In ultimii ani, am observat faptul ca toti constructorii de automobile de clasa mini sau mica, incearca sa promoveze agresiv motoarele pe benzina cu 3 cilindri de 1 litru, motoare care acum 10 ani erau revolutionare, insa de ceva vreme avem normele de masurare a poluarii WLTP.
Acestea permit Uniunii Europene sa arate soferilor care este consumul mediu real pe sosea, moment in care toate motoarele cu 3 cilindri pe benzina au suferit serios la consumul real si emisiile de CO2.
Toti stim ca un motor cu 3 cilindri turbo pe benzina NU ARE CUM SA FIE ECONOMIC, mai ales cand este montat pe un crossover sau pe un SUV, insa pentru a remedia aceasta problema a consumului multi au inceput modificarea serioasa a acestor motorizari.
MOTORUL KIA 1.0 T-GDI DEVINE SMARTSTREAM 2022
In urma cu 7 ani testam in premiera prima varianta T-GDI pe Ceed II, masina afisand o putere maxima de 120 CP si un consum decent, pe o caroserie de compacta.
Test dive in premiera nationala cu noua KIA Ceed si motorizarea 1.0 T-GDI 120 CP Euro 6
Acum, in 2022, cei de la KIA au ales sa modifice complet acest motor, prin echiparea sa cu un sistem mild-hybrid care ofera tot 120 CP, insa cuplul sau a crescut de la 172 de Nm pana la 200 de Nm.
In plus fata de acesta motorizare SmartStream are si un alternator, care ofera la randul sau 16 CP si 40 de Nm, adica in total masina putand sa afiseze o putere cumulata de 136 CP si 240 Nm.
CE CONSUM ARE UN STONIC MHEV 7DCT?
Kia a reusit cu acest Stonic electrificat sa anuleze toate criticile aduse motorizarii cu 3 cilindri, la capitolul consum real de benzina, pentru ca acum masina consuma putin la ceea ce ofera pe sosea.
Carcotasii vor spune ca un crossover cu un motor cu 3 cilindri este submotorizat, insa acestia cu siguranta nu au condus masina de fata intr-un regim sportiv pe soselele patriei.
Noi relatam ca am parcurs peste 1.300 de km la bordul lui Stonic si am avut un consum mediu de 6.9 litri, cifra de-a dreptul senzationala, daca tinem cont ca am mers pe autostrada cu sistemul AC pornit pe o temperatura exterioara de 42 grade Celsius.
Cu un plin de 45 litri si un condus retinut, poti parcurge cu noul Stonic facelift 1.0 T-GDI 120 CP GT Line 7DCT aproape 700 de km, insa daca chiar vrei sa bati recorduri, in modul ECO fara sistemul de AC pornit, atunci vei putea atinge o automomie de 800 km.
DE CE STONIC ESTE O SOLUTIE MAI BUNA DECAT UN FORD PUMA ECOBOOST?
Aceasta este intrebarea de baza cand te uiti sa cumperi un crossover modern, insa fara discutii trebuie spus ca Stonic este fabricat in Coreea de Sud si are o calitate de fabricatie superiora unui model Puma de Craiova.
In plus fata de asta, Stonic in versiunea de top, are un sistem MHEV cu functia Sailing si un acumultor de capacitate mare, in timp ce Puma nu este la fel de tehnologizata.
Pe sosea, o Puma 1.0 EcoBoost de 155 CP este mult mai rapida si scumpa, insa Puma in aceasta versiune de putere are un pret de 33.700 euro cu Rabla inclusa, in timp ce un Stonic GT Line cu toate dotarile posibile si cu Rabla inclusa ajunge la un pret maxim de 24.420 euro!
Adica, o Puma de Romania costa cu 9.300 euro mai mult in comparatie cu un Stonic de Coreea de Sud!
Si in final trebuie spus ca masina de fata are o transmisie Kia 7DCT, care are 7 ani garantie sau 150.000 de km, in timp ce Puma are o cutie Getrag Powershift cu o garantie reala de 2 ani fara limita de km.
PRO
Imagine de marca
Calitatea asamblarii foarte buna
Motor T-GDI rafinat si economic
Cutie automata secventiala cu 7 trepte cu functia Sailing
Garda la sol mare in varianta cu jante pe 17 inch
Valoare mare de revanzare chiar si dupa 7 ani
Garantie de 7 ani sau 150.000 km Bumper to Bumper
Performante rutiere superioare unui Ford Puma EcoBoost sau VW T-ROC 1.0 TSI
CONTRA
Pret relativ mare al versiunii de top din acest test drive, insa un pret mic fata de Puma!
Dotarile interesante sunt optionale chiar si la varianta de top GT Line
Lipsa roata de rezerva (in locul sau este acumulatorul!)
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,0 x 84,0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 120/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 200/2000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 7 trepte dublu ambreiaj uscat
Dimensiuni
Lungime (mm): 4140
Latime (mm): 1760
Inaltime (mm): 1485
Ampatament (mm): 2580
Portbagaj: 352-1.155 l
Greutate la gol kg: 1160
Anvelope: 205/45R17
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.4
Viteza maxima (km/h) –190
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.7
Pret
Pret lista cu TVA : 20.936 € Rabla inclusa