masini care au preturi de achizitie mult peste 40.000 euro.
CALITATE DE FABRICATIE
Noi cei de la Autolatest am privit toate masinile la acest capitol din doua puncte de vedere, cel al calitatii de fabricatie (asamblarea in general) si cel al calitatii percepute ( materialele din care este construit interiorul), iar cand dam un verdict pentru Koleos masina aceasta castiga note foarte bune la ambele capitole.
Fiind un model produs in Coreea calitativ nu avem nici un repros la capitolul asamblare pentru ca toate masinile Coreea sau Japonia primesc note de top indiferent de producatorul lor.
Din punct de vedere al calitatii percepute Koleos se mandreste drept unul dintre cele mai bune SUV-un din segmentul sau datorita utilizarii de materiale premium in intreg interiorul. Plansa de bord este realizata totalmente din spuma poliuretanica de buna calitate asemenea fetelor de usi.
Tapiteria de piele este de aceasta data din piele nu din musamaua clasica denumita de anumiti producatori tapiterie de “piele”.
Asadar, noul Koleos 2015 primeste note maxime la capitolul calitate in ciuda faptului ca masinile Renault nu au fost niciodata considerate premium.
MOTORIZARE dCI EXTREM DE ECONOMICA
Sub capota masinii de fata se ascunde un motor diesel Renault din generatia mai veche care nu poarta titulatura de Energy.
Acest lucru nu este in realitate un dezavantaj pentru ca motorizarea de doi litri dezvolta o putere maxima de 175 CP si se preteaza mult mai bune unei masini din segmentul SUV in comparatie cu motorizarea Energy 1.6 dCI de 130 CP.
Inca de la prima vedere putem sa observam faptul ca motorul de doi litri dezvolta o putere maxima de 175 CP si afiseaza un moment motor de 360 Nm inca de la o turatie de 2.000 rpm.
Pe sosea motorizarea dCI se comporta extrem de rafinat, cuplul motor prezent inca de la turatii de baza permite masinii sa benefecieze de un comportament rutiere satisfacator.
Cuplat la o transmisie automata clasica cu 6 trepte Aisin motorizarea 2.0 dCI da dovada de un rafinament chiar mai bun decat cel al unui VW Tiguan 2.0 TDi sau Opel Antara 2.0 VM Motori.
Antifonarea exemplara a caroseriei si puterea dezvoltata de motorizarea Renault sunt principalele ingrediente in atingerea unui rafinament de top.
CAT CONSUMA IN MOD REAL UN KOLEOS 2015?
La acest capitol trebuie sa spunem ca majoritatea concurentilor sai directi au tecut la motorizare de cilindree mica care in mod real pe masini din acesata clasa consuma mult peste ceea ce spun producatorii.
De vina este masa mare a acestor masini, masa care trebuie pusa in miscare de motorizari mici care la randul lor trebuie sa fie turate excesiv pentru o prestanta buna. Acest detaliu aduce fara discutie la un consum real de motorina mai mare in comparatie cu un motor diesel de cilindree mai mare.
Koleos 2.0 dCI de 175 CP in versiunea cu transmisie automata clasaica consuma intr-un oras precum este Bucurestiul in medie doar 7.4 litri.
Daca iesim in mediul extraurban si parcurgem sosele judetene cu o viteza legala consumul afisat de computerul de bord al lui Koleos afiseaza o medie reala de 4.5 litri.
Acesta cifra este de-a dreptul incredibila daca tinem cont de faptul ca masina de fata are o greutate la gol de peste 1.6 tone, iar transmisia nu este una clasica manuala.
Pentru cei care au un stil de condus aler ( viteze in zona de 80-110 km/h) noul Koleos consuma in medie doar 5.4 litri de motorina, cifra care permite masinii sa parcurga cu un singur rezervor peste 1.000 de km pana la urmatoarea alimentare.
Pe autostrada un Koleos 2015 echipat cu motorizare diesel consuma la o viteza stabilizata doar 6.2 litri.
CUMPARA ACEST MODEL CU UN DISCOUNT AUTOLATEST DOAR PRIN TRIMITEREA UNUI EMAIL PE ADRESA:autolatest@gmail.com.
CONSULTANTA AUTOLATEST ESTE GRATUITA IN ALEGEREA ORCARUI MODEL OPEL, KIA, FORD, DACIA, RENAULT, ISUZU SAU SUZUKI.
PRO
Dotari de top si Made in Koreea
Sistem R-Link eficient
Calitate de fabricatie foarte buna
Suspensie comfortabila
Transmisie 4×4 de origine Nissan X-Trail
Spatiu interior mare
Motorizare dCI de 175 rafinata si economica
Distributie lant care nu se schimba
Cutie automata clasica extrem de eleganta in functionare
CONTRA
Valoare de revanzare
Pret relativ mare al versiunii de top
Depreciere mare in comparatie cu modelele concurente