Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test de consum cu noul Nissan Micra 1.2 CVT 2012

De vina pentru aceasta este evident noua caroserie care ofera un spatiu interior mult mai mare decat cel al modelor concurente cat si componenta tehnica.

Aici lucrurile au fost schimbate extrem de mult fata de vechea Micra prin simplu fapt ca masina a primit doar o singura motorizare si doua transmisii. Varianta diesel a disparut din gama celor de la Nissan datorita eficientei incredibile a motorizarii pe benzina.

DE CE RENUNTA NISSAN LA MOTOARELE DIESEL?

Pentru ca nu sunt eficiente financiar. Cam asa ar putea sa sune un raspuns al fanilor motoarelor pe benzina, insa trebuie sa spunem ca daca japonezii au ales aceasta cale trebuie sa intelegem ca acest lucru a fost realizat in urma unor teste tehnice si nu in ultimul tinand cont de parerea clientilor.

De vina pentru aceasta decizie este si gama de motorizari pe benzina de ultima generatie care ofera un consum atat de mic de benzina incat eficienta unui diesel este oarecum anulata.

MOTORIZARE EFICIENTA

Sub capota masinii din acest test drive se ascunde o motorizare pe benzina de 1.2 litri HR12DDR produs de specialistul Aichi Machine Industry care are doar trei cilindrii in linie. Fata de motorul diesel realizat de Renault si care a echipat vechea generatie de Micra, propulsorul pe benzina de fata este unul extrem de performant si economic.

In urma unui test de peste 1.500 de km din care peste 500 au fost realizati in mediul urban putem spune ca in prezent un motor pe benzina a ajuns sa fie la fel de economic asemenea unui motor pe diesel.

ECONOMIE REALA DE BENZINA

Pe scurt trebuie sa spunem ca in mediul urban consumul unui Nissan Micra de 1.2 litri CVT este de 6.5-7 litri pentru fiecare 100 de km.

Aceasta performanta este una de exceptie daca tinem cont de faptul ca noua generatie de Micra este o masina cu o greutate la gol realtiv mare in compratie cu vechea generatie. Tot aici trebuie sa tinem cont si de faptul ca masina este echipata cu o transmisie CVT de ultima generatie.

In mediul extraurban noua Micra CVT este capabila sa consume in medie 4.2 litri pentru 100 de km in conditiile utilizarii fara menajamente a instalatiei de aer conditionat.

Cu un rezervor plin masina are o autonomie de 500 km in mediul urban si peste 900 de km in cel extraurban.

RETETA SUCCESULUI ESTE TRANSMISIA Xtronic CVT

Un alt motiv pentru care aceasta masina este una extrem de economica este echiparea sa cu o transmisie CVT revolutionara.

Cutia de viteze dispune in premiera mondiala atat de o transmisie CVT clasica si o cutie de viteze manuale cu 2 rapoarte.In viata de zi cu zi in mediul urban lentoarea unei transmisii clasice CVT a fost anulata prin echiparea cutiei cu un angrenaj care ofera un ajutor atunci cand se pleaca de la semafor.

Atunci cand mergem in mediul extraurban cutia de viteze permite parcurgerea a distantelor mari (in ciuda faptului ca masina este o citadina convinsa) fara mari probleme.

In comparatie cu versiunea cu transmisie manuale noua cutie de viteze cu 7 rapoarte permite masinii sa mearga la o viteza de croaziera de 100 km/h cu o turatie extrem de mica de 2.100 rpm. La o viteza de croaziera de 130 km/h turatia creste pana la 2.500 rpm fapt care anunta o scadere a consumului pana undeva in jurul valorii de 4.8 litri pentru 100 de km.

Daca mergem calm cu o viteza de croaziera de 90 km/h si cu aerul conditionat activ autonomia masinii este de peste 900 km in conditia echiparii masinii cu un rezevor destul de mic de 45 litri.

CONCLUZII

Noul Nissan Micra CVT este una dintre cele mai avansate masini din segmentul mic din Europa. Aici amintim cea mai buna transmisie automata din segment si o motorizare pe benzina puternic si economic.

La interior noua Micra este acum o masina spatioasa chiar si pentru patru pasageri si bagajele aferente. Singurul oarecum inconvenient este pretul de achzitie care nu este in nici un caz unul mic insa din toate punctele de vedere unul corect.

PRO

Motor pe benzian puternic si foarte economic, cea mai buna transmisie din segment, spatiu interior mare, echipamente standard complete, tren de rulare exact, valoare de revanzare foarte mare datorita faptului ca avem de aface cu o masina japoneza.

CONTRA

Pretul de achizitie este mare, suspensia este putin confortabila pe drumurile cu denivelari din Romania, antifonare problematica, echipamente complete doar pentru versiunea de top.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente