Stellantis are in Europa una dintre cele mai economice masini de oras pe benzina, respectiv modelul de volum Citroen C3 facelift 2021.
Despre acest model am mai vorbit in urma cu cateva luni, insa acum realizam, in premiera, un test de consum cu versiunea de top.
Sub capota, masina francezilor are deja clasicul motor 1.2 PureTech de 110 CP si 205 Nm, motor care, din fericire, este cuplat la o transmisie automata clasica Aisin.
CARE ESTE CONSUMUL SAU REAL?
In primul rand trebuie spus ca atat Citroen, cat si Aisin, au reusit sa cupleze cutia clasica AT6 cu motorizarea de 110 CP, adica avem o citadina care poate sa surprinda la capitolul consum real de benzina.
Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, masina lui Citroen a consumat in medie 7-7.5 litri pentru fiecare 100 de km, respectiv consumul este mai mare cu 1 litru fata de cel al versiunii diesel BlueHDI.
Aceasta performanta este datorata transmisiei cu convertizor de cuplu, care reuseste sa fie mult mai eficienta decat o transmisie clasica secventiala cum vedem la VAG DSG, Renault EDC sau KIA-Hyundai 7DCT.
Cand iesim pe autostrada, la o viteza constanta de 130 km/h, vom avea in mare parte acelasi consum cu cel afisat in oras, adica vom avea o autonomie de peste 550 km cu o singura alimentare.
Daca vrei sa mergi si mai economic, trebuie sa mergi pe drumurile europene unde viteza nu depaseste 100 de km/h, loc unde masina de fata consuma chiar si 4.5 litri pentri fiecare 100 de km.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In ciuda varstei destul de inaintate, gama Citroen C3 reusete, cu mici modificari, sa ramana una dintre cele mai bune modele de clasa mica din Europa.
Si spunem asta pentru ca avem cel mai mare spatiu interior in fata, un volum al portbagajului peste media segmentului si o tehnica de ultima generatie.
Cutia AT6 cu convertizor de cuplu este eleganta in utilizare si ofera o rata a fiablitatii mult peste ceea ce gasim la Renault ( EDC Getrag), Ford ( Powershift Getrag), sau gama VAG ( DSG secventiale!).
Cand tragem linie vedem cum PSA ofera un C3 extrem de bine echipat, cu un pret mult mai mic decat cel al lui Peugeot 208, iar motorizarea gasita pe Citroen este chiar si cu 10 CP mai puternica decat cea a fratiorului sau.
PRO
Imagine de marca
Caroserie mai mare decat cea a unui Clio, Polo sau 208
Motor PureTech de 110 CP puternic si rafinat
Cutie automata clasica cu convertizor de cuplu
Tren de rulare confortabil
Pret bun de achizitie
Echipament bogat nivel Shine
Faruri cu LED eficiente
CONTRA
Toate dotarile interesante sunt optionale
Tren de rulare zgomotos cand treci peste denivelari
Spatiu mic in spate
Valoare mica de revanzare
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75.0 x 90.5
Putere maxima CP/KW – rot/min: 110 (81) – 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 205 / 1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 6 Aisin
Dimensiuni
Lungime (mm): 3996
Latime (mm): 1749
Inaltime (mm): 1474
Ampatament (mm): 2539
Portbagaj: 300
Greutate la gol kg: 1090
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.0
Viteza maxima (km/h) –191
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0 – 6.1
Pret
Pret lista cu TVA : 17.000.34 €