Despre acest model urmeaza sa vorbim exact dupa ce vom prezenta faptul ca, in principal, cele mai bine vandute versiuni de Sportage in anii trecuti, au fost cele pe benzina.
Primele doua generatii de Sportage au fost un succes in Europa, pentru ca cei de la KIA au vandut modelul cu o motorizare pe benzina de doi litri, extrem de puternica si extrem de fiabila in timp.
Acum, in anul 2019, vedem cum KIA nu renunta la motoarele pe benzina si ofera un Sportage foarte bun, chiar si cand este comparat cu motoarele concurente din Germania.
CUM SE CONDUCE NOUL SPORTAGE 2019?
Daca toata lumea vrea un Sportage diesel CRDI, trebuie spus ca cea mai rafinata motorizare a masinii de fata este una pe benzina de 1.6 litri, care se numeste G4FJ si care ofera cele mai bune performante ale modelului.
In viata de zi cu zi, motorizarea 1.6 T-GDI este mult mai rafinata decat un diesel CRDI, in ciuda faptului ca si motoarele diesel la KIA au evoluat atat de mult, incat au inceput sa devina o mare problema pentru toti concurentii sai din Europa.
Pentru cei care inca nu stiu cum se conduce un Sportage pe benzina, trebuie spus ca masina de fata are un comportament tipic unui model premium, adica unul extrem de elegant indiferent de conditiile de trafic sau de stilul de condus.
SPORTAGE 1.6 T-GDI ESTE MAI RAPID DECAT UN SPORTAGE 2.0 CRDI MILD HYBRID AT8
Un soc pentru fanii KIA este atunci cand facem o comparatie a performantelor motorizarii de fata, pe benzina, de 177 CP si cea diesel de top, 2.0 CRDI de 185 CP. In orice fel de imprejurare, motorul pe benzina este clar mai performant, fie ca vorbim de viteza maxima sau de repriza de la 0-100 de km/h.
Aceste date arata, din nou, faptul ca cei de la KIA nu mai au nevoie de un motor V6 clasic pe gama Sportage, ca si in trecut, pentru ca acest motor este suficient de performant pentru a face fata chiar si celor mai stringente necesitati, pe soselele din Romania.
Poate, cel mai bine poti sa-ti dai seama de performantele motorului intr-o zona precum Valea Oltului, cu portiuni de drum drept doar de cateva sute de metri sau pe Dealul Negru, unde se vede cu adevarat puterea reala a maisnilor din Romania.
Pe acele zone, motorizarea KIA a demonstrat in modul SPORT un timp de raspuns extrem de rapid si de performante clar superioare unui motor diesel.
CE CONSUM ARE ACEASTA MASINA IN ROMANIA?
In ciuda faptului ca vorbim totusi de un motor cu o putere maxima pe benzina de aproape 180 CP, montat pe un SUV cu o transmisie integrala, avem un consum de benzina clar superior unei motorizari diesel.
Pana in acest moment, eficienta motorizarii de top 2.0 CRDI si cutia automata AT8 nu poate sa fie egalata, insa si de aceasta data KIA a afisat un consum mediu de 9 litri, pentru o distanta de peste 1.000 de km, in conditii de rulare pe autostrazi, cu o viteza medie de 130 km/h si sistemul de AC pornit.
Pe drumurile europene cutia 7-DCT mentine turatia undeva sub 2.000 rpm, adica vom avea un consum real de 6 litri pentru fiecare 100 de km, cifra nu foarte mare daca ne uitam putin si la cifrele versiunilor pe motorina.
Pe scurt, vorbim de un motor care consuma in medie pana la 2 litri mai mult decat o versiune diesel, insa care este mult mai performant si afiseaza un rafinament in utilizare imposibil de atins de motoarele cu aprindere prin compresie.
DE CE MERITA CUMPARAT SPORTAGE 1.6 T-GDI 2019?
Daca esti un sofer care nu parcurge anual peste 20.000 de km cu masina personala, atunci aceasta versiune este cea recomandata pentru tine. Spunem aceasta pentru ca avem de fata cel mai rapid Sportage din Europa, cu reprize de top care pot surprinde chiar si modelele unor marci premium, mult mai scumpe la achizitie.
Transmisia integrala 4WD cu modul Lock este eficienta pe aproape orice suprafata, iar cutia secventiala 7-DCT ofera un comportament extrem de confortabil, 99% din timp, iar cand este nevoie extrem de agresiv, in modul SPORT!
Un alt mare avantaj este faptul ca aceasta versiune echipata corespunzator, are mari sanse sa afiseze o valoare de revanzare peste 7 ani, mult mai mare decat cea a unui Sportage diesel, adica in 2026 motoarele diesel putand sa fie interzise complet din anumite tari, din Europa.
PRO
Imagine de marca
Motor 1.6T-GDI rafinat si eficient
Cel mai dinamic Sportage din Europa
Cutie 7DCT rafinata in utilizare pe motorizare T-GDI
Viteza maxima de peste 203 km/h si 9.1 secunde pana la 100 de km/h
Valoare mare de revanzare
Pret mult mai bun de achizitie decat cel al unui diesel
CONTRA
Parca era nevoie de versiunea de 204 CP a lui ProCeed GT
Consum relativ mare de benzina in mediul urban